Audi A8: facelift má po premiéře. Kromě nových světel nabídne více výkonu

Seznam kapitol
  1. Audi A8 po faceliftu, video
  2. Fotogalerie

(Aktualizováno, 9:58) Modernizované Audi A8 se oficiálně představilo, takže můžeme nabídnout oficiální informace a další oficiální fotografie. Facelift nakonec nepřinesl žádnou opravdu radikální změnu, v podstatě jde o klasickou modernizaci, která trochu upravila vzhled a která především přinesla výkonnější motory.

Audi

Audi A8 L: Long je venku, i s motorem W12

Design je už od pohledu prakticky identický. Vlajková loď značky Audi dostala jinou kapotu, upravenou masku, světla a přední nárazník. Vzadu sáhli designéři ke změnám koncových svítilen. V nabídce najdete pět nových odstínů laku karoserie a disky o velikosti až 21 palců. Zavazadelník pak zvládne o deset litrů více.

V interiéru se facelift podepsal především novými materiály a dekory. Vše má být v perfektní kvalitě, přičemž výběr bude hodně široký. Pro opravdové gurmány je pak připravena příplatková dvojice zadních sedadel s možností vyklopení jakési podložky pod nohy, čímž vznikne luxusní lehátko.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Audi A8 dostalo v rámci faceliftu novou kapotu, světla nebo masku chladič. V nabídce barev karoserie se objevilo pět nových odstínů.

Největší novinkou je ale nakonec paleta motorizací. Tisková zpráva vztahující se k německému trhu slibuje v základní nabídce čtyři motory, přičemž všechny agregáty dostaly v rámci faceliftu větší výkon. Základem bude 3.0 TFSI naladěný na 310 koní (starší verze má 290 k), benzinovou silnější alternativou je osmiválec 4.0 TFSI doplněný o systém vypínání válců. Tento motor disponoval dříve výkonem 420 koní, po faceliftu má o 15 koní více. Stovku s ním zvládne A8 za 4,5 s. U dieselů nemůže chybět šestiválec 3.0 TDI, který posílil o osm koní na 258 k. Naftový osmiválec 4.2 TDI vyprodukuje po modernizaci 385 koní, což je o 35 k více, než tomu bylo dosud.

Vrcholem zůstává A8 L W12 s motorem o objemu 6,3 l a výkonem 500 koní. Také zde je k dispozici systém vypínání válců, který v případě nízkého zatížení odstaví šest válců. Pro zájemce o sportovní variantu zůstává v nabídce S8. Zde se výkon neměnil, takže se stále můžete spolehnout na 520 koní. Ekologickým opakem je pak hybrid kombinující dvoulitrový čtyřválec a elektromotor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nová adaptivní světla Matrix LED mají 25 samostatně ovládaných diod. Výsledkem je variabilní a plně elektronický systém bez mechanických částí.

S faceliftem přišla také technologie Matrix LED, což jsou přední světla kompletně složená z diod, přičemž každá dioda je ovládána samostatně. Výsledkem jsou adaptivní světla nabízející až jednu miliardu různých variant osvětlení. Stejně jako dříve, světla jsou propojena s navigací GPS, takže upravují kromě jiného světelný kužel také podle toho, v jakém prostředí se vůz pohybuje. Součástí je i kamera rozpoznávající ostatní automobily. Podobně jako třeba u Lexusu LS ostatní účastníky systém odcloní. Na rozdíl od jiných podobných řešení je novinka Audi čistě elektronická bez mechanických částí.

Tím jsme s novinkami pro Audi A8 v podstatě u konce. Za zmínku ještě stojí noční vidění, které nově dokáže kromě chodců rozpoznat také větší zvířata. Výstavní premiéra proběhne ve Frankfurtu, na německém trhu se omlazená vlajková loď začne prodávat v listopadu.


Vlajková loď automobilky Audi má po premiéře. S menším předstihem se na Youtube dostalo video prezentující dvanáctiválcové provedení po faceliftu. Kdo čekal radikální změny tak, jak tomu bylo například u faceliftu Lexusu LS, ten bude asi zklamán. Na pohled zůstala A8 téměř nezměněna. Nejvýraznější novinkou jsou jednoznačně nové přední světlomety. V interiéru se pak objevuje například něco na způsob otomanu, který nabízí už zmíněný Lexus LS.

Zajímavosti | Design | Technika | Audi | Frankfurt 2013

Audi A8: přední blikače LED na způsob vánočního stromku

Další fakta prozatím schází, ale dlouho na ně čekat nebudeme. Za pár minut se Audi A8 světu oficiálně představí a případní zájemci mohou sledovat živé vysílání.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi A8 po faceliftu, video
  2. Fotogalerie
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků