Audi bude vyrábět systém Travolution

Zatímco některé automobilky se na snižování spotřeby dívají skrze různé elektronické pedály, které vás naučí řídit úsporně, nebo upravené vozy se zhoršenými jízdními vlastnostmi, Audi se na tento problém snaží podívat z jiného uhlu. V Ingolstadtu vymysleli systém, který vám na palubním počítači signalizuje, kdy na nejbližším semaforu blikne zelená a vypočítá i nejvhodnější rychlost, kterou máte jet tak, abyste křižovatkou mohli projet plynule. To povede zejména k nižší spotřebě a většímu pohodlí pro řidiče, který se nebude muset tak často rozjíždět.

Systém funguje velmi jednoduše, ovšem ne všude vám bude vaše Audi ukazovat, kdy stihnete „zelenou vlnu“. Semafor totiž musí disponovat speciálním snímačem, který zachycuje blížící se vůz a vyhodnocuje potřebné údaje, které pak pošle zpět do vozu, kde je zpracuje elektronický systém. Semafory vybaveny tímto snímačem najdeme zatím pouze v „rodném městě” automobilky čtyř kruhů - v Ingolstadtu, ovšem zájem začíná projevovat stále více měst. Na druhou stranu ale pochybujeme, že podobný systém se k nám dostane dříve než do dvou nebo tří let.

Automobilka po prvních úspěšných testech spouští další kolo, kde se dvacítka vozidel vybavených tímto systémem vydá do ostrého provozu, samozřejmě jen v Ingolstadtu.

Klepněte pro větší obrázek
Audi Travolution System
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků