Audi Q5: pozor, valí se sněhová koule!

Polní cesty byly zasněžené, byť podle kalendáře tu už bylo jaro. Zima to nechtěla vzdát. Ideální podmínky pro test vozu s trvalým pohonem všech kol quattro.

Německý rukopis

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi Q5 je širší a nižší než BMW X3 a Mercedes-Benz GLK, bavorák je ale o 19 mm delší. Míry vozu z Ingolstadtu jsou 4629 x 1898 x 1655 mm.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Střídmý, kvalitní - takový je interiér prémiového vozu z Ingolstadtu.

Velké kupé

Diesely na pochodu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kombinovaná spotřeba na konci týdenního testu byla 7,8 l/100 km. Na robustní auto o hmotnosti 1895 kilogramů to nebylo špatné.

Ne nadarmo se Audi ve svých propagačních materiálech pyšní, že „přestože většina motorů dosahuje lepších výkonových parametrů, klesla jejich spotřeba paliva až o 15 %“. V případě testovaného vozu s jedním z nejúspornějších motorů s výkonem 130 kW (177 k) a točivým momentem 380 N.m tomu tak bylo. Tento vznětový motor se dodává se sedmistupňovou převodovkou S tronic. 

Koule přímo sněhová

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Obří zpětná zrcátka byla praktická, nic v nich nepřehlédnete. Ovšem při vyšších rychlostech byla „slyšet“.

V Česku na chvostu   

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků