Audi dále propaguje své elektrické ústrojí modelů e-tron a nyní ukazuje, že ani zimní prostředí a kruté stoupání lyžařské sjezdovky jeho technologii nezastaví.
Německá automobilka to s rozšířením elektrických modelů do nabídky myslí vážně, a proto se nebojí schopnosti techniky již používané v novém SUV e-tron, ale později také v dalších chystaných vozech jako e-tron GT nebo Q4 e-tron, propagovat vážně ambiciózním způsobem. Po testech na vrchařské trati Pikes Peak či na solných pláních v Namibii se tak nedávno e-tron vydal i na lyžařskou sjezdovku v rakouském Kitzbühelu.
Na tamní nejprudší sjezdovku s 85% sklonem si v opačném směru troufl za volantem elektrického SUV hvězdný pilot DTM i rallycrossu Mattias Ekström. Audi chtělo vyjetím sjezdovky demonstrovat technické možnosti jeho systému quattro pro elektromobily. A rovněž tímto kouskem připomnělo minulost, jelikož už v roce 1986 podobným způsobem Audi propagovalo technickou nadřazenost systému quattro v modelu 100 CS.
Nové SUV e-tron samozřejmě nemělo s pokořením sjezdovky žádný problém. Na druhou stranu, o zcela standardní vůz, který si zakoupíte u dealera, se nejednalo. Použitý e-tron dostal speciální ústrojí ve specifikaci celkem třech elektromotorů (na rozdíl od standardních dvou), jež bylo naladěno na kombinovaných 370 kW (504 koní), zatímco přímo na kolech měl speciální e-tron zajistit až 8920 N.m točivého momentu.
K tomu nakonec patřilo i přeprogramování systému rozdělení točivého momentu pro specifické podmínky na sjezdovce. A aby toho nebylo málo, 19palcová kola byla obuta do pneumatik s hřeby pro zajištění ještě lepší trakce při stoupání na sněhu a ledu. Uvnitř se zase nacházel pro každý případ ochranný rám a závodní sedačka s šestibodovými pásy.
Mimo to bylo auto upoutáno na bezpečnostní lano s pojistkou. Audi ovšem zdůrazňuje, že k cestě nahoru e-tron opravdu neobdržel žádnou externí pomoc. „Pokořit 85% stoupání se nejdříve zdálo nemožné. I já jsem byl ale nakonec překvapen, jak auto tyto obtížné podmínky zvládlo,“ okomentoval svou jízdu Ekström.