Audi oznámilo v Ingolstadtu prodejní výsledky, AR.cz byla při tom

„S výsledky loňského roku ve střední a východní Evropě jsme spokojeni. Region se po finanční krizi stabilizoval a roste,“ řekl AutoRevue.cz na tiskové konferenci v Ingolstadtu Rupert Stadler, předseda představenstva Audi. „Motorem růstu v této oblasti je bezesporu Rusko. Ale ani další země nezaostávají. V letošním roce zde očekáváme dvouciferný růst.“

Audi na tiskové konferenci oznámilo nejlepší výsledky v historii. V průběhu fiskálního roku 2010 automobilka dodala 1 092 411 vozů, což znamenalo obrat 35,4 miliard eur a růst oproti předcházejícímu roku o 15 procent. Zisk před zdaněním byl 3 634 milionů eur (1 928 milionů), což bylo o 88,5 procenta více než předcházející rok, po zdanění to bylo 2 630 milionů eur (1 347 milionů), což představovalo růst o 95,2 procent.

Prodeje vozů Audi rostou nejen v Číně (dodáno 227 938 vozů, oproti předcházejícímu roku růst o 43 procenta), ale i v dalších oblastech světa, o patnáct procent větší zájem projevili i zákazníci v USA.

Jak na tiskové konferenci řekl Axel Strotbek, člen představenstva Audi, tyto výsledky byly dosaženy hlavně proto, že automobilka loni uvedla na trh nové modely, mezi jinými limuzínu A8, A7 Sportback a Audi A1 – první prémiové auto Audi v segmentu malých vozů.

Naopak klesl prodej sportovních vozů značky Lamborghini na 1302 kusů, předcházející rok bylo dodáno 1515 vozů. Tento pokles je přisuzován tomu, že loni v květnu skončila produkce modelu Murciélago. Společnost Audi představila jeho nástupce na ženevském autosalonu. Aventador bude v prodeji během několika měsíců.

„Letos zamýšlíme prodat 1,2 milionu vozů,“ řekl Rupert Stadler, nejvyšší šéf Audi. „Očekáváme, že porosteme i nadále.“
 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků