Audi Q7 facelift: více bezpečí, méně spotřeby

Modernizované provedení mastodonta Q7 přináší nejen upravený vzhled, ale i nižší spotřebu a rozsáhlejší komfort a bezpečnost.

Na Audi Q7 přišla nyní řada, protože jsou tomu přesně tři roky, co se s vervou pustilo do úspěšného tažení segmentem SUV, takže byl nejvyšší čas na facelift. Audi Q7 oslovilo zejména zákazníky, kteří si potrpí na alespoň zvenčí rozměrné automobily zvící proporcemi menší bitevní lodi, kteří se nechají opájet spíše pocitem bezpečí a izolace než jízdními zážitky či sepjetím s okolím. Možná také proto řidiči podobných strojů tak často zapomínají dávat blinkry, ale to je pouze subjektivní a kousavá poznámka... Důležitější však je, že Audi Q7 je nyní po všech stránkách lepší a hospodárnější, například s vznětovým common railem 3,0 TDI tak spotřebuje v kombinovaném provozu 9,1 l/100 km.

Modernizované Audi Q7 nastupuje s decentními úpravami designu, které propůjčují relativně dynamickým proporcím a výrazným tvarům více elegance a osobitého švihu. Příď zdobí nově navržená maska chladiče Singleframe a přepracovány byly rovněž nárazníky s integrovanými ochrannými kryty spodní části vozu. Upravené zadní výklopné víko je stejně jako kapota a blatníky vyrobeno z hliníku, neb je to mezi současnými automobilkami jeden z hlavních protagonistů hliníkových karosérií. U sériově dodávaných pozmněných xenonových světlometů zajišťují funkce denních světel a směrových svítilen soustavy LED, které vytvářejí výrazný vzhled také u zadních světlometů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Rovněž v interiéru došlo k celé řadě drobných změn. Nové jsou například sdružené přístroje s kovovými rámečky. Elegantní nepřímé osvětlení ve dveřích a nové ozdobné prvky na přístrojové desce a ovládacích prvcích zpříjemňují cestujícím pobyt na palubě nového Audi Q7. Audi Q7 se může pochlubit slušnou výbavou. Sériově se montují například řízení s posilovačem servotronic, dvojitá podlaha zavazadlového prostoru, automatická klimatizace a ovládací systém MMI s rádiem a přehrávačem CD. Z bohaté nabídky výbavy na přání si lze vybrat například komfortní klíček, čtyřzónovou automatickou klimatizaci nebo klimatizovaná sedadla.

Inovované Audi Q7 přichází na trh s šesti výkonnými a hospodárnými motory výhradně s přímým vstřikováním, z nichž jsou dva zážehové a čtyři vznětové. Nechybí mezi nimi ani provedení Audi Q7 V12 TDI, zatím nejvýkonnější SUV se vznětovým motorem na světě, o němž jsme vás podrobně informovali na tomto místě. Ve všech případech je hnací síla přenášena na všechna kola prostřednictvím šestistupňové samočinné převodovky tiptronic a systému quattro, který při dělení točivého momentu mírně favorizuje zadní nápravu. Spotřebu paliva snižuje rekuperační systém, jenž při brzdění přeměňuje kinetickou energii na elektrickou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Bezpečnost a komfort jízdy zvyšují na přání dodávané moderní asistenční systémy. Adaptivní tempomat s radarovým snímáním reguluje rychlost jízdy a odstup od vpředu jedoucího vozidla samočinným přidáváním plynu  a brzděním v rozsahu rychlostí od 30 do 200 km/h. V případě hrozícího nebezpečí varuje řidiče ve dvou krocích integrovaný systém Audi braking guard. Při jízdě rychlostí nad 60 km/h pomáhá řidiči udržovat vůz ve svém jízdním pruhu systém Audi lane assist s kamerou, která sleduje průběh podélného značení na vozovce. Systém Audi side assist pak hlídá od 30 km/h bezpečnost přejezdu z jednoho jízdního pruhu do druhého. Příslušná čidla totiž sledují provoz po stranách vozidla a za ním až do vzdálenosti 70 m. A nakonec je zde parkovací asistent Audi parking system advanced, jenž řidiči usnadňuje parkování zadní kamerou a pomocnými liniemi na monitoru.

Modernizovaná Q7 se na trhu objeví v následujících týdnech, ceny faceliftované verze by měly být totožné jako u té současné.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi Q7 facelift
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 123 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 72 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků