Audi kvůli Dieselgate utahuje opasky, možná to odnese i R8!

Volkswagen musí kvůli Dieselgate utahovat opasky. Na to nyní doplatí i automobilka Audi, která podle německého tisku přijde o vlastní platformy vozů.

Respektovaný německý list Der Spiegel zjistil, že šéf Audi Rupert Stadler měl nedávno důležitou promluvu ke svým zaměstnancům. Během té jim sdělil, že veškeré nadcházející investice automobilky jsou nyní "pod kontrolou" samotného koncernu Volkswagen.

Pozastaveny jsou plány pro stavbu nového centra pro crash testy i aerodynamického tunelu. Stále více se spekuluje také o tom, že Audi bude muset upustit i od své vlastní platformy MLB, na které jsou postaveny modely jako A4, A7 či A8. Nejistá je budoucnost supersportu R8 a nedávno jsme informovali také o tom, že německá automobilka může ukončit své působení i v legendární závodní sérii Le Mans.

Zajímavosti | Sport | Audi

Další oběť Dieselgate? Audi zvažuje konec v Le Mans!

Německý tisk potvrdil také to, že zrušena byla možnost masivní investice do technologického centra v Ingolstadtu. To chtělo Audi vybudovat hned vedle dálniční sítě, kde by 75 nových budov propojovala vlastní křižovatka. Nic z toho ale nebude, odstraněn už byl i oficiální web celého projektu.

Volkswagen musí šetřit

Wolfsburgský koncern musí kvůli emisnímu skandálu snížit provozní náklady o 10 % během jednoho roku, naopak chce zlepšit efektivitu svých závodů o 5-8 %. Z fabrik postupně mizí třetí i víkendové směny. Audi už omezila kapacitu zaměstnanců, kteří pracovali na výrobě platformy MLB.

Spekuluje se o tom, že následující generace modelů A4 a A5 bude postavena na platformě MQB, kterou využívá sesterský Passat, což by mimo jiné přineslo i příčně uložené motory. Větší vozy Audi (včetně A6 a A7) se zase mohou postavit na platformě MSB, která je základem Porsche Panamera. To by znamenalo, že nejnovější varianty A6 a A7 budou nabízeny s pohonem zadních, případně všech kol.

„Audi si i nadále striktně zachová vlastnosti typické pro svou značku,“ uvedla automobilka v oficiálním vyjádření pro Autocar. „I když jsou tu určité moduly, které přebíráme od ostatních členů koncernu, Audi bude vždy identifikovatelná jako automobil se čtyřmi kruhy, jehož výrobce zaměstnává více než deset tisíc zaměstnanců ve své hlavní divizi v Ingolstadtu.“

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 780 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků