Audi posouvá příchod nových modelů. Další dopad Dieselgate?

Zřejmě i kvůli skandálu Dieselgate odsouvá Audi představení některých nových vozů. Automobilka ale jakékoli problémy spojené s emisním skandálem samozřejmě odmítá.

Koncern Volkswagen pořád čelí důsledkům kauzy Dieselgate, která postihla 11 milionů automobilů po celém světě. Značka pracuje na nápravě, přičemž hlavně kvůli chybějícím financím občas vedení přistupuje k celkem drastickým rozhodnutím – nejdříve Audi skončilo v Le Mans, zrovna včera padlo oficiální rozhodnutí o odchodu Volkswagenu ze světového šampionátu rallye. Co přijde dál?

Dieselgate | Audi

Audi opouští legendární závod Le Mans, budoucností je Formule E

Například odkládaní nových modelů. Nová generace kompaktu A3 má být připravena až koncem roku 2019, v té době bude současné vydání na trhu už dlouhých sedm let. Představení nejnovější nového SUV-kupé Q4 proběhne nejdříve v roce 2021, přestože se tak mělo stát o rok dříve. „Jsme pozadu v časovém plánu s další fází vozidel, které mají být založeny na architektuře MQB,“ řekl zdroj z automobilky serveru Automotive News Europe.

Německá automobilka se ale k této záležitosti odmítá vyjadřovat. Podle mluvčího jde jen o spekulace. Oficiálním důvodem skluzu je využití zmiňované nové generace platformy MQB.

Technika | Dieselgate

Státy EU věděly o Dieselgate ještě před odhalením skandálu v USA

Značka by samozřejmě chtěla představit novinky co nejdříve, respektive v nejvhodnější čas, už si ale rozhodně nemůže dovolit další problémy. Právě na nejnovější generaci modelů A3 a Q4 jsou kladeny vysoké nároky. Sportovně laděné SUV Q4 má přinést automobilce nové zákazníky. Čtvrtá generace A3 má zase navázat na skvělou pověst jednoho z nejprodávanějších vozů Audi.

Foto: X-Tomi Design
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků