Audi: co se chystá v Ingolstadtu?

Automobilka čtyř kruhů zveřejnila své plány do budoucnosti. A vypadají rozhodně zajímavě, odvaha ingolstadtským nechybí.

Audi plánuje v příštích letech nabídnout množství nových modelů a agregátů, a to vše s jedním cílem - prodat ročně více než jeden a půl milionu vozů.

Vzpomeňme, že automobilka v uplynulých měsících představila několik poměrně významných modelů - do kategorie crossover vstoupila modelem Q5, zájem vzbudilo kupé A5 a „zatopit“ ostatním konkurentům na okruhu hodlá modelem R8. V časovém horizontu dvou let bychom se měli dočkat trojice nových modelů. Prvním z nich má být „baby Audi“ tedy model A1. Trend který nastolil Mercedes CLS bude následovat čtyřdveřový model A7 a na seznamu novinek nebude chybět ani A5 Cabrio, tedy verze „nahoře bez“.
 
Automobilka zveřejnila taky seznam agregátů, jež plánuje v brzké době vyrábět a implantovat do svých nových modelů. V nabídce pohonných agregátů pro Audi A1 nebude chybět 1,4 litrový čtyřválec TFSI s výkonem 122 koní, 1,6 litrový diesel s výkonem 90 koní, přičemž nejmenší z nabídky bude 1,2 litrový zážehový motor TFSI nabízející výkon 86 koní. Největší nabízený vznětový agregát bude přeplňovaný dvoulitr s výkonem 143 koní a nejvýkonnější verze se zážehovým motorem, nabízejícím výkon 170 koní, bude již tradičně označena písmenem S.
 
Ačkoli to mnohé možná nepotěší, v modelu S4 se objeví jen nedávno představený kompresorem přeplňovaný šestiválec s výkonem 333 koní. Stejný agregát by se v roce 2010 měl objevit i v Audi S5, přičemž tento šestiválec ale bude nastaven na vyšší výkon, podle některých spekulací se však osmiválec objeví ve verzi RS5.
 
Co se týče modelu, A7, ten by se měl objevit nejpozději v únoru 2010, A5 Cabrio dokonce již příští rok. V nabídce motorů pro A7 nebude chybět agregát 2,8 TFSI, šestiválec 3,0 TFSI s výkonem kolem 300 koní. Vznětové agregáty budou zastupovat motory 2,7 a 3,0 TDI. Vrcholem by pak měl být 4,0 litrový motor TFSI nabízející výkon 394 koní. Sportovní model R8 dostane již příští rok nový desetiválec FSI produkující výkon 525 koní a do nabídky přibude i dieselový 4,2 litrový osmiválec.
 
Téměř ke všem novým modelům bude automobilka nabízet i dvouspojkový automat S-tronic, u modelů A8, A7 a A6 to bude zřejmě i nedávno představený osmistupňový automat ZF. Plány automobilky jsou tedy stanoveny jasně, zbývá už jen sledovat, jak se je automobilce podaří naplnit…  
Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků