Audi má nový šestiválec TFSI, plní jej kompresor

Automobilka „čtyř kruhů“ oficiálně zveřejnila detaily o novém 3,0 litrovém přeplňovaném šestiválci. Ten nese přídomek TFSI, i když přeplňování není řešeno turbem, ale kompresorem. Nový šestiválec nabízí výkon 213 kW / 290 koní a maximální točivý moment 420 Nm, který dosahuje již při 2 500 ot./min. Automobilka prohlašuje, že tento agregát je z pohledu dynamiky a pružnosti špičkou ve své třídě a je o krok vpřed oproti běžným agregátům s turbem. 

Zážehový agregát disponuje vylepšenou technologii přímého vstřikování a díky nejnovějším komponentům a přeprogramované jednotce ECU se má vyznačovat svým kultivovaným chodem a vysokou pružností. Kombinovaná spotřeba má přitom ve všech modelech, ve kterých se motor objeví, činit podle údajů od výrobce méně než 10 l benzinu na sto kilometrů, což by na téměř třísetkoňový kompresorem plněný třílitr nebylo vůbec špatné číslo.
 

Nový agregát, jehož výroba se začne koncem tohoto roku, si své místo najde pod kapotou modelu S4 a pravděpodobně bude pohánět i faceliftovaný model A6. Uvidíme, zda se z tohoto agregátu stane stejný prodejní hit, jako tomu bylo u jeho turbem přeplňovaného soukmenovce před mnoha lety.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků