Audi nabízí řešení pro budoucnost: Balanced Mobility

Se zajímavou pohledem na budoucnost přichází německá automobilka z Ingolstadtu, svůj projekt nazvala Audi Balanced Mobility. 

Vychází ze základního faktu, že elektřinu nelze skladovat (s výjimkou malého využití přes přečerpávací elektrárny). Na druhou stranu lze ale dnes už vyrábět poměrně značné množství elektřiny z větru a solárních zdrojů. Ovšem má to háček - produkce je velmi nárazová.

U Audi se společně s dalšími partnery zamysleli a výsledkem je následující koncept: vyrobíme elektřinu z větrných parků v moři, přivedeme ji na pevninu a katalyticky za pomoci odpadního CO2 pak přeměníme na syntetický metan, vlastně zemní plyn. Ten nacpeme do podzemních zásobníků.
A nyní se dostáváme k meritu věci: plyn s charakterem CNG pak využijeme na pohon aut nebo zpětně na výrobu elektřinu v paroplynových generátorech. Lze ji využít i přímo k dobíjení elektromobilů.

Nápad to je elegantní, protože nabízí řešení hned dvou problémů, se kterými si lidstvo bude muset do budoucna poradit: nedostatek fosilních paliv a likvidaci CO2.

Principálně je to docela prosté, AUDI se svými partnery ale jako první tvrdí, že dokáže chytrý projekt dotáhnout z laboratoře do provozních podmínek. Účinnost až 60 % pro začátek je slibná. V momentě, kdy by cena ropy překročila nějakých 200 USD/barel, by to začalo být i ekonomicky zajímavé. Jakmile by se technologie rozšířila, náklady by se přirozeně dále snižovaly.

A že to není úplná fikce, o tom svědčí fakt, že AUDI se už podílí na výstavbě čtyř velkých větrných elektráren v pobřežních vodách Severního moře s výkonem 3,6 MW. Výstavba závodu na výrobu vodíku a metanu v průmyslovém měřítku bude zahájena v červenci 2011 v dolnosaské obci Werlte. Závod bude napojen na produkci bioplynu z odpadů, odkud bude odebírat CO2 nezbytný k výrobě syntetického metanu. Celý projekt slibuje dostatek energie pro ujetí více než 30 milionů km ročně.
 

Klepněte pro větší obrázek

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků