Audi nechce za každou cenu elektromobily. Lepší je prý plug-in hybrid

7 komentářů

Grof Drblina
24. července • 12:24

Stačí sa pozrieť kto sú majitelia Volkswagenu a hneď zistíš prečo nie toto ale tamto :-|

funTomas
24. července • 9:41

Vždycky jsem měl za to, že Němci se umějí dívat do budoucnosti.
Není to tak dávno, kdy každý v Sillicon Valley a v Hollywoodu kupoval Prius. Bylo to před pádem Lehman Bros. a VW se nechal slyšet, že hybridy přeskočí a půjdou do elektromobilů či do vodíku. Silně to připomíná výrok jednoho představitele ÚV KSČ, že Československo se nebude pouštět do vývoje polovodičů, že si počká až na celovodič.
No a krize je pryč a Němci tvrdnou u hybridů.
Toyota bude opět vypalovat rybník. Letos začne prodávat sériově vyráběný vůz na palivový článek. Že se jim to podaří prosadit, o tom není pochyb, když to subvencuje Japonská vláda.
P.S.: Kdy se dostaví Temelín?

Art Vandelay
24. července • 21:25

S tymi palivovymi clankami si vedle jak ta jedle. Vodik sa vyraba z fosilnych paliv, cize to do coho sa pusta Honda a Toyota je len preto ze ich do toho tlaci ropna loby, ta si nechce nechat unikat zisky kvoli nejakej Tesle. Realita je ale ta ze tu najprv bude Tesla a vela hybridov a potom sa pojde komplet na elektromobily. BP a ini tu ale budu este dlho pretlacat vodik, skor alebo neskor to ale zabalia...

f1
25. července • 2:07

To mi je novinka, ze sa vodik vyraba z fosilnych paliv... LOL
Radsej si o tom nieco zisti napr. na wikipedii a potom pis, aby si sa neztrapnil...

Vana666
25. července • 7:16

takže co nám říká ta wikipedie?
" ...Vodík se uvolňuje při koksování uhlí...Vodík se ve velkém vyrábí termickým rozkladem metanu..."
případně jinde najdeme:
"...Velkokapacitní průmyslová výroba vodíku se dnes nejčastěji provádí katalytickým nebo parním reformingem zemního plynu a jiných lehkých uhlovodíků, parciální oxidací těžkých zbytků po destilaci ropy nebo konverzí vodního plynu ze zplyňování uhlí...."
"...Vodík může být vyráběn mnoha způsoby z širokého spektra vstupních zdrojů. V celosvětové produkci vodíku dominuje v současné době výroba z fosilních paliv..."http://cs.wikipedia.org/wiki/Vod%C3%ADk...
http://www.prvky.com/1.html...
http://www.h2bus.cz/vyroba-vodiku...

funTomas
25. července • 8:39

ale ale, dětičky, jen se nepoperte. Tady vůbece nejde o to, jak se vodík vyrábí teď, tj. metodou která byla jedině ekonomicky možná do teď.
Mimochodem, když už jsme u té současné výroby, i dle wikipedie převažuje výroba ze zemního plynu, viz http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_production...
S rozmachem palivových článků přijde i rozmach výroby vodíku primárně z vody. Způsobů je hafo, viz česky třeba tady: http://technet.idnes.cz/jak-se-vyrabi-palivo-budo... ...
Jde v podstatě jen o ekonomiku provozu a ta je otázkou času.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
25. července • 9:21

funTomas: nj, žádný ze způsobů z tvého odkazu nepřekračuje účinnost 50%, teda kromě elektrolýzy která ale zas sežere obrovská kvanta elektřiny. Když k tomu přidáš účinnost palivových článků taky kolem 50% tak vychází celková ekonomika teda hodně mizerně. Takže dík za odkazy, to jsem ani nevěděl že je to s efektivitou vodíkového pohonu tak špatné.

Doporučujeme

Články odjinud