Milovníci kompaktních SUV Audi se dočkali: model Q5 Hybrid je tu v plné parádě. A hned si připsal jedno nej. (+ video)
Již začátkem tohoto týdne unikly první informace a snímky k hybridnímu provedení Audi Q5 s pohonem quattro, nyní k nim konečně můžeme připojit i další podrobnosti z oficiálního představení automobilky. Pokud vás tento model zaujal, dozvíte se na následujících řádcích vše podstatné.
Novinka cílí především na rodiny se zvýšeným citem k ochraně životního prostředí s jejím pohonem zajišťeným kombinací zážehového čtyřválce 2,0 TSI s přímým vstřikováním a přeplňováním a kompaktního elektromotoru ale osloví i zákazníky toužící po rychlé Q5. Jednotka s vnitřním spalováním je naladěna na dnes obvyklý výkon 211 koní (155 kW) a točivý moment 350 Nm a elektromotor k tomu přidává svých 45 koní (33 kW) a 211 Nm. Tato artilerie je pak schopna v plné součinnosti nabídnout celkový kombinovaný výkon 245 koní (180 kW) a točivý moment 480 Nm, což vozu Audi Q4 Hybrid quattro umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 7,1 s a dosáhnout rychlosti 222 km/h. A to vůbec nejsou špatná čísla.
Ještě důležitější je však pro zákazníky hybridů spotřeba benzínu, která též přestala být tajemstvím. Průměrný apetit motoru v kombinovaném cyklu má totiž dosáhnout hodnoty pod 7,0 litru na 100 km a emise CO2 jsou vypočteny na méně než 160 g/km.
K dosažení všech těchto parametrů, s ohledem na koncepci vozu do značné míry působivých, přispívá instalace li-ionových akumulátorů s hmotností únosných 38 kg a kapacitou 1,3 kWh. Jakmile zastavíte na křižovatce, pohonná soustava se samočinně vypne. Jakmile povolíte brzdový pedál, naskočí v závislosti na konkrétních podmínkách elektromotor, nebo spalovací motor. V případě plně nabitých baterií je Audi Q5 Hybrid quattro schopno na čistě elektrický pohon urazit vzdálenost až 3 kilometry při rychlosti do 60 km/h. Sám elektromotor je ale schopn vůz rozjet až na rychlost 100 km/h, s tříkilometrovým elektrickým dojezdem se pak ale můžete rozloučit.
Pro snížení hmotnosti vozu jsou kapota motoru i víko zavazadlového prostoru vyrobeny z hliníkové slitiny, také soustava trvalého pohonu všech kol byla přepracována a některé její komponenty byly nahrazeny hliníkovými díly. Díky tomu se konstruktérům podařilo stlačit pohotovostní hmotnost vozu pod hranici dvou tun, čímž se Audi Q5 Hybrid quattro podle všeho stává vůbec nejlehčím hybridním SUV současnosti. Ale jak vidno, i nejlečí může být pořád dost těžký...
Na první pohled se Q5 Hybrid od svých týmových kolegů liší pouze v detailech, mezi které počítáme třeba nový difuzor v zadním nárazníku s párem chromovaných koncovek výfuku, upravenou maskou chladiče a devatenáctipalcové ráfky specifického designu. Interiér se vyznačuje přepracovaným přístrojovým štítem a standardní instalací soustavy MMI Navigation Plus.
Svoji chvilku slávy si Audi Q5 Hybrid quattro odbude již za několik dní na autosalonu v Los Angeles a do prodejů se vrhne na začátku roku 2011.
Audi Q5 Hybrid quattro