Audi oficiálně uvedlo na český trh A3 Sportback. Tím to teprve začíná

Audi A3 Sportback je oficiálně na českém trhu. Pro začátek se máme těšit na cenu od 499 900 Kč.

Na český trh oficiálně vstoupila novinka v podobě modelu Audi A3 Sportback. Vše podstatné jsme napsali už v rámci stručného testu, takže pouze můžeme zopakovat, že jde o pětidveřovou verzi nové A3, ale ve srovnání s ní je Sportback jak delší, tak má větší rozvor. Konkrétně se bavíme o rozdílu 35 mm. Pokud vás zajímá srovnání s odstupujícím Sportbackem, pak je ten nový o 18 mm delší, o 57 mm užší a rozvor je větší o rovných 58 mm.

Audi | První svezení | Audi A3

Audi A3 Sportback 1,4 TFSI: opravdový mistr převleků! (aktualizováno)

Pro začátek je u Audi A3 Sportback na výběr mezi benzinovou jedna-čtyřkou TFSI (122 k) a jedna-osmičkou TFSI (180 k), respektive mezi 1.6 TDI (105 k) a 2.0 TDI  (150 k). Nabídka motorizací by se měla během dubna rozšířit o základní 1.2 TFSI (105 k), výkonnější variantu dvoulitrového dieselu (183 k) a v říjnu pak přijde ještě verze 1.4 TCNG (110 k). Aktuální cenou, kterou Audi prezentuje jako základní, je 499 900 Kč za jedna-čtyřku TFSI a výbavu Start Edition.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Audi je synonymem slova quattro, o který samozřejmě nepřijde ani A3 Sportback. Informace, které jsou dostupné na oficiálních stránkách, se ale poněkud rozcházejí s tím, co nám bylo řečeno na tiskové konferenci. Podle webu si budeme moci objednat pohon všech kol pro motor 1.8 TFSI od května, přičemž ceník žádné další motorizace spojené se 4x4 neslibuje. Představitelé automobilky ale uvedli, že už teď lze objednávat quattro pro dvoulitr TDI (183 k), jedna-osmička TFSI s pohonem všech kol přijde v červnu a později se dočkáme také čtyřkolky spojené s 2.0 TDI (150 k).

Ani Audi A3 Sportback se nevyhne debatám ohledně zadní nápravy. Celkem logicky se nabízí domněnka, že vzadu najdeme výhradně víceprvkovou nápravu. Jde přece o prémiové Audi, nicméně není tomu tak. Také A3 Sportback má svou hranici, do které dostanete vlečenou nápravu. Tou hranicí je 85 kW včetně.

Představení A3 Sportback to u Audi letos zdaleka nekončí. Naopak letošní rok bude velmi bohatý. V březnu přijde na český trh SQ5 TDI, v květnu RS5, v srpnu RS6, v září se představí RS7, S3, S3 Sportback a A3 sedan, říjen bude patřit SQ5 TFSI a na závěr roku si u Audi připravili RS Q3.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Foto: Audi

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 780 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků