Audi připravuje speciální klakson pro Indii

V Indii není troubení považováno za projev agrese; je bráno jako nezbytný prostředek, který pomáhá řidiči proklestit cestu chaotickým provozem. Audi proto nyní chystá pro indický trh ještě hlasitější a hlavně déle znějící klaksony.

V rozhovoru pro indický list Mint zaměřený na ekonomiku a byznys to potvrdil Michael Perschke, ředitel Audi Indie. Řekl, že klaksony ve vozech značky Audi pro indický trh už dnes pocházejí od jiného dodavatele. Liší se od těch, které dodávají další výrobci pro vozy Audi.

Peschke v rozhovoru popsal, proč jsou takové robustnější, odolnější a výkonnější klaksony pro Indii nutností a také prozradil, že je neustále podrobují náročným zkouškám. „Pokud bychom vzali běžný ´evropský´ klakson, tak by takové enormní zatížení, které podstupují při zkouškách klaksony pro Indii, vydržel tak týden či dva.“

Podle Peschkeho průměrný indický řidič v Bombaji stiskne klakson za jeden den častěji než řidič v Německu za celý rok.  

Kanadský deník The Globe And Mail zdůraznil, že vzrůstající problémy Indů se sluchem lze zcela jistě přičítat právě obrovskému hluku z dopravy. Indická vláda však tuto skutečnost již roky ignoruje, žádnou regulaci nechystá.  

Klepněte pro větší obrázek
Bombaj - hodně hlasité mraveniště.
 

Foto: profimedia.cz 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků