Audi představuje motor 2.0 TDI v úsporné verzi „ultra“

V průběhu prvního čtvrtletí letošního roku začne Audi nabízet svým zákazníkům novinku v podobě motorizace 2.0 TDI ultra. Ta dorazí ve výkonových variantách naladěných na 136 koní a 320 Nm (A4/ A4 Avant), 163 koní a 400 Nm (A4, A5 Coupé/ Sportback), nejvýkonnější verze určená pro A6 (sedan i kombi) pak nabídne 190 koní a opět 400 Nm (dříve bylo maximum 163 koní). Zaměření motoru je jasné, kombinovat má zajímavé výkony s velmi nízkou spotřebou.

Testy | Kombi | Audi | Audi A6

Test: Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro – spousta muziky…

Nejúspornější ze všech novinek je A4 Sedan s nejslabším naftovým dvoulitrem. V tabulkách má tato varianta zapsanou kombinovanou spotřebu 3,9 l/100 km (standardní provedení nabídne 4,3 l/100 km). Všechny ostatní verze se pohybují nad čtyřmi litry, a to v rozmezí od 4,2 do 4,6 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Standardem je šestistupňová manuální převodovka, u které Audi slibuje prodloužené převody. V případě A6 je možné pořídit sedmistupňový S tronic, který taktéž prošel řadou úprav s ohledem na snížení spotřeby paliva (např. snížené vnitřní tření). Běžné varianty A6 2.0 TDI používají bezstupňový Multitronic.

Chybět samozřejmě nesmí systém start/stop a pro co nejnižší produkci emisí je taktéž připraven systém vstřikování močoviny. Audi A4 a A4 Avant ultra nabídnou ještě další úpravy v podobě decentně vylepšené aerodynamiky a sníženého podvozku. Motor 2.0 TDI ultra je dostupný pouze s pohonem přední nápravy.

Testy | Audi | Sedany | Audi A3

Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: připraveno pro Čínu

Na podzim minulého roku už automobilka představila A3 ultra, která se tak stala prvním z této úsporné rodiny. Pod kapotou má naftovou jedna-šestku s tabulkovou kombinovanou spotřebou 3,2 l/100 km.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků