Audi je „nejhodnotnější” značkou. Alespoň v USA.

Institut Strategic Vision právě označil jméno Audi za nejcennější v branži. Je tomu tak alespoň v Americe.

„Hodnota“ vozu značky, jež je vašemu srdci nejblíže (zřejmě proto, že jejím produktem jezdíte), je a vždy byla věcí diskutabilní a individuální a v běhu dějin se liší region od regionu. Za příklad poslouží takový Volkswagen, který je z nejasných důvodů ceněn obzvláště ve střední a východní Evropě. Přesto se čas od času objeví instituce, jež se svojí autoritou pokusí jakousi „hodnotu“ té které značky vyjádřit exaktně. Nejnovějším počinem v této oblasti je nová statistika amerického institutu Strategic Vision, který již počtrnácté v řadě sestavil svůj Total Value Index.

Celkovým vítězem se zde stává automobilka Audi. Ačkoli se prý její porotci soustředili na „všechny modely a značky pod sluncem“, podrobnější pohled do listiny premiantů působí poněkud fádně. Není divu, továrna z Igolstadtu dosáhla na první pozice v jednotlivých kategoriích s modely A5, A8, Q7 a TT. Podrobnosti včetně snímků „těch nejhodnotnějších“ najdete níže. Studie Total Value, tedy „celková hodnota“, z pera výzkumníků Strategic Vision vzešla z roční analýzy informací od více než 100 000 kupců nových aut a údajně plných 442 (!) údajů.

Na počátku samotného výpočtu stojí předpoklad, že každý motorista klade při nákupu nového vozu důraz právě na jakousi „hodnotu“, kterou hledá například ve spolehlivosti, pořizovací ceně, spotřebě paliva, moderní technice či v rychlosti, s jakou hodnota jeho vozu klesá v závislosti na čase. A studie Strategic Vision pak zkoumá, do jaké míry je v těchto ohledech zákazník spokojen. Následuje slibovaná žebříček vítězů v jednotlivých sledovaných kategoriích doplněný jejich bodovým ziskem.  

Automobily s nejvyšší hodnotou podle Strategic Vision

Malé vozy:

Klepněte pro větší obrázek
Honda Civic Hybrid, 814

Malé, víceúčelové vozy:

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf, 790

Střední třída:

Klepněte pro větší obrázek
Ford Fusion, 802

Střední, víceúčelové vozy:

Klepněte pro větší obrázek
Subaru Outback, 760

Velké vozy:

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Passat CC, 806

Vyšší střední třída:

Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Genesis, 852

Luxusní crossovery:

Klepněte pro větší obrázek
Lincoln MKT, 815

Luxusní vozy:

Klepněte pro větší obrázek
Audi A8, 821

Malá kupé:

Klepněte pro větší obrázek
MINI Cooper Hatchback, 817

Luxusní kupé:

Klepněte pro větší obrázek
Audi TT Coupe, 816

Střední kupé:

Klepněte pro větší obrázek
Honda Accord Coupe, 781

Roadster:

Klepněte pro větší obrázek
Saturn Sky, 817

Luxusní roadster:

Klepněte pro větší obrázek
Audi A5 Cabriolet, 820

Minivany:

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Routan, 748

Kompaktní SUV:

Klepněte pro větší obrázek
Hyundai Tucson, 800

Střední crossovery:

Klepněte pro větší obrázek
Ford Flex, 786

Střední SUV:

Klepněte pro větší obrázek
Toyota 4Runner, 762

Velká SUV:

Klepněte pro větší obrázek
GMC Yukon, 747

SUV vyšší třídy:

Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz GLK, 799

Luxusní SUV:

Klepněte pro větší obrázek
Audi Q7, 798

Pick-upy:

Klepněte pro větší obrázek
Honda Ridgeline, 732

Velké pick-upy:

Klepněte pro větší obrázek
Dodge Ram 1500, 767

Těžké pick-upy:

Klepněte pro větší obrázek
Ford F-250/350, 698
 

  
  
  
  
  
  
  
 


 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků