Audi chce od Alfy Romeo práva na jména Q2 a Q4. Fiat to odmítá

Mezi automobilkami se často svádějí neuvěřitelné bitvy o takovou prkotinu, jakou jsou jména a číselná označení. Audi teď investuje ohromné částky do vývoje nových modelů a mezi nimi jsou samozřejmě i další SUV a crossovery. A ty potřebuje Audi nějak pojmenovat.

Nabízelo by se označení Q s číslicí. Jenže Audi nemůže jen tak použít na dva chystané modely jména Q2 a Q4, ačkoli právě tyto vozy jsou nyní ve vývoji — malý crossover a také konkurent pro BMW X4. Jenže na jména Q2 a Q4 vlastní práva Alfa Romeo, potažmo koncern Fiat—Chrysler.

Volkswagen | Byznys | Fiat | Alfa Romeo

Volkswagen prý jedná s Fiatem. Je opět ve hře prodej Alfy Romeo?

Magazín Car přišel se zprávou, že zástupci Volkswagenu a Audi už několikrát jednali s Fiatem a Alfou Romeo o postoupení práv na tyto dva názvy. A dokonce to vypadalo, že se značky dohodnou, protože Alfa Romeo již nemá v plánu jména Q2 a Q4 používat.

Jenže pak údajně vstoupil do hry nejvyšší muž koncernu Sergio Marchionne. Ten by se sice nebránil prodeji jmen, ale ne Volkswagenu, svému úhlavnímu rivalovi. Přitom právě o spojení Fiatu a Volkswagenu do gigantického koncernu se v zákulisí hovoří už docela dlouho. Něco takového se ale zřejmě nikdy nestane, pokud bude u moci Sergio Marchionne. Ten nicméně už dříve naznačil, že se chystá v roce 2018 do penze.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků