Audi představuje automatizovanou jízdu a laser

Na právě probíhajícím veletrhu CES 2013 v Los Angeles představila automobilka Audi několik zajímavých systémů. Už koncem tohoto desetiletí bychom se podle odhadů Audi měli dočkat asistenčního systému, který obstará automatizovanou jízdu. Konkrétně se počítá s použitím v zácpách do rychlosti 60 km/h, kdy vůz bude sám brzdit, sám zrychlovat a také řídit.

Kombi | Byznys | Paříž 2012 | Audi | Audi A3

Audi A3 Sportback: na českém trhu od února 2013

Další použití automatizované jízdy vidí Audi v možnosti parkování. Řidič by si měl jednoduše vystoupit, automobil sám zajede do garáže a na zvolené místo automaticky zaparkuje. Stejně tak by měl dokázat automaticky „na zavolání“ vyjet před garáž a až tam si do něj řidič nastoupí (viz. video).

V modelech Audi budoucnosti bychom se měli také dočkat vysokorychlostního připojení na internet, volně programovatelného přístrojového štítu, hi-fi 3D ozvučení nebo světel používajících technologii LED aktivně reagujících na změnu okolních podmínek. Bezpečný odstup pak bude vzadu jedoucím řidičům naznačovat laser promítající na vozovku červenou linku. 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků