Audi chystá R8, která by mohla dostat naftový desetiválec

Naftové motory kombinuje automobilka Audi se sportovními vozy už poměrně dlouho. Vzpomeňme třeba na speciál pro závody Le Mans představený v roce 2008, který používal dieselový dvanáctiválec. Zákazníci si ale vůz podobného ražení pořídit nemohli. Situace by se ovšem měla brzy změnit.

Audi

Audi R8 V12 TDI s dieselovým dvanáctiválcem nebude, díky Bohu

Objevily se totiž informace, podle kterých automobilka Audi připravuje dieselovou verzi modelu R8. Ta by měla přijít nedlouho po představení nové generace. Spekulace hovoří o roku 2017. Otázkou je, jaký konkrétní motor by v takovém případě byl použit. V úvahu údajně připadá čtyřlitrový osmiválec, vyloučen ale není ani nový pětilitrový desetiválec připravovaný spolu se značkou Bentley.

Dieseový desetiválec měla už studie Nanuk quattro. V jejím případě byly parametr motoru 400 kW (544 k) a masivních 1000 Nm. Stovku auto údajně zvládne za 3,8 s, maximální rychlost má hodnotu 305 km/h.

SUV | Technika | Autosalony | Premiéry | Frankfurt 2013 | Audi | Design

Audi nanuk quattro je dvoudveřové SUV s dieselovým desetiválcem

Téma sportovních dieselových vozů Audi opět otevřelo relativně nedávno, když představilo koncept dieselové RS5. Ta kromě samotné myšlenky prvního naftového vozu v řadě RS prezentovala především elektricky poháněné dmychadlo, které by se mělo zanedlouho představit v sériové výrobě.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků