Audi poprvé prolomilo hranici 1 mil. prodaných vozů

Dle předpokladů se stávající finanční krize civilizovaného světa zatím takřka vyhýbá producentům luxusního zboží. Týká se to i automobilů prestižních značek, přičemž zářným příkladem může být značka Audi. Ta právě zveřejnila své výsledky za loňský rok. Plyne z nich, že se jí vloni vůbec poprvé v její historii podařilo prodat více než jeden milion nových automobilů. Přesně jich bylo 1 003 400, zatímco v roce 2007, rovněž rekordním, charakterizovalo úspěch číslo 964 151. Ačkoli byl závěr loňského roku postižen sílící krizí, navýšilo v prosinci Audi meziročně prodeje o plných 17,4 %. Rok 2008 byl třináctým rokem v řadě, kdy Audi pravidelně zvyšovalo výrobu.

Na komerčním spěchu za rok 2008 se velkou měrou podepsalo uvedení nových či upravených modelů, bylo jich celkem dvanáct. Zásadní podíl na něm mělo zejména představení nové řady A4 a modelu Q5. Audi zaznamenalo nárůst poptávky především v Evropě a Asii, ačkoli na americkém trhu sledovalo meziroční pokles ve výši 6,1 %. Cílem značky Audi je pokořit v roce 2015 hranici 1,5 milionů ročně vyrobených vozů.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků