Audi Q5: facelift v detailech, fotkách i na videích

Značka Audi uvolnila podrobnosti k prvnímu faceliftu svého SUV Q5. A to se vrací na místo činu…
Seznam kapitol
  1. Audi Q5 2013
  2. Fotogalerie

Původní provedení modelu Audi Q5 totiž slavilo svoji premiéru v roce 2008 právě na autosalonu Pekingu, kde se první facelift představuje letos. Na první pohled se toho mnoho nezměnilo, ale to jsme konstatovali již při uvolnění prvních snímků, pro uživatele bude ale zřejmě důležitější, že spotřeba paliva a emise CO2 klesly v průměru o 15 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi Q5 se dočkalo prvního omlazení po čtyřech letech výroby
 

Zvenčí si všimneme třeba upravené masky chladiče, vylepšeného nárazníku a nových sdružených svítilen s vestavěnými světly Xenon Plus a LED pro denní svícení, zatímco na zadní části karoserie stojí za zmínku modifikovaný nárazník a pár upravených koncovek výfuků, které jsou nyní vespod ploché.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modifikace se dotkly pouze detailů karoserie

Pohonné jednotky prošly dílčími úpravami směřujícími hlavně na snížení spotřeby, přičemž výkonové parametry se příliš nezměnily. Vznětový čtyřválec 2,0 TDI zůstává k mání ve výkonových stupních 143 a 170 koní (105, resp. 125 kW), přičemž šestiválec 3,0 TDI posílil z 239 na 245 koní (176 vs. 180 kW) a jeho točivý moment narostl o 80 na výsledných 580 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Uvnitř se změnily některé obkladové materiály

Stávající zážehový čtyřválec 2,0 TFSI, dodávaný nyní ve výkonových verzích 179 a 211 koní (132 a 155 kW) s točivými momenty 320 a 350 Nm, bude podle všeho nahrazen verzí jedinou, jež se vyznačuje výkonem 225 koní (165 kW) a točivým momentem 350 Nm. Nový přeplňovaný šestiválec 3,0 TFSI vytlačil z portfolia Audi Q5 poslední atmosférickou jednotku 3,2 FSI s výkonem 271 koní (199 kW) a točivým momentem 330 Nm a zákazníkům nabídne podobný výkon 272 koní (200 kW), ale točivý moment rovných 400 Nm.

Testy | Audi

Test Audi Q5 3,0 TDI: kdo si počká...

Bez mechanických změn se obešlo provedení Audi Q5 Hybrid quattro, jež se stále honosí neoficiálním titulem „nejlehčí hybridní SUV“ a nabízí kombinovaný výkon zážehového čtyřválce 2,0 TFSI a elektromotoru 245 koní (180 kW) a točivý moment 480 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přední svítilny byly zcela přepracovány

Modernizované Audi Q5 se v Evropě začne prodávat ještě letos, přičemž jeho základní cena byla stanovena v přepočtu na 990 tis. Kč, takže lze předpokládat, že i u nás naroste oproti stávajícímu provedení pouze nepatrně.


 

Následující kapitola
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 780 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků