Audi chce vyrábět energii v tlumičích, na nerovnostech ušetříte

Na systém rekuperace u hybridních aut jsme si už poměrně zvykli. Co kdyby ale bylo možné elektrickou energii vytvářet nejen při brzdění, ale v podstatě neustále během jízdy? Audi přichází s myšlenkou tlumičů, které přesně takovým způsobem fungují. 

SUV | Premiéry | Audi | Sportovní auta

Audi SQ7 je monstrum s motorem 4.0 TDI V8 a elektrickým turbem

U klasických tlumičů se kinetická energie přemění na teplo, které nemá další využití. S novým systémem tlumičů eROT by bylo možné kinetickou energii pohybu kola převést na elektrickou. Princip je trochu jiný, vertikální pohyb kola je přes rameno a soustavu ozubených kol převáděn ke generátoru, který se nachází u každého ze zadních kol.

Podle Audi dokázal jejich systém získat 3 až 613 wattů energie během testování na různých silnicích, v průměru to bylo něco mezi 100 až 150 watty. Během jaké vzdálenosti už však automobilka nezmiňuje. Co však zmiňuje, jsou rozsáhlé možnosti ladění.

Zajímavosti | SUV | Technika | Fascinace | Luxusní auta | Bentley

Pohled do útrob Bentley Bentayga bere dech, má 50 kilogramů kabelů

Díky přítomnosti generátoru je možné měnit charakteristiku tlumiče, a to jak útlum ve stlačení, tak v odskoku. V neposlední řadě je systém o poznání kompaktnější, což se odrazí na větším zavazadlovém prostoru.

Ke svému fungování používá nová technologie 48voltový systém, se kterým už pracuje Bentley Bentayga a Audi SQ7. Objeví se s ním také chystaný crossover Q6 hybrid a pochopitelně celá řada dalších vozů. Kdy se však v praxi setkáme s inovativními tlumiči, to automobilka neříká.

Klepněte pro větší obrázek
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 123 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků