Audi chystá R8, která by mohla dostat naftový desetiválec

Naftové motory kombinuje automobilka Audi se sportovními vozy už poměrně dlouho. Vzpomeňme třeba na speciál pro závody Le Mans představený v roce 2008, který používal dieselový dvanáctiválec. Zákazníci si ale vůz podobného ražení pořídit nemohli. Situace by se ovšem měla brzy změnit.

Audi

Audi R8 V12 TDI s dieselovým dvanáctiválcem nebude, díky Bohu

Objevily se totiž informace, podle kterých automobilka Audi připravuje dieselovou verzi modelu R8. Ta by měla přijít nedlouho po představení nové generace. Spekulace hovoří o roku 2017. Otázkou je, jaký konkrétní motor by v takovém případě byl použit. V úvahu údajně připadá čtyřlitrový osmiválec, vyloučen ale není ani nový pětilitrový desetiválec připravovaný spolu se značkou Bentley.

Dieseový desetiválec měla už studie Nanuk quattro. V jejím případě byly parametr motoru 400 kW (544 k) a masivních 1000 Nm. Stovku auto údajně zvládne za 3,8 s, maximální rychlost má hodnotu 305 km/h.

SUV | Design | Technika | Autosalony | Audi | Premiéry | Frankfurt 2013

Audi nanuk quattro je dvoudveřové SUV s dieselovým desetiválcem

Téma sportovních dieselových vozů Audi opět otevřelo relativně nedávno, když představilo koncept dieselové RS5. Ta kromě samotné myšlenky prvního naftového vozu v řadě RS prezentovala především elektricky poháněné dmychadlo, které by se mělo zanedlouho představit v sériové výrobě.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků