Audi A9 e-tron potvrzeno do výroby: Dojezd 500 km, stovka za 4,6 s

Audi potvrdilo přípravy plně elektrického luxusního sedanu, který se postaví přímo proti Tesle Model S. Techniku, nebo aspoň její velkou část, si vypůjčí od konceptu SUV Audi Q6 e-tron. Se záložním spalovacím motorem nepočítejte, toto bude výhradně elektromobil prodávaný v několika výkonových verzích, stejně jako Tesla.

Sedan Audi A9 e-tron bude stát na absolutním vrcholu nabídky elektrických modelů. Na jejím opačném konci najdeme Audi A3 e-tron a možná i menší A1, případně kompaktní SUV. Luxusní sedan A9 přijde do roku 2020, uvádí britský Autocar. Celá nabídka elektrických modelů Audi by měla obsahovat také několik crossoverů.

SUV | Elektromobily | Autosalony | Audi | Premiéry | Frankfurt 2015

IAA 2015 živě: Koncept Audi e-tron quattro je předzvěstí Audi Q6

Audi A9 e-tron se pochlubí dojezdem 500 km i díky nové generaci částečně autonomního řízení. To bude myslet dopředu a upravovat rychlost a trasu podle aktuálního provozu, aby se co nejvíce šetřilo s energií. Přesto trojice elektromotorů, která bude pohánět všechna kola, nabídne výkon od 430 do 500 koní. Točivý moment dosáhne na 800 Nm.

Německá automobilka vyvíjí nový typ asynchronních elektromotorů, které mají lepší výsledky a jsou úspornější než běžné synchronní motory. V Audi bychom je měli vidět od roku 2018. Ty budou v případě Audi A9 čerpat energii z vodou chlazených 95kWh akumulátorů. Zajímavostí za příplatek má být indukční bezdrátové nabíjení o výkonu 11 kW, na které si auto zaparkuje úplně samo.

Elektromobily | Názory

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Luxusní sedan sice pojede nejvyšší rychlostí omezenou na 210 km/h, ale akcelerace z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy určitě plně postačí potřebám zákazníků. Zajímavostí je použití pouze jednorychlostní převodovky a vektorování točivého momentu na zadní nápravě.

Do roku 2020 bude nabídka Audi obsahovat alespoň tři elektromobily, ale už v roce 2025 bychom měli u Audi vidět čtvrtinu nabídky tvořenou z elektrických aut několika různých tříd.

Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 360 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2009
Stav: 167 576 km
Cena: 285 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 380 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků