Audi A8 přichází s pohonem pouze přední nápravy

Na vybraných trzích (například v Německu) si zákazníci mohou pořídit vlajkovou loď automobilky Audi v „eko-verzi“ s naftovým třílitrovým šestiválcem a pohonem pouze přední nápravy. U nás se zatím toto provedení nenabízí, ale uvidíme, zda se časem přeci jen neobjeví.

Základní Audi A8 3.0 TDI má motor naladěný na 204 koní a 400 Nm. Stokilometrovou rychlost zvládne za rovných osm vteřin a maximálně se rozjede na 235 km/h. Hlavní roli zde ovšem hraje spotřeba, která by měla být v kombinovaném cyklu 6,0 l/100 km. Základní motorizace je také k dispozici v kombinaci s prodlouženým rozvorem.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Audi se tak stále drží u své základní verze vrcholného modelu šestiválcového motoru, tedy alespoň prozatím. Například Mercedes-Benz třídy S se již nabízí v provedení osazeném čtyřválcem, který má ovšem shodný maximální výkon jako 3.0 TDI a točivý moment dokonce 500 Nm.  

Klepněte pro větší obrázek

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků