Audi Q7 3,0 TDI: nový „ekozáklad” s nízkou spotřebou

Audi Q7 3,0 TDI: nový „ekozáklad” s nízkou spotřebou

Také „prémiové“ značky se stále častěji snaží zahrát na „ekologickou notu“, jež má ovšem přinést hlavně větší ohleduplnost k peněžence uživatele jejich produktu. Například automobilka Audi nyní představuje na hospodárný provoz zaměřené provedení svého SUV Q7, jež se zároveň stává základem nabídky této řady. Opatřeno je vznětovým šestiválcovým motorem 3,0 TDI naladěným na 204 koní (150 kW) a 450 Nm v pásmu 1 350 až 2 750 ot./min., vykazuje kombinovanou spotřebu 7,2 l/100 km a prodávat se začíná s cenovkou 1 355 500 Kč.

Hmotnost samotného motoru je pod hranicí 200 kg a náročnými úpravami se podle výrobce podařilo minimalizovat vnitřní tření. Inovativní systém řízení teploty chladicí kapaliny, který patří mezi nové prvky u mnoha současných motorů Audi, je u jednotky 3,0 TDI komplexní. Kliková skříň a hlavy válců mají totiž vzájemně oddělené chladicí okruhy a během zahřívací fáze zůstává chladicí kapalina v bloku válců zcela bez pohybu, aby se rychleji ohřála. Systém přímého vstřikování common rail s rychle reagujícími piezoelektrickými vstřikovači vytváří vstřikovací tlak až 2 000 barů a stejně jako turbodmychadlo a ventilový rozvod je optimalizován pro dosažení maximální účinnosti. Systém Start-Stop vypíná motor, jakmile vůz zastaví, a rekuperační systém, který se již montuje sériově do všech modelů řady Q7, získává pomocí silnějšího alternátoru zpět alespoň malou část kinetické energie během brzdění. Nový základní pilíř řady Audi Q7 zrychlí z klidu na 100 km/h za 9,1 s a dosáhne rychlosti 202 km/h se standardním odpružením a 205 km/h se vzduchovým odpružením dodávaným na přání.

Klepněte pro větší obrázek
Audi Q7
Audi A2 1.422
Rok výroby: 2002
Stav: 170 255 km
Cena: 49 000 Kč
Audi A4 1.896
Rok výroby: 2007
Stav: 156 335 km
Cena: 113 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2013
Stav: 119 586 km
Cena: 650 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků