Audi h-tron concept a A4 allroad: Dvě světové premiéry pro Detroit

Ani automobilka Audi nechybí na autosalonu v Detroitu, kam přivezla hned několik novinek. Ve světové premiéře se zde představuje koncept h-tron quattro a nová generace A4 allroad quattro.

Testy | Luxusní auta | Sedany | Audi | Audi A4

Test Audi A4 2.0 TDI 110 kW Design: Stejné jen na pohled

Audi h-tron quattro concept navazuje na koncept e-tron představený ve Frankfurtu. Základ obou vozů je velmi podobný, ale je zde jeden významný rozdíl. Nová studie totiž pracuje s palivovými články, které přeměňují vodík na elektrickou energii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Po čistě elektrickém konceptu e-tron představuje Audi novou verzi pracující s vodíkovými články. Jmenuje se h-tron quattro concept

Vodík je čerpán z trojice nádrží uložených pod prostorem pro posádku. Nádrže mohou být kompletně naplněné už za čtyři minuty, přičemž jejich objem stačí k ujetí šesti stovek kilometrů. Vůz jako takový pohání dvojice elektromotorů, kdy se každý stará o jednu nápravu.

SUV | Elektromobily | Premiéry | Frankfurt 2015 | Audi

Audi e-tron quattro vyráží do boje proti BMW X6 s elektrickým pohonem

Ten vpředu má výkon 90 kW, ten zadní pak nabídne 140 kW. Zrychlení na 100 km/h umí h-tron za méně než sedm sekund a maximálně jede 200 km/h. Vůz také používá akumulátor, do kterého se ukládá energie získaná při rekuperování. Tu systém následně využívá při akceleracích.

Zobrazit tiskovou zprávu

Druhou důležitou novinkou je A4 nové generace v provedení allroad quattro. Přesně podle známého receptu dostal i tento vůz oplastovanou karoserii a vyšší podvozek. Rozdíl oproti sériové verzi činí v závislosti na použitých kolech 23 až 34 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Druhou důležitou premiérou představenou v Detroitu je Audi A4 allroad quattro. Opět jde o oplastovanou verzi klasického kombíku

V nabídce budou naftové motory o výkonu 120 kW (163 k) nebo 140 kW (190 k). Později dorazí ještě provedení s výkonem 110 kW (150 k). Případní zájemci ale mohou sáhnout také po dvou verzích motoru 3.0 TDI, kdy ta slabší má 160 kW (218 k) a ta silnější 200 kW (272 k). Příznivci benzinu si přijdou na své u motoru 2.0 TFSI o výkonu 185 kW (252 k).

Bez ohledu na zvolenou motorizaci dostanete vždy pohon všech kol. Naopak podle vybraného motoru bude váš vůz kombinován buď se šestistupňovým manuálem, případně se sedmi nebo osmistupňovým automatem. Do prodeje dorazí nový allroad v létě letošního roku. 

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků