Audi A8 Hybrid: velké elektro z Ingolstadtu

Automobilka Audi patřila dosud mezi jednu z mála luxusních značek, jež dosud nekoketovaly s hybridy. Tomu je nyní konec.

Nejdále to přitom poli hybridních luxusních vozů dotáhl Lexus, ale ani BMW nebo Mercedes-Benz poslední dobou nezůstávají pozadu, i ve třídě prominentů je totiž jasné, že se již z důvodu prestiže bez hybridu neobejdou. Nyní se k nim konečně připojilo Audi, jež ve Švýcarsku představilo svoji vlajkovou loď s hybridní pohonnou soustavou. Automobilka ji označuje jako „studii blízkou sériové podobě“ a zvenčí se vyznačuje především novým předním spoilerem, jedinečnými ráfky s průměrem 21 palců a dvoutónovým lakováním.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon se stará zážehový čtyřválcový dvoulitr TFSI s přímým vstřikováním a přeplňováním v kombinaci s malým elektromotorem. Spalovací jednotka dosahuje výkonu 211 koní (155 kW) a točivého momentu 350 Nm, k nimž přidává elektromotor svých 45 koní (33 kW, ano, jako Škoda 105 L) a 211 Nm. Celé ústrojí tak může nabídnout slušných 245 koní (180 kW) a 480 Nm. Díky tomu zůstávají jízdní výkony na slušné úrovni, zrychlení z klidu na 100 km/h trvá 7,6 s a nejvyšš rychlost leží na hranici 235 km/h, Audi A8 Hybrid se pak může pochlubit průměrnou spotřebou v kombinovaném cyklu ve výši 6,2 l/100 km a emisemi CO2 jen 144 g/km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle Audi je „... hybridní soustava konstruována pro plně elektrický pohon rychlostí do 65 km/h do vzdálenosti až dva kilometry. Při rozjezdu se na palubě Audi A8 Hybrid rozběhnou oba motory, 2,0 TFSI a elektromotor, aby se svorně pokusily uspokojit všechny požadavky řidiče. Při rychlostech nad 65 km/h se o pohon vozu stará již jen spalovací jendotka, zatímco elektromotor slouží jako generátor pro napájení palubních systémů a dobíjí akumulátory.“

Do výroby by se hybridní provedení vlajkové lodi značky Audi mělo dostat koncem příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A8 Hybrid
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 780 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků