"Audi e-Tron dosahuje točivého momentu 4 500 Nm, což je mimochodem krásný důkaz toho, že točivý moment bez patřičných otáček a tedy i bez výkonu nemá žádný vliv na dynamiku vozu."1)Kroutici moment jako takovy je pouze pomocna informace, ktera neco napovida o prubehu vykonu motoru. Ano, to jste skutecne vymyslel kolo, kdyz jste vytezoslavne vymyslel, ze kroutici moment sam o sobe nema zadny vliv na dynamiku vozu. Prekvapim vas: dynamiku vozu ovlivnuje pouze a jedine OKAMZITY VYKON. Kdo vi co je integral, tomu je jasne, ze zrychleni z 0-100 je vysledkem casoveho intergalu okamziteho vykonu preneseneho na silnici a samozrejme odporovych sil. 2) koutici moment se samozrejme udava na hrideli motoru, 4500Nm znamena, ze pouzite elekromotory jsou skutecne brutalne SILNE. Tedy, ze na rozdil od spalovacich motoru, je k dispozici temer maximalni vykon jiz od nulove rychlosti resp. otacek motoru. Jelikoz vsak neni pouzita zadna prevodovka, nelze toto cislo porovnavat s jinymi auty, ktere prevodovku maji. 3) nic to nemeni na tom, ze onech 4.8s je velmi slusna hodnota na onech 313koni, tedy ze tento vykon je k dispozici prakticky stale.
Dej si facku za blbost :-D1) kroutící moment je skutečná síla motoru. Výkon je funkcí kroutícího momentu. Zpřevodováním mohu z výkonného, ale málo kroutivého motoru získat i krouťák. Opačně je to horší. A ano.. doporučuji si prohlédnout graf nějakého trakčního elektromotoru. Možná budeš překvapený ;-)2) Od rozběhových otáček je k dispozici značný kroutící moment, výkon nijak oslnivý není. 3) Ano, je to slušná hodnota, ale ostatní jsou nesmysly které ani nemá smysl opravovat.
1) evidentne jse necetl, nebo nepochopil, co jsem napsal, konkretne mam na mysli tu cast s tim integralem, protoze jsem napsal +- totez, co pisete vy.2) kdyz si nechate nakreslit v nejakem SW graf vykonu s konstantnim kroutakem 4500Nm, zjistite, ze to ma uz pri relativne male rychlosti pomerne vysoky vykon. Zavodni trucky maji kroutaky kolem teto hodnoty a nemusim vam myslim rikat, v jak malych otackach jsou ty motory provozovany a ze maji vice nez 1400kW. 3) jako napr. co?
walkeer: zeptám se tě za autora - a tobě fyzika něco říká ?jestli tvrdíš že použité elektromotory mají k dispozici "temer maximalni vykon jiz od nulove rychlosti resp. otacek motoru" tak nas neohromuj integrálama a vrať se do zakladní školy. Protože aby měl motor max vykon od nulovych otaček, musel by mít prakticky nekonečný moment. A to je ještě mnohem mnohem víc než slibovaných 4500Nm. Takže v nízkých otáčkách ten výkon nijak závratný nebudeDále jsem na rozdíl od tebe přesvědčený, že max. výkon není k dispozici ani ve vysokých otáčkách, protože pro 313 koní by byla maximálka jen 200km/h žalostně málo. Takže výkon použitých elektromotorů s otáčkama výrazně klesá, což je taky celkem logickéjinak souhlas, dynamiku auta skutečně ovlivňuje okamžitý výkon. Tohle ale ví i autor, stačí když si místo svého pindání ten článek přečteš ještě jednou a pořádně
no, rekneme, ze za 5 let me na matfyzu, obor fyzika, neco malo naucili. Integralem jsem nechtel nijak ohromit, pro me to je docela bezna vec, pokud vas to ohromuje, neni to ma vina.Ano, proto jsem napsal "prakticky", coz normalni clovek pochopi ve vyznamu temer ci tak neco. Prekvapim vas, ani nekonecny kroutici moment by nemusel stacit, protoze 0 x nekonecno nejde jednoduse spocitat, to se uci i na zakladni skole ;) Netvrdil jsem a netvrdim, ze vykon je s roustoucimi otackami konstantni, cti pozorne. je zname, ze elektormotory maji se stoupajicimi otacky bizsi vykon.
aneb jak zmasírovat zákazníka ... 4500 Nm !!! ...no úžasné, to musím mítale kde jsou - na jednom motoru nebo ve všech čtyřech?- nebo snad na kolech ? - na každém nebo je to součet ?nejspíše je to součet na kolech, ale takovým momentem disponuje přece i každé trochu výkonnější auto se spalovacím motoremsnaží se z nás dělat blbce ? :-/
Myslim, ze demagogem jste spis vy. Zadne osobni auto nema tocivy moment 4500Nm ani Veyron ani jemu podobne, ty se pohybuji lehce nad 1.000Nm a to jeste jsou priskrcene, aby to prevodovka zvladla. 4.500Nm odpovida nejvykonejsim nakladnim autum. Pokud se udava tocivy moment, pak vetsinou je to na motoru, ne na kolech a 4 motoru je to jen soucet. Nicmene 4.500Nm se da tezko verit, ale nemam dostupne info
Ales: ano, tocivy moment se udava vetsinou na motoru a v tom je prave ta demagogie od audi, protoze pokud maji motory v kolech tak udavaji nejspise primo ten moment na kolechtakze srovnavejme srovnatelne, u beznych vykonnejsich aut je moment na kolech taky nekolik tisic Nmostatně i stara S120 mela moment na kolech cca 1500 Nmudelej si v tom jasno nez zacnes delat zavery
Přesně tak. Navíc elmotor má tu krásnou vlastnost že má při rozběhu skutečně ohromující kroutící moment, o tom by mohly vyprávět roztrhané převodovky trolejbusů, ovšem se stoupajícími otáčkami jim jaksi dochází dech. Zase to bude semaforová stíhačka - něco pro blbečky jezdící s čepičkama s kšiltem dovnitř. Ale vyjeďte si na dálnici... No a aerodynamika bude zdá se stejně "skvělá" jako u TT B-] Vážně, myslím že čistě elektrické sportovní auto je celkem utopie, aspoň prozatím - motor by musel být příliš předimenzovaný aby zvládl pomalou i rychlou jízdu s dostatečnou dynamikou - dobrým přechodným řešením budou hybridy.
"myslím že čistě elektrické sportovní auto je celkem utopie, aspoň prozatím"tak si neco precti o tesla roadster a pak si dej pohlavek za blbost. Spousta majitelu ci lidi co v tom jela tvrdi ze to je lepsi nez enzo, prestoze vykon to ma mnohem mensi....
Dej si facku sám. A přečti si o tom víc :-P
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.