Audi je „nejhodnotnější” značkou. Alespoň v USA.

Institut Strategic Vision právě označil jméno Audi za nejcennější v branži. Je tomu tak alespoň v Americe.

„Hodnota“ vozu značky, jež je vašemu srdci nejblíže (zřejmě proto, že jejím produktem jezdíte), je a vždy byla věcí diskutabilní a individuální a v běhu dějin se liší region od regionu. Za příklad poslouží takový Volkswagen, který je z nejasných důvodů ceněn obzvláště ve střední a východní Evropě. Přesto se čas od času objeví instituce, jež se svojí autoritou pokusí jakousi „hodnotu“ té které značky vyjádřit exaktně. Nejnovějším počinem v této oblasti je nová statistika amerického institutu Strategic Vision, který již počtrnácté v řadě sestavil svůj Total Value Index.

Celkovým vítězem se zde stává automobilka Audi. Ačkoli se prý její porotci soustředili na „všechny modely a značky pod sluncem“, podrobnější pohled do listiny premiantů působí poněkud fádně. Není divu, továrna z Igolstadtu dosáhla na první pozice v jednotlivých kategoriích s modely A5, A8, Q7 a TT. Podrobnosti včetně snímků „těch nejhodnotnějších“ najdete níže. Studie Total Value, tedy „celková hodnota“, z pera výzkumníků Strategic Vision vzešla z roční analýzy informací od více než 100 000 kupců nových aut a údajně plných 442 (!) údajů.

Na počátku samotného výpočtu stojí předpoklad, že každý motorista klade při nákupu nového vozu důraz právě na jakousi „hodnotu“, kterou hledá například ve spolehlivosti, pořizovací ceně, spotřebě paliva, moderní technice či v rychlosti, s jakou hodnota jeho vozu klesá v závislosti na čase. A studie Strategic Vision pak zkoumá, do jaké míry je v těchto ohledech zákazník spokojen. Následuje slibovaná žebříček vítězů v jednotlivých sledovaných kategoriích doplněný jejich bodovým ziskem.  

Automobily s nejvyšší hodnotou podle Strategic Vision

Malé vozy:

Klepněte pro větší obrázek
Honda Civic Hybrid, 814

Malé, víceúčelové vozy:

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf, 790

Střední třída:

Klepněte pro větší obrázek
Ford Fusion, 802

Střední, víceúčelové vozy:

Klepněte pro větší obrázek
Subaru Outback, 760

Velké vozy:

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Passat CC, 806

Vyšší střední třída:

Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Genesis, 852

Luxusní crossovery:

Klepněte pro větší obrázek
Lincoln MKT, 815

Luxusní vozy:

Klepněte pro větší obrázek
Audi A8, 821

Malá kupé:

Klepněte pro větší obrázek
MINI Cooper Hatchback, 817

Luxusní kupé:

Klepněte pro větší obrázek
Audi TT Coupe, 816

Střední kupé:

Klepněte pro větší obrázek
Honda Accord Coupe, 781

Roadster:

Klepněte pro větší obrázek
Saturn Sky, 817

Luxusní roadster:

Klepněte pro větší obrázek
Audi A5 Cabriolet, 820

Minivany:

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Routan, 748

Kompaktní SUV:

Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Tucson, 800

Střední crossovery:

Klepněte pro větší obrázek
Ford Flex, 786

Střední SUV:

Klepněte pro větší obrázek
Toyota 4Runner, 762

Velká SUV:

Klepněte pro větší obrázek
GMC Yukon, 747

SUV vyšší třídy:

Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz GLK, 799

Luxusní SUV:

Klepněte pro větší obrázek
Audi Q7, 798

Pick-upy:

Klepněte pro větší obrázek
Honda Ridgeline, 732

Velké pick-upy:

Klepněte pro větší obrázek
Dodge Ram 1500, 767

Těžké pick-upy:

Klepněte pro větší obrázek
Ford F-250/350, 698
 

  
  
  
  
  
  
  
 


 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků