Audi opouští legendární závod Le Mans, budoucností je Formule E

Věc, o které se v posledních týdnech tak moc šuškalo, je skutečně pravdou. Po dlouhých osmnácti letech opouští Audi závod Le Mans. Kam nyní zamíří?

Není to tak dávno, co jsme vás informovali o tom, že v německé automobilce má kvůli úsporám na řešení kauzy Dieselgate dojít ke značným škrtům. Audi zkrátka musí utahovat opasky a dopady to má i na segment motorsportu. Po dlouhých osmnácti letech totiž nebude působit ve vytrvalostním šampionátu WEC a tudíž se nezúčastní ani legendárního závodu 24 hodin Le Mans. 

Zajímavosti | Volkswagen | Dieselgate | Audi

Audi kvůli Dieselgate utahuje opasky, možná to odnese i R8!

Budoucnost je podle Audi někde úplně jinde. Kde? Ve stále populárnějším šampionátu elektrických formulí. Není divu, že se ingolstadtská automobilka vydává právě tímto směrem. Trend elektromobilů je nedílnou součástí strategie této značky a účast v šampionátu Formule E to jenom potvrzuje. Navíc se jedná o soutěž, která láká stále atraktivnější jména. Kromě již potvrzeného Jaguaru a Audi se hovoří také o příchodu Mercedesu či BMW.

Audi za osmnáct let účinkování v této soutěži získala nemalé úspěchy, vždyť z vítězství v nejslavnějším vytrvalostním závodě světa se posádka tohoto továrního týmu radovala hned třináctkrát. Poslední vítězství Audi se datuje do roku 2014, poslední dva ročníky byly v režii Porsche.

Všechno zlé...

Předseda německého výrobce Rupert Stadler omlouval odchod ze scény vytrvalostních závodů vstupem do šampionátu Formule E. Nikdo z Audi si samozřejmě netroufne říci, že hlavním důvodem je potřeba šetřit, aby bylo z čeho zaplatit náklady vynaložené na řešení kauzy Dieselgate koncernu VW. Odchod Audi by však mohl mít na svět rychlých kol pozitivní dopad, alespoň si to myslí autor motoristických publikací Roman Klemm.

„Tento vývoj by mohl přinést pozitiva zejména pro zastánce tradiční F1. Po Audi a Renaultu se do podivné Formule E derou i Mercedes či BMW. Proč nenechat automobilky táhnout tímto směrem, kde se armády jejich inženýrů mohou dle libosti vyřádit? Možná, že pak ztratí zájem o Formuli 1, které v posledních dvou dekádách svým finančním overkillem velmi uškodily. Formule 1 by se pak mohla stát tím, čím byla v dobách svého největšího věhlasu: šampionátem specialistů a opravdových sportovců ovládajících strach nahánějící, burácející a benzínem poháněné rakety,“ uvedl Klemm.

Audi A6 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 149 414 km
Cena: 180 000 Kč
Audi A6 2.393
Rok výroby: 2006
Stav: 88 030 km
Cena: 165 000 Kč
Audi A4 Allroad 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 164 989 km
Cena: 325 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků