Audi: co se chystá v Ingolstadtu?

Automobilka čtyř kruhů zveřejnila své plány do budoucnosti. A vypadají rozhodně zajímavě, odvaha ingolstadtským nechybí.

Audi plánuje v příštích letech nabídnout množství nových modelů a agregátů, a to vše s jedním cílem - prodat ročně více než jeden a půl milionu vozů.

Vzpomeňme, že automobilka v uplynulých měsících představila několik poměrně významných modelů - do kategorie crossover vstoupila modelem Q5, zájem vzbudilo kupé A5 a „zatopit“ ostatním konkurentům na okruhu hodlá modelem R8. V časovém horizontu dvou let bychom se měli dočkat trojice nových modelů. Prvním z nich má být „baby Audi“ tedy model A1. Trend který nastolil Mercedes CLS bude následovat čtyřdveřový model A7 a na seznamu novinek nebude chybět ani A5 Cabrio, tedy verze „nahoře bez“.
 
Automobilka zveřejnila taky seznam agregátů, jež plánuje v brzké době vyrábět a implantovat do svých nových modelů. V nabídce pohonných agregátů pro Audi A1 nebude chybět 1,4 litrový čtyřválec TFSI s výkonem 122 koní, 1,6 litrový diesel s výkonem 90 koní, přičemž nejmenší z nabídky bude 1,2 litrový zážehový motor TFSI nabízející výkon 86 koní. Největší nabízený vznětový agregát bude přeplňovaný dvoulitr s výkonem 143 koní a nejvýkonnější verze se zážehovým motorem, nabízejícím výkon 170 koní, bude již tradičně označena písmenem S.
 
Ačkoli to mnohé možná nepotěší, v modelu S4 se objeví jen nedávno představený kompresorem přeplňovaný šestiválec s výkonem 333 koní. Stejný agregát by se v roce 2010 měl objevit i v Audi S5, přičemž tento šestiválec ale bude nastaven na vyšší výkon, podle některých spekulací se však osmiválec objeví ve verzi RS5.
 
Co se týče modelu, A7, ten by se měl objevit nejpozději v únoru 2010, A5 Cabrio dokonce již příští rok. V nabídce motorů pro A7 nebude chybět agregát 2,8 TFSI, šestiválec 3,0 TFSI s výkonem kolem 300 koní. Vznětové agregáty budou zastupovat motory 2,7 a 3,0 TDI. Vrcholem by pak měl být 4,0 litrový motor TFSI nabízející výkon 394 koní. Sportovní model R8 dostane již příští rok nový desetiválec FSI produkující výkon 525 koní a do nabídky přibude i dieselový 4,2 litrový osmiválec.
 
Téměř ke všem novým modelům bude automobilka nabízet i dvouspojkový automat S-tronic, u modelů A8, A7 a A6 to bude zřejmě i nedávno představený osmistupňový automat ZF. Plány automobilky jsou tedy stanoveny jasně, zbývá už jen sledovat, jak se je automobilce podaří naplnit…  
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 780 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků