Audi A8: „Dobré ráno, pane Špidlo.“ (megatest)

66 komentářů

Touareg
3. ledna • 20:08

Článek pěkný, ale proč třeba nesrovnáte velikost předchozí generace a srovnáváte to s Fordem KA? Když chcete velikostní rozdíl tak tu kraksnu srovnejte s Fordem Excursion!

MadMax
20. listopadu • 23:20

Je to krásný auto ale na MB S klasse to nikdy  mít nebude.........

hjuhj
28. července • 12:15

to je jedno, aj tak tam naskacu urvicky, ci uz audi alebo mb ... proste si zapicha ten kto ho ma ...

Petr
11. června • 23:56

Ohledně akustického tónu při překročení rychlosti, toto by mělo jít přenastavením panelu přístrojů i ve Škodovkách (Octaviích, fabiích) na jiný region, pokud to někoho zajímá, tak se ozvěte na http://obd.ec.cz do diskuse, zjistím podrobnosti.

Dan
11. června • 18:08

Vážený pane Brožo,
asi byste měl začít jezdit formuli jedna. Já jsem totiž měl tuto Audi A8 4,2 zapůjčenou na víkend od jednoho pražského dealera - rozhodoval jsem se totiž co si koupím. Tímto jím ještě jednou děkuji.
Teď k věci. Nechápu jak jste při plném plynu mohl stačit řadit řadící pakou. Já když jsem sešlápl plyn naplno, tak jsem sakra měl co dělat, abych uhlídal okolní provoz natož abych stihl ještě řadit. Jo a to řazení pod volantem je úplně na nic a ten automat nemá chybu!
Vozidlo jsem měl zapůjčeno v zimě a teda musím říct, že s ničím tak dobrým jsem na sněhu ještě nejel!
Jinak nakonec jsem si koupil Mercedes S500L a jediný důvod proč jsem se pro něj rozhodl byl image značky. Jinak toto nové Audi je minimálně stejně dobré auto, ne-li lepší. Ale Mercedes S klasse je prostě Mercedes S klasse a na to holky slyší. :o)

S pozdravem Dan

Petr Broža
11. června • 18:35

Osobně se mi líbí také více A8, je pohodlnější, má hezčí palubovku a já sám jsem na audi vysazený. Esko mne nijak extrémně nenadchlo; to už se mi více líbí interiér v céčku. Ani éčko se mi uvnitř nijak zvlášť nelíbí. Oproti tomu interiéry audi se mi líbí všechny... Ale každému co jeho jest

PS. Když testujete zrychlení na 100 km/h, nesmíte mít okolo sebe dvacet aut

Jack D.
17. června • 14:55

O pohodlnosti by se dalo dlouho polemizovat, ale jak říkáte je to otázka toho či onoho člověka . Se známým jsme prohodili auta na víkend, já jemu C32 on mě RS4. Asi bych si dokázal rychle zvyknout - pravda je, že má vůz straší než já, ale i tak mi v "plné náloži" téměř nic nechybělo. Co musím RS4 přiznat - když jsem vlítl do zatáčky, zjevně zapracovalo quattro a sedělo o kus lépe než C32, ale rozhodně je to auto tvrdší než MB což je na úkor pohodlí. Vím že třeba A8 má nastavitelnou tvrdost podvozku, či jak se tomu říká, ale lepší pohodlí bych vždy přiřknul spíše MB, kdežto dravější a sportovnější říz Audi.

Dan
17. června • 16:32

Přsně tak. A8 je naprosto sportovni, kdežto S-klasse je spíš takový dědkovský vůz. Ale v zatáčkach sedí taky naprosto výborně. Pravda je, že ho mám na 18" mysl9m 6e 245 vpředu a 255 vzadu. Myslím si, že bych se spíš dřív podělal strachy, než bych to auto dostal na limit. O A8 to ale platí dvojnásob. V esku není vůbec slyšet motor a to skoro ani při plném kotli. Když jedu 200 tak slyším jenom takové jemné ššššššššš. esko je i daleko lepší na spotřebu. Jezdím s ním v průměru kolem 12,5 litru - je to S500. Kdežto v Audi 4,2 jsem se ani na dálku nedostal pod 17,5 litru!! Ale není to vůbec motorem. Esko rozjedu na 140 zapnu distronic (udržuje vzdálenost od aut předemnou) pustím si Chrise Reu a vůbec nic mi nechybí. Jenom se směju těm strejdům jak tam z Octávky TDI rvou nákějch 160. No a když mě někdo naštve, tak to polechtám ... :o)  Kdežto v Audi to tï prostě nedá. To na to člověk prostě musí šlapat. Furt plnej kotel. Už jenom kvůli tomu nádhernýmu zvuku. Pokud bych se měl rozhodovat srdcem, tak jsem si koupil ojetou 750 tak z roku 2002 - ten starší model. To auto prostě nemá chybu. Ale z rozumových důvodů jsem koupil esko, i když jak jsem už psal A8 je minimálně stejně dobrá. Ale je málo výrazná, děsně strácí na ceně a je to prostě pořád "jenom" Audi. Jo a chtěl jsem ušetřit a nedal jsem si do Eska to keyless-go a těď toho sakra lituju. Ale co se dá dělat. 

Jack D.
19. června • 12:54

Nezbývá mi než s Vámi souhlasit. Keyless Go je už zanedbatelná částka, to jste si skutečně měl pořídit i když bez něj to je také v pohodě. Sám se přiznám že nová A8 se mi moc líbí a hodně bych Váhal po čem sáhnout, protože to auto má prostě hodně co do sebe, ale stejně bych počkal na S8. Teď se mi spíš honí hlavou E55AMG nebo RS6, ale zase E55 mi prostě přjde takové přátelštější ... když už se mi jednou ta hvězda na přídi dostala pod kůži bude asi těžké se jí jen tak zbavit, ale jestli se tomu jednou stane, určitě vím že čtyři kruhy budou první kde se zastavím.

Pepan
2. června • 19:49

Ty vole, tri mega. To teda neni moje socialni skupina

_
2. června • 18:51

Proč by  se měl obraz vůbec vypínat? Zajděte si do servisu a řekněte jim, že chcete aby televize hrála i při jízdě. U Passatu to uměj bez problému udělat, AUDI bude asi podobný (A6 určitě). Ale možná budou chtít podepsat papír jako, že to je na vlasní nebezpečí, nebo něco podobnýho (od jednoho známího to chtěli).

Jack D.
3. června • 10:55

Pochybuji, že by chtěli jen podepsat papír, třeba jste ale našel dobročiný servis Třeba u MB tuto maličkost dělají VIP zákazníkům automaticky a ostatním za nějaký obnos.

Petr
2. června • 15:31

Proc dobre rano pane Spidlo? Jak vidim tu obrazovku a ctecku otisku prstu, tak spis "Dobre rano Jamesi" !!

wind
2. června • 13:48

co to je za slecinku v cervene mikine???

 

pritelkyne autora ci ridice Spidly???

Pete Broža
2. června • 14:16

Je to moje slecna, kterou jsem chtel zrecenzovat propriste. Tak, jak jsem Vas navnadil minule pri recenzi Mercedesu, cinim i nyni a pripravuji Vas na megarecenzi moji slecny Emy, ktera mi poslouzila coby model. Recenze bude mit minimalne patnact kapitol a budu se venovat predevsim spotrebe (je docela velka, za rok spotrebovala jeden Ford Ka), vlastnostem (janci na krizovatce), vzhledu (mala, ale sikovna).. Pockejte si do pristiho pondeli, mate se na co tesit!

Petr Broža
2. června • 15:58

Drahý Pete, svou přítelkyni určitě recenzovat nebudu

Jack D.
2. června • 14:58

Pane Brožo, můžu Vás ujistit že spotřeba mnoha slečen je nadprůměrná buďte klidný, nejste v tom sám A co se týče ostatních vlastností, tak zcela jistě stojí za povšimnutí i "krouťák" protože vytočit se na plný výkon jim povětšinou nečiní problémy v rozmezí všech otáček

Vše dobré

Petr Broža
2. června • 16:00

Příspěvek pod jménem "Pete" jsem ale nepsal já, jeho se autor přehmátl - R je těsně vedle E; naštěstí, jinak bych ho musel smazat...

Peter L
2. června • 14:37

No len aby bolo ešte čo recenzovať. Zvlášť keď vaša polovička zablúdi na tieto stránky.

LK
2. června • 14:37

Ja bych poprosil raději o nějakou ultramaximegarecenzi nějakého superultramaximegaauta

viktorie
2. června • 14:15

... to je přece Špidlova nevlastní dcera ...

Jack D.
2. června • 12:54

... především chválím výborný článek a nádherné vozidlo. Musím uznat, že nová A8 je perfektní a co se týče podvozku a chování na vozovce je "subjektivně" rozhodně lepší než S-klasse (vyjma 600biT a 55AMG - tam je podvozek mnohem odladěnější).
Jen malá poznámka k TV přijímači. TV by mělo jít i s obrazem do 10 km/h - když jste v koloně, k tomu to tam hlavně je. Je tomu tak u mého auta (tedy bylo, vše se dá zrušit) a nejinak tomu je i v A8 mého známého. Docela bych se divil, že by se TV vypínala už při popojíždění. Ani nevíte jak je TV k nezaplacení, když stojíte 3/4 hodiny v koloně aut na Nuselském mostě a není úniku, nemýt auto s klimatizací a TV asi bych vraždil

Vše dobré
JD

Martin Zikmund
2. června • 17:00

Televize se v A8 vypíná opravdu už při popojíždění. Ono "vypíná" je ale poněkud nepřesné. Vypne se totiž jen obraz a zvuk jde dál. Při popojíždění se totiž přes obraz zobrazí jen varovný nápis a když zase zastavíte, tak se obraz vrátí zpět

X12345678
2. června • 22:26

Malá jednoduchá úprava a nic se za jízdy nevypíná........

Martin Zikmund
3. června • 19:04

Tak v elektronice u A8 bych se nehrabal. I když, jestli se nepletu, tak stačí jen vytáhnout drátek, co vede někam směrem k tachometru a elektrický impuls o tom, že rychlost dosáhla mezní hodnoty prostě nepřijde  Problém je, najít ten drátek a zjistit, jestli nemá náhodou i jinou funkci

X12345678
9. června • 16:12

Ten drátek je na konektoru označen "GALA" a má jedinou funkci, přivádí informaci o rychlosti. A ta se využívá pro odpojení obrazu a pro regulaci hlasitosti podle rychlosti jízdy. Navigace ani jiné funkce tuto informaci nevyužívají. Odpojením tedy nic nežádoucího nezpůsobíte. A nic nebrání tomu, přerušit to přes úhledně skrytý miniaturní vypínač.

Druhá možnost je vyřadit blokování obrazu překódováním v servisu. Dobrovolně vám to ale žádný ze značkových neudělá a pokoutníci (až na několik málo výjimek) nemají pro novou A8 potřebné vybavení.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
11. června • 23:44

Jaké myslíte "potřebné" vybavení? Snad ne VAS? Recoding tu nejde klasickými nástroji VAG (interfacem pro PC)?
A8 používá dvojité K-vedení, to je rozdělení jednotek na 2 vedení místo jednoho na pinu 7 jako dříve, t.j. mělo by stačit stačí prohodit linku a máte přístup na zbývající jednotky

Něco málo o tom vím. WWW: http://OBD.ec.cz

Pee Kaa
2. června • 14:10

Týbrďo, já jen  valím oči. Už jsem viděl v koloně u nuseláku ledasco, ale aby si tam někdo myl auto... Teda Jacku, seš bouchač. Apropó, používáš jen obyčejnou vodu, nebo máš nějakej speciální šampón. Pochlub se!

PeeKaa

Jack D.
2. června • 14:40

Tý joooo, rdím se až za ušima, tohle se člověku povede v zásadě když myslí na dvacet věcí najednou omlouvám se jdu si "omÝt" hlavu, abych mohl mít pohodový večer

sfcm
6. června • 14:17

jste me fakt pobavili.... )))

Pee Kaa
3. června • 9:09

chyby děláme každej,  

PeeKaa

Peter L
2. června • 11:35

Pekná recenzia na pekné auto. Škoda len, že software v display nepozná CZ a SK znakovú sadu. Je to drobnosť, ale v aute plnom nádherných detailov to zaujme. Unifikácia niektorých koncernových ovládacích prvkov takisto prekvapí - človek ich stretne vo Fabii, Tolede a teraz aj v A8.

A ešte čo sa týka papierového a nameraného zrýchlenia - to už nemci v rámci VW okrem spotreby falšujú aj tieto hodnoty?

All Bunda
2. června • 12:17

No co, máš v autě za 3 melouny stejně ošklivej ovladač světel jako ve Fabce, aspoň si při přechodu mezi oběma autama nemusíš zvykat na nový věci

Novacek
2. června • 10:32

Stacilo by!  Akorat co by mi z neho po jedny noci pred nasim panelakem zbylo?

Jinak musim konstatovat, ze vsechny autaky z koncernu VW (VW, Audi, Skoda) jsou totalne na jedno brdo, vyjma nejake kosmetiky to vypada jak Superb  a co se tyce vychvalovaneho mista pro cestujici.. vedle Fordu K mozna, ale muj staricky Ford Scorpio za zlomecek ceny tehle audiny ma mnohem vic prostoru pro lidi uvnitr, takze Spidlovi zavidet nemusim

Kubatech
7. června • 11:08

Zapomněls na Seat

MHPlus
3. června • 23:08

Ten rozvor A8čky mi nepřijde až tak úžasný, takže bych klidně věřil...

PHMinus
6. června • 14:15

Ten rozvor Scorpia mi nepřijde až tak úžasný, takže bych klidně věřil...

MHPlus
6. června • 20:25

Tak tak, 2765mm také nic moc....

PHMinus
9. června • 8:19

vždyť to říkám

marko
2. června • 10:59

DALŠÍ ČLOVĚK CO NIČEMU NEROZUMÍ. TY JSI ASI NĚJAKEJ "CHYTRÁK" CO? JAK MŮŽEŠ VYPUSTIT TAKOVÝ NESMYSLY JAKO S TIM SCORPIEM?! PŘIJDEŠ MI, JAKO MŮJ BÝVALEJ SAMOLIBEJ SPOLUŽÁK NA STŘEDNÍ ŠKOLE, KTEREJ TVRDIL, ŽE TRABANT JE NEJLEPŠÍ NA SVĚTĚ. A KDYŽ PŘIŠEL DOMU, TAK DĚLAL ŠKVÁRNICE A NA MOJÍ POZNÁMKU O RADIOAKTIVITĚ REAGOVAL TÍM, ŽE TOMU NEROZUMÍM, PROTOŽE ŠKVÁRA PŘECE NENÍ TOLIK RADIOAKTIVNÍ...

Novacek
2. června • 11:32

Samolibej ses tu akorat ty, chytraku. Ja si tu narozdil od Tebe na borce nehraju, ale mam jeste stale 2 zdrave oci a to, co vidim za misto pred zadnima sedackama, to mi nepripada, ze by si tam mohl clovek 190cm vysoky natahnout rovne nohy jako v... Takze sorry, ze jsem ti sahnul na tvou audinu, ale uvedl jsem, ze se mi libi, ale to vychvalovane misto neni nic zas tak extra... smir se s tim... i s tim tuctovym designem karoserie

marko
2. června • 12:08

VÍŠ CO, TY ODBORNÍKU PŘES DESIGN A MÍSTA NA ZADNÍCH SEDAČKÁCH SE DVĚMA ZDRAVEJMA OČIMA, SEDNI SI DO TÝ A8 A PAK NĚCO VYKLÁDEJ. KAMARÁD MÁ SCORPIO A VIM KOLIK TAM JE MÍSTA, ALE TY ZŘEJMĚ NE. ALE TO JE CELKEM JEDNO. NEJVÍC MĚ ZAJÍMÁ, V ČEM JE TA A8 TAK TUCTOVÁ A CO MÁ S KONCERNOVEJMA AUTAMA SPOLEČNÝHO, DĚKUJI.

petosh
3. června • 11:00

nejsi nahodou nervove labilni?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
M.
4. června • 8:36

Evžene-fekále. Nevim proč nervově labilní,vždyť je to pravda! Ale je to váš názor.

Evžen
2. června • 18:03

...se neposer.

BM
2. června • 10:40

Hmmm, tak to jsi asi v A8 neseděl, co? Jinak by jsi takovou blbost, jako že je ve Scorpiu víc místa, napsat nemohl. Už je ráno, probuď se!!!

Novacek
2. června • 11:27

"Hmmm, tak to jsi asi v A8 neseděl, co?"

Ty zas zjevne ve Scorpiu...

Martin Zikmund
2. června • 16:57

No, upřímně. Audi A8 (teď mluvím o předchozí verzi, novou neznám) má vzadu velmi málo místa a to jak na výšku (2 metrový člověk se tam bouchá do hlavy), tak pro nohy. Mercedes-Benz S Klasse prodloužená verze je mnohem lepší, nehledě na to, že má plně elektricky nastavitelná zadní sedadla, a to včetně posunu směrem dopředu/dozadu. Ono vůbec nastavování polohy sedadel u Mercedesu je výrazně lepší než u Audi. V Audi mi to osobně přijde jako taková ubohá parodie. Mercedes umožňuje nastavovat jednotlivé části sedadla, a to včetně prohnutí bederní opěrky, atd. a navíc má ovladače sedadel na dveřích. U Audi, aby to člověk "lovil" někde po zemi.

Audi A8 má ale na druhou stranu výborné jízdní vlastnosti a je mnohem svižnější. Nová verze má (zdá se) patrně i konečně rozumnou spotřebu. U staré s 30 litry na 100 km (reálně) nebylo o co stát (samozřejmě, že kombinovaná spotřeba uváděná výrobcem byla někde na půlce). Každý výrobce má prostě něco (BMW bohužel neznám z osobních zkušeností).

Jinak co se A8 versus staré Scorpio týče, tak nelze než souhlasit, že ve Scorpiu je vzadu více místa (jednou jsem tím jel) než v předchozí verzi A8. Možná se ale Audi v nové verzi polepšila, i když těch inovací od poslední verze opravdu není mnoho (v podstatě jen motor, otisky prstů a nové GUI pro palubní počítač), Mercedes se v tomto ohledu "vytáhl" víc. Za změnu ta inovace rozhodně nestojí. Navíc se obávám, že Audi s novým designem může narazit podobně jako Mercedes-Benz s face-liftovaným S Klassem. Ten pro Rusy už nevypadal dost reprezentativně, a tak Mercedesu nezbylo než vyrábět pro Rusko S Klasse ve starém designu i nadále...

Petr
4. června • 7:27

V soucasnem S je velmi malo mista (pro nohy se to zlepsi s L) ale jinak je to ubohe...

Petr Broža
2. června • 17:54

Nová osmička je v mnohém nová oproti staré, a to nejen v místě pro nohy, ale i nad hlavou a také do šířky. Samozřejmě člověk jako ty bude mít málo místa všude Subjektivně se mi ale zdálo, že v A8 není o mnoho místa více než v superbu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Martin Zikmund
2. června • 19:31

Mercedes je Mercedes... Audi se mi prostě nelíbí (ani designově). BTW Mercedes je mnohem bezpečnější (i podle EuroNCAP) než Audi. Na druhou stranu ale A8 na tebe mluví německy (pokud to nezakážeš)  

Jinak si fakt nemyslim, že by se nová A8 lišila od tý předchozí A8. Vysouvací displej tam pravda nebyl, ale fičurky jako dálkový ovládání od klimatizace (napájený ze solárního střešního panelu), aby sis moh v autě zatopit než tam půjdeš, nebo centrální dofukování pneumatik za jízdy tam bylo. BTW: ta televize je v A8 fakt docela na houby, implicitně dodávaná anténa na ní moc vhodná není...

Petr Broža
2. června • 20:39

To není jen o výbavě, ale podvozku, konstrukci, velikosti, stylingu apod. Prostě to auto je o dost jiné než starší model.

Pee Kaa
2. června • 9:56

Co ta "modelka" na první fotografii? že by pokus o mediální zviditelnění "slečny" brožové?

PeeKaa

tom
2. června • 9:47

ta SPZetka sde hodí.... 1A8..

honza
2. června • 8:49

A on tímhle autem jezdí špidla? Nebo kolik maj A8cek novy generane na vlade???

Viados
2. června • 14:51

Já si myslím, že je to takové smutné povzdychnutí. Neboť současné kočáry naši šlechty pomalu stárnou, že, a šlechtici si budou pomalu vybírat nové ... No a zcela jistě si nevyberou nic jiného, než jeden z nejdražších modelů - Audi, VW nebo Mercedes. Vždyť je známe. V rozpočtu je přeci tolik peněz, ty stálé přebytky jsou problémem, a těch miliard tun ropy a zlata pod zemí ...

Goob
3. června • 11:17

Bydlím hned vedle ministerstva financí,na Malé Straně je v zásadě celá vláda, parlament a mám to z jedné ruky.Co nová vláda, to nové vozy, pokud možno co nejsilnější a když už to nejde víc, tak aspoň čtyřkolky

Goob

Petr Broža
2. června • 16:03

Tak tak...

Jack D.
2. června • 15:02

Hodně jich inovovalo hned po volbách např. pan ministr kultury si pořídil krásně naleštěné stříbrné BMW řady 7. A takových je víc.

oKo
2. června • 5:17

?

Tomáš Votruba
2. června • 8:18

Proč jste na článek klikl? V titulku a perexu je přeci napsáno přesně, o co se jedná.

1) Vůz obsahuje prvky mobilní a bezdrátové komunikace (Bluetooth)

2) Jedná se o propagaci v rámci webů Computer Pressu.

Permonik
2. června • 19:16

Hm, tak ono je v tom Audi BT. Super, a to mam tedy cist cely clanek, abych se nekde v malem odstavecku dozvedel, ze je tam BT.

Opravdu, uz nevim co na Vase posledni vykony rict.....  co kdybyste si udelal tu praci (za kterou jste urcite placen) a vykopiroval tu cast a BT a pripadne ji rozsiril, ale to je asi moc prace, .............. at si ji udelaji ctenari, vsak oni maji casu dost......

Opravdu vrchol vseho. Uz jste horsi jak mobil.cz!!!!

Vzpamatujte se!

Toaster
4. června • 21:31

Ty se vzpamatuj, tohle je článek o autě, ne o BT. A to, že je to na MobilManii ti snad necadí nebo snad ano?

Petr Broža
3. června • 7:52

Na podrobné otestování vestavěného mobilu a Blth nebyl bohužel čas, auto jsme měli velmi krátkou dobu; navíc jen příprava tohoto článku trvala dva dny...

Ox
2. června • 8:17

Netuším. Jako by nestačil odkaz na článek v rámečku nahoře na MobilManii.

Jirka
2. června • 6:18

Taky si rikam  Uz asi nemaji co psat. Zrovna tak ten popup s tim casopisem kazdy den, asi si mysli, ze to cloveka presvedci. Jedine clanek o T610 lze nazvat clankem, Tovarna na Nokie uz nekde byla  a ceny telefonu u Erotelu moc lidi asi zajimat nebudou. Jen tak dal

Doporučujeme

Články odjinud