Audi připravuje speciální klakson pro Indii

V Indii není troubení považováno za projev agrese; je bráno jako nezbytný prostředek, který pomáhá řidiči proklestit cestu chaotickým provozem. Audi proto nyní chystá pro indický trh ještě hlasitější a hlavně déle znějící klaksony.

V rozhovoru pro indický list Mint zaměřený na ekonomiku a byznys to potvrdil Michael Perschke, ředitel Audi Indie. Řekl, že klaksony ve vozech značky Audi pro indický trh už dnes pocházejí od jiného dodavatele. Liší se od těch, které dodávají další výrobci pro vozy Audi.

Peschke v rozhovoru popsal, proč jsou takové robustnější, odolnější a výkonnější klaksony pro Indii nutností a také prozradil, že je neustále podrobují náročným zkouškám. „Pokud bychom vzali běžný ´evropský´ klakson, tak by takové enormní zatížení, které podstupují při zkouškách klaksony pro Indii, vydržel tak týden či dva.“

Podle Peschkeho průměrný indický řidič v Bombaji stiskne klakson za jeden den častěji než řidič v Německu za celý rok.  

Kanadský deník The Globe And Mail zdůraznil, že vzrůstající problémy Indů se sluchem lze zcela jistě přičítat právě obrovskému hluku z dopravy. Indická vláda však tuto skutečnost již roky ignoruje, žádnou regulaci nechystá.  

Klepněte pro větší obrázek
Bombaj - hodně hlasité mraveniště.
 

Foto: profimedia.cz 

Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 365 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 140 000 Kč
Audi A6 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 88 051 km
Cena: 240 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků