Audi nanuk quattro je dvoudveřové SUV s dieselovým desetiválcem

Vypadá jako terénní Ferrari 308, pod kapotou má V10 TDI s točivým momentem 1000 Nm.

Terénní kupé, dvoudveřové crossovery či jak tomu chcete říkat budou v nadcházejících letech očividně v kurzu. Audi naskakuje na vznikající vlnu konceptem Audi nanuk quattro, který podle výrobce „kombinuje jízdní vlastnosti výkonného sportovního vozu s odborností Audi quattro na silnici, na závodní dráze i v terénu“. Není to nádherná formulace?

Když necháme podivný PR newspeak stranou, zůstane nám auto, které ze všeho nejvíc připomíná Ferrari 308 na terénním podvozku. Což míníme jako pochvalu! Autorem designu je studio Italdesign Giugiaro. 

Crossover má podle Audi jízdní vlastnosti sportovního vozu s motorem uloženým uprostřed. Ano, uprostřed, motor zde trůní před zadní nápravou. A teď to nejlepší. Je to desetiválec. Dieselový. Po tom, co emisní normy odsunuly do propadliště dějin monstrózní V10 TDI z Touaregu i ještě monstróznější V12 TDI z Q7, se naftové šílenství koncernu VW vrací v plné síle. A když říkáme „síle“, myslíme to doslova.

Video | Autosalony | Kabriolety | Premiéry | Audi | Frankfurt 2013 | Audi A3

Audi A3 Cabriolet má po premiéře. Střechu složí za 18 s

Nejvyšší výkon Audi nanuk quattro činí 544 koní, točivý moment vrcholí už v 1500 min-1 hodnotou 1000 Nm. To se bude dobře pamatovat. Díky tomu může automobilka z Ingolstadtu slibovat pro 1900 kg vážící SUV zrychlení 0-100 km/h za 3,8 s a nejvyšší rychlost 305 km/h.

Motor se chlubí přeplňováním dvojicí turbodmychadel, systémem Audi valvelift, přímým vstřikováním s tlakem 2500 barů a také pokročilým termálním managementem. I jeho zásluhou dosahuje kombinovaná spotřeba jen 7,8 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

O přenos výkonu se stará zesílený sedmistupňový S tronic. Stabilitu a ovladatelnost zajišťuje vzduchový podvozek s nastavitelnou výškou a integrální řízení s natáčením zadních kol. Ta se v nižších rychlostech natáčejí až o devět stupňů v opačném směru než kola přední, což má stejný efekt, jako by se rozvor náprav zkrátil o 100 mm. Ve vyšším tempu se zadní kola natočí až o dva a půl stupně ve stejném směru jako jejich přední kolegyně, což zesiluje směrovou stabilitu.

Koncept je postaven na hliníkovém prostorovém rámu Audi Space Frame, obloženém panely z kompozitu zesíleného uhlíkovými vlákny.

Nanuk je koncept, ale nedivili bychom se, kdyby předznamenával odpověď Audi na populární BMW X6. A s jeho motorem se určitě setkáme ještě předtím – dříve nebo později se jistě objeví pod kapotou nového Audi Q7, jehož druhá generace už čeká za dveřmi.

A ten nanuk? V mytologii Inuitů to není žádná zmrzlina na špejli, ale pán medvědů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Audi A6 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 149 414 km
Cena: 180 000 Kč
Audi A6 2.393
Rok výroby: 2006
Stav: 88 030 km
Cena: 165 000 Kč
Audi A4 Allroad 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 164 989 km
Cena: 325 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 54 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků