Audi opouští legendární závod Le Mans, budoucností je Formule E

Věc, o které se v posledních týdnech tak moc šuškalo, je skutečně pravdou. Po dlouhých osmnácti letech opouští Audi závod Le Mans. Kam nyní zamíří?

Není to tak dávno, co jsme vás informovali o tom, že v německé automobilce má kvůli úsporám na řešení kauzy Dieselgate dojít ke značným škrtům. Audi zkrátka musí utahovat opasky a dopady to má i na segment motorsportu. Po dlouhých osmnácti letech totiž nebude působit ve vytrvalostním šampionátu WEC a tudíž se nezúčastní ani legendárního závodu 24 hodin Le Mans. 

Zajímavosti | Volkswagen | Audi | Dieselgate

Audi kvůli Dieselgate utahuje opasky, možná to odnese i R8!

Budoucnost je podle Audi někde úplně jinde. Kde? Ve stále populárnějším šampionátu elektrických formulí. Není divu, že se ingolstadtská automobilka vydává právě tímto směrem. Trend elektromobilů je nedílnou součástí strategie této značky a účast v šampionátu Formule E to jenom potvrzuje. Navíc se jedná o soutěž, která láká stále atraktivnější jména. Kromě již potvrzeného Jaguaru a Audi se hovoří také o příchodu Mercedesu či BMW.

Audi za osmnáct let účinkování v této soutěži získala nemalé úspěchy, vždyť z vítězství v nejslavnějším vytrvalostním závodě světa se posádka tohoto továrního týmu radovala hned třináctkrát. Poslední vítězství Audi se datuje do roku 2014, poslední dva ročníky byly v režii Porsche.

Všechno zlé...

Předseda německého výrobce Rupert Stadler omlouval odchod ze scény vytrvalostních závodů vstupem do šampionátu Formule E. Nikdo z Audi si samozřejmě netroufne říci, že hlavním důvodem je potřeba šetřit, aby bylo z čeho zaplatit náklady vynaložené na řešení kauzy Dieselgate koncernu VW. Odchod Audi by však mohl mít na svět rychlých kol pozitivní dopad, alespoň si to myslí autor motoristických publikací Roman Klemm.

„Tento vývoj by mohl přinést pozitiva zejména pro zastánce tradiční F1. Po Audi a Renaultu se do podivné Formule E derou i Mercedes či BMW. Proč nenechat automobilky táhnout tímto směrem, kde se armády jejich inženýrů mohou dle libosti vyřádit? Možná, že pak ztratí zájem o Formuli 1, které v posledních dvou dekádách svým finančním overkillem velmi uškodily. Formule 1 by se pak mohla stát tím, čím byla v dobách svého největšího věhlasu: šampionátem specialistů a opravdových sportovců ovládajících strach nahánějící, burácející a benzínem poháněné rakety,“ uvedl Klemm.

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků