Evropskou premiéru mělo nové Audi e-tron už na říjnovém autosalonu v Paříži. Nyní už jej ale můžete vidět i v Česku a byla rovněž zveřejněna jeho základní cena.
V segmentu luxusních SUV se zanedlouho strhne souboj, na který jsme dosud nebyli zvyklí. Už se nebude hrát na počet válců a výkon, ale hlavně na dojezd a dobu nabíjení. Správně chápete, že mluvím o elektromobilech, přičemž trio luxusních německých značek natáhlo spoušť ve velmi krátkém časovém rozestupu.
Už v dubnu BMW oficiálně představilo koncept iX3, předobraz sériového auta, jehož výrobu zajistí čínská automobilka Brilliance Automotive. V září byl poprvé odhalen sériový Mercedes-Benz ECQ 4Matic, a jenom pár týdnů na to i Audi e-tron. Všechna luxusní SUV byla vystavena na říjnovém autosalonu v Paříži, přičemž co se uvedení na trh týče, je Audi o krok před Mercedesem.
Nové Audi e-tron si už můžete prohlédnout také u nás. Konkrétně na výstavě e-SALON na pražském výstavišti v Letňanech. Začala právě dnes, přičemž v rámci tiskové konference Audi jsme se mohli na auto nejenom znova podívat a prošmejdit jej v trochu větším poklidu než v Paříži, ale byly zveřejněny také informace týkající se českého trhu. Ty totiž zatím nikde nezněly.
Vůz, který svými rozměry zapadá mezi SUV Q5 a Q7, by měl v Česku začínat na částce 2.091.900 Kč. To je pro představu o 146.000 Kč více, než kolik dáte za Audi Q8 50 TDI (210 kW) se šestiválcem. Záměrně píšu „měl by“, protože jde o předpokládanou částku. Předprodej bude zahájen na přelomu letošního a příštího roku a první vozy se u prodejců objeví během února. Záruka je 4 roky s omezením na 120.000 km, za baterie výrobce ručí osm let.
O pohon elektrického SUV se stará dvojice elektromotorů, které tvoří netradiční verzi čtyřkolky quattro. Souhrnný výkon obou jednotek činí 300 kW, točivý je moment 664 N.m a zrychlení z nuly na stovku zabere 5,7 sekundy. Maximální rychlost 200 km/h není nijak závratná, ale dostačující, a Audi tvrdí, že díky účinné termoregulaci vozu i déle udržitelná.
Kapacita akumulátorů činí 95 kWh a dojezd na jedno nabití překročí 400 kilometrů. Tady zatím není úplně jasno, protože vůz stále neprošel finální homologací, méně než čtyři sta to ale podle zástupců Audi nebude.
V domácích podmínkách existují tři možnosti dobíjení – základní Compact s výkonem až 11 kW, kdy akce zabere asi 8 hodin, dále Connect s výkonem až 22 kW (nabíjení zabere 4,5 hodiny) a indukční s výkonem až 3,6 kW. Rychlejší nabíjení na sebe ale nenechá dlouho čekat.
V příštích dvou letech by mělo v Evropě vzniknout asi 400 stanic společnosti IONITY, schopných nabíjet výkonem až 350 kW, byť na takový výkon ještě není žádný z dosud představených elektromobilů stavěný. Audi e-tron zvládne nabíjení výkonem 150 kW, přičemž v takovém případě se na 80 % kapacity akumulátoru dostane asi za půl hodiny.