Audi Q3: první jízdní dojmy

Audi Q3 spolu s novou generací A6 Avant oficiálně vstoupilo na náš trh. Co zajímavého tato novinka nabízí?
Seznam kapitol
  1. Na základech VW Tiguan?, Až 460 litrů
  2. Vybírejte mezi dvoulitry, S-Tronic a Road Sailing, Úspěch zaručen?, Technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie

Jednu věc vám musím říci hned na začátek. Pokud se vám nové Audi Q3 líbí, pak budete potřebovat trochu trpělivost. Veškerá produkce určená pro český trh na zbytek letošního roku už je vyprodána. Kdo si vůz teď objedná, ten si bude muset počkat až na začátek roku 2012. Je tohle malé SUV opravdu tak dobré?

Audi Q3 představuje celkem logický krok. Obrovské SUV Q7 se totiž setkalo s velkým úspěchem, jeho zmenšená verze Q5 se dočkala úspěchu ještě většího než Q7, takže není důvod, proč neudělat ještě menší crossover a očekávat zase o kousek lepší prodeje. Audi si od této novinky speciálně v Evropě slibuje velké věci a velká poptávka hned z kraje prodejů to pouze potvrzuje. K dispozici budou jak verze s pohonem 4x2, tak provedení quattro využívající mezinápravovou spojku Haldex. Český importér očekává větší poptávku po „předokolkách“ (skoro bychom si dovolili s tímto názorem nesouhlasit).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Na základech VW Tiguan?

Audi Q3 je dlouhé 4385 mm, na šířku měří 1831 mm a vysoké je 1590 mm. Oproti svému sourozenci Q5 je tedy kratší o 244 mm, užší o 49 mm a nižší o 63 mm. Novinka vychází z Volkswagenu Tiguan, ovšem říci, že stojí kompletně na podvozku kompaktního SUV značky VW, by nebylo přesné. Část komponent platformy mají oba vozy shodnou, ale většina stejná není. Nejmenší z rodiny Q se chlubí výbornou aerodynamikou (koeficient odporu vzduchu cx=0,32). Za ní stojí například kompletně zakrytý podvozek nebo upravená maska signle frame se zmenšenými otvory.

Designově jde o evoluci modelu Q5 a abych byl upřímný, tak z některých úhlů pohledu mám trochu problém rozeznat, jestli kolem mě projelo Audi Q3 nebo větší Q5. To ale už k současným modelům této značky patří. Zřejmě nejdůležitější je fakt, že rozpoznáme vůz značky Audi. O který konkrétní zrovna jde, to už není tak důležité. Každopádně designéři chtěli vytvořit dynamicky působící  crossover, což se docela i povedlo. Komu by standardní vzhled nestačil, ten si může pořídit paket S-line.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Až 460 litrů

Precizní interiér je přesně podle standardů automobilky Audi velice hodnotný. Žádnou revoluci ovšem nečekejte. Opět jde o lehce upravené vydání toho, co už známe z předchozích modelů. Za zmínku stojí snad jen nově tvarovaný sportovní volant nebo obrazovka systému MMI, která se vyklápí mechanicky.

U multimediálního systému se na chvilku zastavím. Obecně Audi přenáší do svých menších modelů „vychytávky“ známé třeba z Audi A8 nebo A6.Za patřičný příplatek si také do Q3 můžete dokoupit možnost připojení na internet nebo navigaci využívající služeb Google. Na prezentaci zaznělo mimo jiné i velmi zajímavé zobrazení dopravních komplikací. Systém funguje tak, že na základě pohybu mobilních telefonů zjišťuje každé dvě minuty hustotu provozu a vše následně zobrazí na zadané trase pomocí několika barev. Problém je, že tato funkce zatím není dostupná pro ČR a že se za ní musí připlácet. Nerad bych se automobilky Audi dotknul, ale stejnou funkci nabízí můj telefon s navigací Google, funguje už teď na území ČR a za nic platit nemusím (krom tarifu za připojení na internet).

Velikost interiéru odpovídá samozřejmě vnějším rozměrům. Na zadních sedačkách nemůžete čekat zázraky, ale i větší postavy se zde usadí bez problémů. Docela mě překvapil fakt, že svažující se střecha nijak výrazně neomezuje prostor pro hlavy zadních cestujících. V oficiálních údajích najdete základní objem zavazadelníku 460 litrů. Na takhle malé auto to je opravdu velká hodnota. Jde o údaj týkající se pouze verze s lepicí sadou bez plnohodnotné rezervy a objem je změřen až po strop. Mimochodem plato kryjící zavazadlový prostor je pevné, a pokud ho chcete vyndat, musíte jej nechat doma nebo ho dát dětem na klín. Maximálně pojme Audi Q3 1360 litrů. Sedadlo spolujezdce je sklopné. Díky tomu umí německá novinka převézt předmět dlouhý až 2,4 m.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Na základech VW Tiguan?, Až 460 litrů
  2. Vybírejte mezi dvoulitry, S-Tronic a Road Sailing, Úspěch zaručen?, Technické údaje
  3. Kompletní fotogalerie
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků