Audi e-Tron Spyder: fešák s hybridním TDI

Spekulace se nemýlily. Audi v Paříži opravdu představilo dieselelektrický roadster na bázi konceptu eTron. (video)

Koncept e-Tron od své premiéry v Detroitu povyrostl. Otevřený roadster s tradičním označením Spyder, který jsme prvně zmínili již dříve, je v porovnání s původním kupé o 130 mm delší a o 30 mm širší, celkové rozměry (d/š/v) tak činí 4 060/1 810/1 110 mm. Otevřený e-Tron je navíc oproti kupé poněkud realističtější co do potenciálu eventuální sériové výroby. Jak si možná vzpomenete, e-Tron Coupe bylo čistým elektromobilem, zatímco Spyder kombinuje vznětový motor s elektromotory.

Podélně před zadní nápravou je usazen vidlicový šestiválec TDI o výkonu 300 koní (221 kW) a točivém momentu vrcholícím hodnotou 650 Nm pohánějící kola zadní nápravy. Každé z předních kol je navíc doplněno elektromotory, jež přidávají dalších 87 koní (64 kW) a 352 Nm. Pohotovostní hmotnost vozu činí 1 450 kg a je rozložena mezi nápravy v ideálním poměru 50:50, což naznačuje velmi dobré jízdní vlastnosti. Audi e-Tron Spyder zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,4 s, zatímco nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Ještě působivější je však slibovaná spotřeba paliva, jež v kombinovaném režimu vykazuje průměr 2,2 l/100 km, emise CO2 pak činí jen 59 g/km. Palivová nádrž na 50 litrů nafty tak stroji pohodlně vystačí na ujetí vzdálenosti 1 000 km. V režimu čistě elektrického pohonu e-Tron Spyder urazí až 50 km rychlostí do 60 km/h.

Při pohledu na přiložené snímky doporučujeme vaší pozornosti zvláště ty fotografie, jež zachycují hrátky s předními i zadními světlomety.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi e-Tron Spyder
Audi A4 Allroad 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 165 371 km
Cena: 315 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 230 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2007
Stav: 193 445 km
Cena: 190 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků