Audi "odlehčenou" R8 GT Spyder vyrábět bude

Automobilka Audi potvrdila, že se vylehčeného Spyderu R8 dočkáme v sériové produkci. A to již na začátku příštího roku.

Model R8 v posledních letech zásadně ovlivnil vnímání značky Audi a jistým způsobem ji etabloval jako producenta skutečných sportovních automobilů. Jedním z posledních přírůstků do rodiny R8 se stalo v půli loňského roku otevřené provedení R8 Spyder vybavené levnějším osmiválcem 4,2 FSI, nyní bylo ale již rozhodnuto o tom, že Audi ve chvályhodném snažení o snižování hmotnosti představí také Spyder ve vyloženě odlehčené verzi GT. V souvislosti s tímto rozhodnutím uvolnilo také první dvě kresby na toto téma.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi R8 GT Spyder na prvních kresbách 

Nové Audi R8 GT Spyder bude poháněno stejným motorem jako zhruba rok staré kupé Audi R8 GT. Půjde tedy o posílený desetiválec s objemem 5,2 l, výkonem 560 koní (410 kW) a točivým momentem 540 Nm při 6 500 ot./min. Spyder GT dosáhne rychlosti 310 km/h, což je o 10 km/h méně než u staršího kupé. Z klidu na 100 km/h zrychlí zhruba za 3,8 s. Otevřená novinka by se na veřejnosti měla prvně objevit letos v červnu v rámci závodů Le Mans a oficiální premiéra je připravena na podzimní autosalon ve Frankfurtu. Legendární závody Le Mans nebyly vybrány náhodou, neboť novinka údajně využívá některých skupin přímo odvozených ze speciálu R8 LMS, který v nich startuje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi R8 GT, odlehčené kupé z loňska, sice přišlo o 95 kg pohotovostní hmotnosti, ale stále zůstává v porovnání s renomovanou konkurencí poměrně těžké. A Spyder GT na tom zřejmě nebude o mnoho lépe.

Detaily k tomuto Spyderu, jenž má podle některých informací vzniknout v sérii omezené na 333 kusů, zatím k dispozici nemáme, ale zavzpomínejme na podobně pojaté kupé R8 GT (taky u něj byla hranice produkce stanovena na 333 strojů). U něj je točivý moment desetiválce 5,2 l přenášen skrze šestistupňovou převodovku DSG alias R Tronic s automatizovaným řazením na všechna kola v poměru 15:85 % připadajících na přední/zadní nápravu (za běžných podmínek). Audi R8 GT Spyder se má vyznačovat matově stříbřitou maskou chladiče, kompozitovým lízátkem pod předním nárazníkem a předními světlomety složenými z LED.

Dále se můžeme těšit na výrazný difuzor v zadním nárazníku, přítlačné křídlo a specifické devatenáctipalcové ráfky. Změny ve formě nové hlavice voliče, přepracovaného přístrojového štítu nebo čalounění s větším podílem Alcantary se pak promítnou také do interiéru. Ačkoli se značka Audi od premiéry hliníkového skeletu ASF v hloubi devadesátých let ohání lehkostí svých konstrukcí, hmotnostní bilance o 95 kg odlehčeného Audi R8 GT nedopadla nijak oslnivě. Například cenově a výkonově srovnatelné Porsche 911 997 GT2 váží o 85 kilogramů méně, o další stovku níže je „koncernové” Lamborghini Gallardo Superleggera a Ferrari F430 Scuderia má dokonce jen 1 250 kg. A ruku na srdce, od Spyderu GT zázraky čekat nemůžeme.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků