Audi Q5: pozor, valí se sněhová koule!

Polní cesty byly zasněžené, byť podle kalendáře tu už bylo jaro. Zima to nechtěla vzdát. Ideální podmínky pro test vozu s trvalým pohonem všech kol quattro.

Německý rukopis

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi Q5 je širší a nižší než BMW X3 a Mercedes-Benz GLK, bavorák je ale o 19 mm delší. Míry vozu z Ingolstadtu jsou 4629 x 1898 x 1655 mm.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Střídmý, kvalitní - takový je interiér prémiového vozu z Ingolstadtu.

Velké kupé

Diesely na pochodu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kombinovaná spotřeba na konci týdenního testu byla 7,8 l/100 km. Na robustní auto o hmotnosti 1895 kilogramů to nebylo špatné.

Ne nadarmo se Audi ve svých propagačních materiálech pyšní, že „přestože většina motorů dosahuje lepších výkonových parametrů, klesla jejich spotřeba paliva až o 15 %“. V případě testovaného vozu s jedním z nejúspornějších motorů s výkonem 130 kW (177 k) a točivým momentem 380 N.m tomu tak bylo. Tento vznětový motor se dodává se sedmistupňovou převodovkou S tronic. 

Koule přímo sněhová

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Obří zpětná zrcátka byla praktická, nic v nich nepřehlédnete. Ovšem při vyšších rychlostech byla „slyšet“.

V Česku na chvostu   

Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 360 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2009
Stav: 167 576 km
Cena: 285 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 380 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků