Audi nabízí digitální zpětné zrcátko, zatím jen v modelu R8 e-tron

Novinka zažila debut v závodním voze Audi R18 v Le Mans a v modelu R8 e-tron se ocitla proto, že stejně jako letošní vítězný vůz z vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans nemá zadní okno, a proto ani konvenční vnitřní zpětné zrcátko.

Digitální vnitřní zpětné zrcátko je vlastně systém tvořený kamerou a monitorem. Malá a extrémně lehká kamera je uložena v aerodynamicky optimalizovaném pouzdru. To je za chladného počasí vyhříváno. Používá objektiv s průměrem několika milimetrů. Velkou výhodou je, že pokrývá větší zorné pole než běžné vnitřní zpětné zrcátko.

Klepněte pro větší obrázek
Audi R8 e-tron.

Digitální obrazová data jsou přenášena na barevný displej s úhlopříčkou 7,7 palce, který se nachází na místě konvenčního vnitřního zpětného zrcátka. Displej s technologií AMOLED (Active Matrix Organic Light Emitting Diode) je od vývojového partnera Audi společnosti Samsung Display a poprvé nalézá uplatnění v automobilu.

Nové displeje jsou energeticky efektivnější, tenčí a lehčí než běžné monitory LCD. Nezávisle na okolní teplotě potřebují k zapnutí jen několik milisekund.

Řídící jednotka zajišťuje za všech okolností kontrastní a brilantní obraz. Inteligentní řízení zabraňuje za tmy oslňování od světlometů ostatních vozidel. Řidič může displej kdykoli ztlumit a deaktivovat.

Klepněte pro větší obrázek
Konstruktéři Audi pracují také na tom, aby bylo možné v budoucnosti na monitoru zobrazovat doplňkové informace. 
 
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 65 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků