Audi Allroad Shooting Brake je malý crossover se záhadným posláním

Automobilka z Ingolstadtu přiveze do Detroitu novou studii, která snad naznačuje podobu očekávaného modelu Q1. Mohlo by ale jít i o náznak příštího Audi TT.
Seznam kapitol
  1. Hnací ústrojí a základní parametry
  2. Fotogalerie

V poněkud netypickém čase, několik minut po půlnoci ze soboty na neděli, zveřejnilo Audi informace o své premiéře pro detroitský autosalon: Audi allroad shooting brake. 

Jedná se o malý třídveřový crossover s hybridním pohonem. Jeho rozvor 2,51 m a délka 4,2 m jsou dokonce menší než v případě hatchbacku Audi A3. Hybridní hnací ústrojí je postavené okolo čtyřválce 2.0 TFSI s výkonem 292 koní a točivým momentem 380 Nm, kterému pomáhá dvojice elektromotorů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi allroad shooting brake je menší než A3; z nuly na sto zrychlí za 4,6 s

První z nich (40 kW, 270 Nm) je integrovaný v šestistupňové dvouspojkové převodovce S tronic. Druhý elektromotor je výkonnější (85 kW, 270 Nm) a roztáčí zadní nápravu. 

Díky vodou chlazené lithium-ion baterii o kapacitě 8,8 kWh lze s konceptem ujet až 50 km v čistě elektrickém režimu. Nemusíte přitom spoléhat jen na dobíjení rekuperací. Audi allroad shooting brake je plug-in hybrid, takže jeho baterii můžete dobíjet ze sítě.

Zajímavosti | Byznys | Audi | Názory | Audi A6

ADAC: Nejspokojenější zákazníky má Audi A6, na chvostu je Fiat

Větší zábavu ale slibuje aktivace jízdního režimu Sport, který spojí síly zážehového motoru a obou elektrických. Díky kombinovanému výkonu soustavy 408 koní a točivému momentu 650 Nm zvládne auto zrychlení na 100 km/h za 4,6 s a rozjede se až na elektronicky omezených 250 km/h. 

Tisková zpráva Audi je plná překvapujících odhalení toto typu, že v Kalifornii v zimě by bylo možné jet s malým allroadem jeden den na snowboard a následující ráno na kite surfing. Co konkrétně nám chce automobilka konceptem říci, se z komuniké ovšem nedozvíme.

Samozřejmě se nabízí považovat allroad shooting brake za předzvěst očekávaného malého crossoveru Q1. Tomu by nahrávala jeho velikost i poměrně civilní vzezření. Koncept má ale palubní desku prakticky totožnou s tou, kterou Audi ukázalo na veletrhu CES jako interiér příštího TT.

 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Palubní deska allroadu shooting brake (vlevo) a budoucího TT
Následující kapitola
Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků