Audi nabízí digitální zpětné zrcátko, zatím jen v modelu R8 e-tron

Novinka zažila debut v závodním voze Audi R18 v Le Mans a v modelu R8 e-tron se ocitla proto, že stejně jako letošní vítězný vůz z vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans nemá zadní okno, a proto ani konvenční vnitřní zpětné zrcátko.

Digitální vnitřní zpětné zrcátko je vlastně systém tvořený kamerou a monitorem. Malá a extrémně lehká kamera je uložena v aerodynamicky optimalizovaném pouzdru. To je za chladného počasí vyhříváno. Používá objektiv s průměrem několika milimetrů. Velkou výhodou je, že pokrývá větší zorné pole než běžné vnitřní zpětné zrcátko.

Klepněte pro větší obrázek
Audi R8 e-tron.

Digitální obrazová data jsou přenášena na barevný displej s úhlopříčkou 7,7 palce, který se nachází na místě konvenčního vnitřního zpětného zrcátka. Displej s technologií AMOLED (Active Matrix Organic Light Emitting Diode) je od vývojového partnera Audi společnosti Samsung Display a poprvé nalézá uplatnění v automobilu.

Nové displeje jsou energeticky efektivnější, tenčí a lehčí než běžné monitory LCD. Nezávisle na okolní teplotě potřebují k zapnutí jen několik milisekund.

Řídící jednotka zajišťuje za všech okolností kontrastní a brilantní obraz. Inteligentní řízení zabraňuje za tmy oslňování od světlometů ostatních vozidel. Řidič může displej kdykoli ztlumit a deaktivovat.

Klepněte pro větší obrázek
Konstruktéři Audi pracují také na tom, aby bylo možné v budoucnosti na monitoru zobrazovat doplňkové informace. 
 
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků