Audi oficiálně uvedlo na český trh A3 Sportback. Tím to teprve začíná

Audi A3 Sportback je oficiálně na českém trhu. Pro začátek se máme těšit na cenu od 499 900 Kč.

Na český trh oficiálně vstoupila novinka v podobě modelu Audi A3 Sportback. Vše podstatné jsme napsali už v rámci stručného testu, takže pouze můžeme zopakovat, že jde o pětidveřovou verzi nové A3, ale ve srovnání s ní je Sportback jak delší, tak má větší rozvor. Konkrétně se bavíme o rozdílu 35 mm. Pokud vás zajímá srovnání s odstupujícím Sportbackem, pak je ten nový o 18 mm delší, o 57 mm užší a rozvor je větší o rovných 58 mm.

Audi | První svezení | Audi A3

Audi A3 Sportback 1,4 TFSI: opravdový mistr převleků! (aktualizováno)

Pro začátek je u Audi A3 Sportback na výběr mezi benzinovou jedna-čtyřkou TFSI (122 k) a jedna-osmičkou TFSI (180 k), respektive mezi 1.6 TDI (105 k) a 2.0 TDI  (150 k). Nabídka motorizací by se měla během dubna rozšířit o základní 1.2 TFSI (105 k), výkonnější variantu dvoulitrového dieselu (183 k) a v říjnu pak přijde ještě verze 1.4 TCNG (110 k). Aktuální cenou, kterou Audi prezentuje jako základní, je 499 900 Kč za jedna-čtyřku TFSI a výbavu Start Edition.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Audi je synonymem slova quattro, o který samozřejmě nepřijde ani A3 Sportback. Informace, které jsou dostupné na oficiálních stránkách, se ale poněkud rozcházejí s tím, co nám bylo řečeno na tiskové konferenci. Podle webu si budeme moci objednat pohon všech kol pro motor 1.8 TFSI od května, přičemž ceník žádné další motorizace spojené se 4x4 neslibuje. Představitelé automobilky ale uvedli, že už teď lze objednávat quattro pro dvoulitr TDI (183 k), jedna-osmička TFSI s pohonem všech kol přijde v červnu a později se dočkáme také čtyřkolky spojené s 2.0 TDI (150 k).

Ani Audi A3 Sportback se nevyhne debatám ohledně zadní nápravy. Celkem logicky se nabízí domněnka, že vzadu najdeme výhradně víceprvkovou nápravu. Jde přece o prémiové Audi, nicméně není tomu tak. Také A3 Sportback má svou hranici, do které dostanete vlečenou nápravu. Tou hranicí je 85 kW včetně.

Představení A3 Sportback to u Audi letos zdaleka nekončí. Naopak letošní rok bude velmi bohatý. V březnu přijde na český trh SQ5 TDI, v květnu RS5, v srpnu RS6, v září se představí RS7, S3, S3 Sportback a A3 sedan, říjen bude patřit SQ5 TFSI a na závěr roku si u Audi připravili RS Q3.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Foto: Audi

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků