Německá automobilka to s rozšířením elektrických modelů do nabídky myslí vážně, a proto se nebojí schopnosti techniky již používané v novém SUV e-tron propagovat vážně ambiciózním způsobem. | Audi e-tron Zdroj: Audi

Německá automobilka to s rozšířením elektrických modelů do nabídky myslí vážně, a proto se nebojí schopnosti techniky již používané v novém SUV e-tron propagovat vážně ambiciózním způsobem. | Audi e-tron | Zdroj: Audi

Po testech na vrchařské trati Pikes Peak či na solných pláních v Namibii se tak nedávno e-tron vydal i na lyžařskou sjezdovku v rakouském Kitzbühelu. | Audi e-tron Zdroj: Audi

Po testech na vrchařské trati Pikes Peak či na solných pláních v Namibii se tak nedávno e-tron vydal i na lyžařskou sjezdovku v rakouském Kitzbühelu. | Audi e-tron | Zdroj: Audi

Na tamní nejprudší sjezdovku s 85% sklonem si v opačném směru troufl za volantem elektrického SUV hvězdný pilot DTM i rallycrossu Mattias Ekström. | Audi e-tron Zdroj: Audi

Na tamní nejprudší sjezdovku s 85% sklonem si v opačném směru troufl za volantem elektrického SUV hvězdný pilot DTM i rallycrossu Mattias Ekström. | Audi e-tron | Zdroj: Audi

Audi chtělo vyjetím sjezdovky demonstrovat technické možnosti jeho systému quattro pro elektromobily. | Audi e-tron Zdroj: Audi

Audi chtělo vyjetím sjezdovky demonstrovat technické možnosti jeho systému quattro pro elektromobily. | Audi e-tron | Zdroj: Audi

A rovněž tímto kouskem připomnělo minulost, jelikož už v roce 1986 podobným způsobem Audi propagovalo technickou nadřazenost systému quattro v modelu 100 CS. | Audi e-tron Zdroj: Audi

A rovněž tímto kouskem připomnělo minulost, jelikož už v roce 1986 podobným způsobem Audi propagovalo technickou nadřazenost systému quattro v modelu 100 CS. | Audi e-tron | Zdroj: Audi

Nové SUV e-tron samozřejmě nemělo s pokořením sjezdovky žádný problém. Na druhou stranu, o zcela standardní vůz, který si zakoupíte u dealera, se nejednalo. | Audi e-tron Zdroj: Audi

Nové SUV e-tron samozřejmě nemělo s pokořením sjezdovky žádný problém. Na druhou stranu, o zcela standardní vůz, který si zakoupíte u dealera, se nejednalo. | Audi e-tron | Zdroj: Audi

Použitý e-tron dostal speciální ústrojí ve specifikaci celkem třech elektromotorů (na rozdíl od standardních dvou), jež bylo naladěno na kombinovaných 370 kW (504 koní)... | Audi e-tron Zdroj: Audi

Použitý e-tron dostal speciální ústrojí ve specifikaci celkem třech elektromotorů (na rozdíl od standardních dvou), jež bylo naladěno na kombinovaných 370 kW (504 koní)... | Audi e-tron | Zdroj: Audi

...zatímco přímo na kolech měl speciální e-tron zajistit až 8920 N.m točivého momentu. | Audi e-tron Zdroj: Audi

...zatímco přímo na kolech měl speciální e-tron zajistit až 8920 N.m točivého momentu. | Audi e-tron | Zdroj: Audi

K tomu nakonec patřilo i přeprogramování systému rozdělení točivého momentu pro specifické podmínky na sjezdovce. | Audi e-tron Zdroj: Audi

K tomu nakonec patřilo i přeprogramování systému rozdělení točivého momentu pro specifické podmínky na sjezdovce. | Audi e-tron | Zdroj: Audi

A aby toho nebylo málo, 19palcová kola byla obuta do pneumatik s hřeby pro zajištění ještě lepší trakce při stoupání na sněhu a ledu. | Audi e-tron Zdroj: Audi

A aby toho nebylo málo, 19palcová kola byla obuta do pneumatik s hřeby pro zajištění ještě lepší trakce při stoupání na sněhu a ledu. | Audi e-tron | Zdroj: Audi

Po testech na vrchařské trati Pikes Peak či na solných pláních v Namibii se tak nedávno e-tron vydal i na lyžařskou sjezdovku v rakouském Kitzbühelu. | Audi e-tron Zdroj: Audi
Na tamní nejprudší sjezdovku s 85% sklonem si v opačném směru troufl za volantem elektrického SUV hvězdný pilot DTM i rallycrossu Mattias Ekström. | Audi e-tron Zdroj: Audi
Audi chtělo vyjetím sjezdovky demonstrovat technické možnosti jeho systému quattro pro elektromobily. | Audi e-tron Zdroj: Audi
A rovněž tímto kouskem připomnělo minulost, jelikož už v roce 1986 podobným způsobem Audi propagovalo technickou nadřazenost systému quattro v modelu 100 CS. | Audi e-tron Zdroj: Audi
10
Fotogalerie

Audi e-tron si podalo lyžařskou sjezdovku. Vzdalo tak hold starému Audi 100

Audi dále propaguje své elektrické ústrojí modelů e-tron a nyní ukazuje, že ani zimní prostředí a kruté stoupání lyžařské sjezdovky jeho technologii nezastaví.

Německá automobilka to s rozšířením elektrických modelů do nabídky myslí vážně, a proto se nebojí schopnosti techniky již používané v novém SUV e-tron, ale později také v dalších chystaných vozech jako e-tron GT nebo Q4 e-tron, propagovat vážně ambiciózním způsobem. Po testech na vrchařské trati Pikes Peak či na solných pláních v Namibii se tak nedávno e-tron vydal i na lyžařskou sjezdovku v rakouském Kitzbühelu.

Na tamní nejprudší sjezdovku s 85% sklonem si v opačném směru troufl za volantem elektrického SUV hvězdný pilot DTM i rallycrossu Mattias Ekström. Audi chtělo vyjetím sjezdovky demonstrovat technické možnosti jeho systému quattro pro elektromobily. A rovněž tímto kouskem připomnělo minulost, jelikož už v roce 1986 podobným způsobem Audi propagovalo technickou nadřazenost systému quattro v modelu 100 CS.

Nové SUV e-tron samozřejmě nemělo s pokořením sjezdovky žádný problém. Na druhou stranu, o zcela standardní vůz, který si zakoupíte u dealera, se nejednalo. Použitý e-tron dostal speciální ústrojí ve specifikaci celkem třech elektromotorů (na rozdíl od standardních dvou), jež bylo naladěno na kombinovaných 370 kW (504 koní), zatímco přímo na kolech měl speciální e-tron zajistit až 8920 N.m točivého momentu.

K tomu nakonec patřilo i přeprogramování systému rozdělení točivého momentu pro specifické podmínky na sjezdovce. A aby toho nebylo málo, 19palcová kola byla obuta do pneumatik s hřeby pro zajištění ještě lepší trakce při stoupání na sněhu a ledu. Uvnitř se zase nacházel pro každý případ ochranný rám a závodní sedačka s šestibodovými pásy.

Mimo to bylo auto upoutáno na bezpečnostní lano s pojistkou. Audi ovšem zdůrazňuje, že k cestě nahoru e-tron opravdu neobdržel žádnou externí pomoc. „Pokořit 85% stoupání se nejdříve zdálo nemožné. I já jsem byl ale nakonec překvapen, jak auto tyto obtížné podmínky zvládlo,“ okomentoval svou jízdu Ekström.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud