Audi letos představí nové turbodiesely V6 TDI a V8 TDI

I když současná atmosféra v automobilovém průmyslu příliš nenahrává vznětovým motorům, bylo by bláhové nepokračovat v jejich vývoji. Zákazníci je pořád chtějí. Audi využije dubnové technické sympozium ve Vídni k představení nových pohonných jednotek TDI.

Dlouho očekávaný šestiválec TDI s elektricky poháněným kompresorem by se měl dostat do sériové výroby a představí se nová generace osmiválcového turbodieselu, kterou podle informací magazínu Car & Driver dostane příští generace limuzíny Audi A8.

Testy | Audi

Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

Nová generace vznězového osmiválce bude lehčí a samozřejmě úspornější a čistší. Výkon pohonné jednotky by měl překročit 400 koní, točivý moment se bude pohybovat okolo hodnoty 700 Nm. To je ale méně než u současného motoru 4.2 V8 TDI, který nabízí v Audi A8 až 850 Nm.

Nová generace Audi A8 by se měla představit na začátku roku 2017. Opět dostane hliníkovou karoserii. Pokud jde o nový vznětový osmiválec, ten by se měl dostat nejen do Porsche Cayenne a Panamera, ale také do nové generace Volkswagenu Phaeton a dokonce i do vozů Bentley.

Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 365 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 140 000 Kč
Audi A6 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 88 051 km
Cena: 240 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků