Audi nabízí řešení pro budoucnost: Balanced Mobility

Se zajímavou pohledem na budoucnost přichází německá automobilka z Ingolstadtu, svůj projekt nazvala Audi Balanced Mobility. 

Vychází ze základního faktu, že elektřinu nelze skladovat (s výjimkou malého využití přes přečerpávací elektrárny). Na druhou stranu lze ale dnes už vyrábět poměrně značné množství elektřiny z větru a solárních zdrojů. Ovšem má to háček - produkce je velmi nárazová.

U Audi se společně s dalšími partnery zamysleli a výsledkem je následující koncept: vyrobíme elektřinu z větrných parků v moři, přivedeme ji na pevninu a katalyticky za pomoci odpadního CO2 pak přeměníme na syntetický metan, vlastně zemní plyn. Ten nacpeme do podzemních zásobníků.
A nyní se dostáváme k meritu věci: plyn s charakterem CNG pak využijeme na pohon aut nebo zpětně na výrobu elektřinu v paroplynových generátorech. Lze ji využít i přímo k dobíjení elektromobilů.

Nápad to je elegantní, protože nabízí řešení hned dvou problémů, se kterými si lidstvo bude muset do budoucna poradit: nedostatek fosilních paliv a likvidaci CO2.

Principálně je to docela prosté, AUDI se svými partnery ale jako první tvrdí, že dokáže chytrý projekt dotáhnout z laboratoře do provozních podmínek. Účinnost až 60 % pro začátek je slibná. V momentě, kdy by cena ropy překročila nějakých 200 USD/barel, by to začalo být i ekonomicky zajímavé. Jakmile by se technologie rozšířila, náklady by se přirozeně dále snižovaly.

A že to není úplná fikce, o tom svědčí fakt, že AUDI se už podílí na výstavbě čtyř velkých větrných elektráren v pobřežních vodách Severního moře s výkonem 3,6 MW. Výstavba závodu na výrobu vodíku a metanu v průmyslovém měřítku bude zahájena v červenci 2011 v dolnosaské obci Werlte. Závod bude napojen na produkci bioplynu z odpadů, odkud bude odebírat CO2 nezbytný k výrobě syntetického metanu. Celý projekt slibuje dostatek energie pro ujetí více než 30 milionů km ročně.
 

Klepněte pro větší obrázek

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

dnes | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků