Audi opouští legendární závod Le Mans, budoucností je Formule E

Věc, o které se v posledních týdnech tak moc šuškalo, je skutečně pravdou. Po dlouhých osmnácti letech opouští Audi závod Le Mans. Kam nyní zamíří?

Není to tak dávno, co jsme vás informovali o tom, že v německé automobilce má kvůli úsporám na řešení kauzy Dieselgate dojít ke značným škrtům. Audi zkrátka musí utahovat opasky a dopady to má i na segment motorsportu. Po dlouhých osmnácti letech totiž nebude působit ve vytrvalostním šampionátu WEC a tudíž se nezúčastní ani legendárního závodu 24 hodin Le Mans. 

Zajímavosti | Volkswagen | Dieselgate | Audi

Audi kvůli Dieselgate utahuje opasky, možná to odnese i R8!

Budoucnost je podle Audi někde úplně jinde. Kde? Ve stále populárnějším šampionátu elektrických formulí. Není divu, že se ingolstadtská automobilka vydává právě tímto směrem. Trend elektromobilů je nedílnou součástí strategie této značky a účast v šampionátu Formule E to jenom potvrzuje. Navíc se jedná o soutěž, která láká stále atraktivnější jména. Kromě již potvrzeného Jaguaru a Audi se hovoří také o příchodu Mercedesu či BMW.

Audi za osmnáct let účinkování v této soutěži získala nemalé úspěchy, vždyť z vítězství v nejslavnějším vytrvalostním závodě světa se posádka tohoto továrního týmu radovala hned třináctkrát. Poslední vítězství Audi se datuje do roku 2014, poslední dva ročníky byly v režii Porsche.

Všechno zlé...

Předseda německého výrobce Rupert Stadler omlouval odchod ze scény vytrvalostních závodů vstupem do šampionátu Formule E. Nikdo z Audi si samozřejmě netroufne říci, že hlavním důvodem je potřeba šetřit, aby bylo z čeho zaplatit náklady vynaložené na řešení kauzy Dieselgate koncernu VW. Odchod Audi by však mohl mít na svět rychlých kol pozitivní dopad, alespoň si to myslí autor motoristických publikací Roman Klemm.

„Tento vývoj by mohl přinést pozitiva zejména pro zastánce tradiční F1. Po Audi a Renaultu se do podivné Formule E derou i Mercedes či BMW. Proč nenechat automobilky táhnout tímto směrem, kde se armády jejich inženýrů mohou dle libosti vyřádit? Možná, že pak ztratí zájem o Formuli 1, které v posledních dvou dekádách svým finančním overkillem velmi uškodily. Formule 1 by se pak mohla stát tím, čím byla v dobách svého největšího věhlasu: šampionátem specialistů a opravdových sportovců ovládajících strach nahánějící, burácející a benzínem poháněné rakety,“ uvedl Klemm.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 46 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků