Audi Q1 nepřinese nic nového. Nebude ani hybrid nebo elektromobil

V roce 2016 se má začít prodávat nové „malé“ SUV Audi Q1, ale automobilka nenasadí moderní pohonné systémy, které má koncern k dispozici. Pod kapotou najdeme pouze známé čtyřválce na benzín a naftu, aby se náklady a cena udržely v přijatelných mezích.

Magazín Car získal informace, podle kterých nebude Audi Q1 dostupné ani jako hybrid nebo elektromobil. Nebude použit ani nový koncernový tříválec 1.0 TFSI, který se nastěhoval třeba do Audi A1. Co se velikosti týče, Audi Q1 bude mít zhruba stejný půdorys jako hatchback Audi A3.

SUV | Premiéry | Audi

Fotogalerie: Nové SUV Audi Q7 oficiálně. Je lehčí o 325 kg

Z benzínových motorů koupíte jednotky 1.4 TSI (103 kW, 250 Nm), 1.8 TSI (132 kW, 280 Nm) a 2.0 TFSI (169 kW, 370 Nm), naftu pak bude spalovat motor 2.0 TDI ve verzích o výkonu 110 nebo 135 kW a točivém momentu 320, respektive 380 Nm. Vedle manuální šestistupňové převodovky se v nabídce objeví samozřejmě i dvouspojkový automat S-Tronic.

SUV | Sportovní auta | Audi | První svezení

Pětiválcové Audi RS Q3 je zatraceně rychlý crossover první dojmy

Audi Q1 vyjede na platformě MQB a bude se vyrábět společně s Audi A3 na stejné lince v Ingolstadtu (SUV Audi Q5 se stěhuje do Mexika). I přes použití platformy MQB, která umožňuje zástavbu složitých systémů pohonu, zůstane model Q1 u konvenčního a cenově dostupného řešení.

Audi chce ročně vyrábět okolo 70 000 vozů Q1. Cena základní verze s pohonem předních kol (pohon všech kol bude standardně jen u dvoulitrů) by se měla vejít do 25 000 eur, tedy asi 700 000 korun.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků