Audi odtajňuje ceník nového S4. Na stovku zrychluje pod pět sekund

Auto s vidlicovým šestiválcem má standardně pohon všech kol. Dealeři značky se čtyřmi kruhy již začali přijímat objednávky.

Přesně 1 599 900 Kč za limuzínu a o 51 000 vyšší částku za kombi si musí připravit ti, kteří touží po novém provedení modelu Audi S4.

Oba vozy pohání zážehový třílitrový přeplňovaný šestiválec s maximálním výkonem 260 kW (354 koní) a s maximálním točivým momentem 500 Nm. Ten je k dispozici od 1370 do 4500 otáček za minutu a na kola ho přenáší osmistupňový tiptronic a systém pohonu quattro s mezinápravovým diferenciálem Torsen. 

Maximální rychlost je standardně omezena na 250 kilometrů v hodině, sprint z nuly na stovku trvá v případě limuzíny 4,7 sekundy a u kombi S4 Avant 4,9 sekundy.

Spotřeba činí 7,3 litru na sto kilometrů v případě sedanu, druhá karosářská varianta spotřebovává o dvě desetinky litru více.

Oproti předcházející generaci jsou vozy o 75 kilogramů lehčí, poměr hmotnost/výkon vylepšuje i přidaných 15 kW do motoru.

V základní výbavě vozu jsou osmnáctipalcová kola z lehkých slitin, elektricky ovládaná sportovní sedadla čalouněná alcantarou a kůží, LED světla vpředu i vzadu, sportovní multifunkční volant a systém řízení jízdní dynamiky Audi drive Select. Sportovní podvozek je v porovnání s běžnou A5 o 23 milimetrů snížený. Na přání je pak možné získat rovněž adaptivní tlumiče, případně sportovní diferenciál zadní nápravy.

Dealeři již začali přijímat objednávky, auta se pak u nich objeví v průběhu letošního jara.

Galerii snímků obou karosářských variant vozu si můžete prohlédnout zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků