Audi posouvá příchod nových modelů. Další dopad Dieselgate?

Zřejmě i kvůli skandálu Dieselgate odsouvá Audi představení některých nových vozů. Automobilka ale jakékoli problémy spojené s emisním skandálem samozřejmě odmítá.

Koncern Volkswagen pořád čelí důsledkům kauzy Dieselgate, která postihla 11 milionů automobilů po celém světě. Značka pracuje na nápravě, přičemž hlavně kvůli chybějícím financím občas vedení přistupuje k celkem drastickým rozhodnutím – nejdříve Audi skončilo v Le Mans, zrovna včera padlo oficiální rozhodnutí o odchodu Volkswagenu ze světového šampionátu rallye. Co přijde dál?

Dieselgate | Audi

Audi opouští legendární závod Le Mans, budoucností je Formule E

Například odkládaní nových modelů. Nová generace kompaktu A3 má být připravena až koncem roku 2019, v té době bude současné vydání na trhu už dlouhých sedm let. Představení nejnovější nového SUV-kupé Q4 proběhne nejdříve v roce 2021, přestože se tak mělo stát o rok dříve. „Jsme pozadu v časovém plánu s další fází vozidel, které mají být založeny na architektuře MQB,“ řekl zdroj z automobilky serveru Automotive News Europe.

Německá automobilka se ale k této záležitosti odmítá vyjadřovat. Podle mluvčího jde jen o spekulace. Oficiálním důvodem skluzu je využití zmiňované nové generace platformy MQB.

Technika | Dieselgate

Státy EU věděly o Dieselgate ještě před odhalením skandálu v USA

Značka by samozřejmě chtěla představit novinky co nejdříve, respektive v nejvhodnější čas, už si ale rozhodně nemůže dovolit další problémy. Právě na nejnovější generaci modelů A3 a Q4 jsou kladeny vysoké nároky. Sportovně laděné SUV Q4 má přinést automobilce nové zákazníky. Čtvrtá generace A3 má zase navázat na skvělou pověst jednoho z nejprodávanějších vozů Audi.

Foto: X-Tomi Design
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků