Audi A8 přichází s pohonem pouze přední nápravy

Na vybraných trzích (například v Německu) si zákazníci mohou pořídit vlajkovou loď automobilky Audi v „eko-verzi“ s naftovým třílitrovým šestiválcem a pohonem pouze přední nápravy. U nás se zatím toto provedení nenabízí, ale uvidíme, zda se časem přeci jen neobjeví.

Základní Audi A8 3.0 TDI má motor naladěný na 204 koní a 400 Nm. Stokilometrovou rychlost zvládne za rovných osm vteřin a maximálně se rozjede na 235 km/h. Hlavní roli zde ovšem hraje spotřeba, která by měla být v kombinovaném cyklu 6,0 l/100 km. Základní motorizace je také k dispozici v kombinaci s prodlouženým rozvorem.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Audi se tak stále drží u své základní verze vrcholného modelu šestiválcového motoru, tedy alespoň prozatím. Například Mercedes-Benz třídy S se již nabízí v provedení osazeném čtyřválcem, který má ovšem shodný maximální výkon jako 3.0 TDI a točivý moment dokonce 500 Nm.  

Klepněte pro větší obrázek

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 123 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek