Audi h-tron concept a A4 allroad: Dvě světové premiéry pro Detroit

Ani automobilka Audi nechybí na autosalonu v Detroitu, kam přivezla hned několik novinek. Ve světové premiéře se zde představuje koncept h-tron quattro a nová generace A4 allroad quattro.

Testy | Audi | Luxusní auta | Sedany | Audi A4

Test Audi A4 2.0 TDI 110 kW Design: Stejné jen na pohled

Audi h-tron quattro concept navazuje na koncept e-tron představený ve Frankfurtu. Základ obou vozů je velmi podobný, ale je zde jeden významný rozdíl. Nová studie totiž pracuje s palivovými články, které přeměňují vodík na elektrickou energii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Po čistě elektrickém konceptu e-tron představuje Audi novou verzi pracující s vodíkovými články. Jmenuje se h-tron quattro concept

Vodík je čerpán z trojice nádrží uložených pod prostorem pro posádku. Nádrže mohou být kompletně naplněné už za čtyři minuty, přičemž jejich objem stačí k ujetí šesti stovek kilometrů. Vůz jako takový pohání dvojice elektromotorů, kdy se každý stará o jednu nápravu.

SUV | Elektromobily | Premiéry | Audi | Frankfurt 2015

Audi e-tron quattro vyráží do boje proti BMW X6 s elektrickým pohonem

Ten vpředu má výkon 90 kW, ten zadní pak nabídne 140 kW. Zrychlení na 100 km/h umí h-tron za méně než sedm sekund a maximálně jede 200 km/h. Vůz také používá akumulátor, do kterého se ukládá energie získaná při rekuperování. Tu systém následně využívá při akceleracích.

Zobrazit tiskovou zprávu

Druhou důležitou novinkou je A4 nové generace v provedení allroad quattro. Přesně podle známého receptu dostal i tento vůz oplastovanou karoserii a vyšší podvozek. Rozdíl oproti sériové verzi činí v závislosti na použitých kolech 23 až 34 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Druhou důležitou premiérou představenou v Detroitu je Audi A4 allroad quattro. Opět jde o oplastovanou verzi klasického kombíku

V nabídce budou naftové motory o výkonu 120 kW (163 k) nebo 140 kW (190 k). Později dorazí ještě provedení s výkonem 110 kW (150 k). Případní zájemci ale mohou sáhnout také po dvou verzích motoru 3.0 TDI, kdy ta slabší má 160 kW (218 k) a ta silnější 200 kW (272 k). Příznivci benzinu si přijdou na své u motoru 2.0 TFSI o výkonu 185 kW (252 k).

Bez ohledu na zvolenou motorizaci dostanete vždy pohon všech kol. Naopak podle vybraného motoru bude váš vůz kombinován buď se šestistupňovým manuálem, případně se sedmi nebo osmistupňovým automatem. Do prodeje dorazí nový allroad v létě letošního roku. 

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 123 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků