Audi A7 Sportback h-tron quattro

Audi A7 Sportback h-tron quattro ujede více než 500 kilometrů na jednu náplň palivové nádrže a jeho výfukové plyny neobsahují nic víc než několik kapek vody. Audi představuje nový prototyp u příležitosti autosalonu v Los Angeles včetně možnosti pro motoristické novináře ujet s tímto vozem prvních několik testovacích kilometrů po veřejných komunikacích.

„A7 Sportback h-tron quattro je ryzí Audi – sportovní a zároveň úsporné. V rámci konceptu e-quattro pohánějí dva elektromotory všechna kola,“ vysvětluje Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva zodpovědný za technický vývoj značky Audi. „Koncept h-tron ukazuje, že jsme zvládli také techniku palivových článků. Jsme schopni zahájit sériovou výrobu, jakmile bude připraven trh společně s infrastrukturou.“

Audi A7 Sportback h-tron quattro používá výkonný, sportovní elektrický pohon, který je napájen palivovými články v kombinaci s hybridním akumulátorem a přídavným elektromotorem vzadu. Audi A7 Sportback h-tron quattro s nulovými emisemi je díky svému uspořádání pohonu čistokrevným „quattrem“, které disponuje výkonem 170 kW a točivým momentem 540 N.m, což je nový milník ve vývoji vozidel s palivovými články. Mezi přední a zadní nápravou není žádné mechanické spojení. V rámci konceptu e-quattro je točivý moment rozdělován elektronickou řídicí jednotkou.

A7 Sportback h-tron quattro o hmotnosti 1950 kg spotřebuje při provozu s palivovými články pouhý jeden kilogram vodíku na 100 kilometrů, což je energetický ekvivalent 3,7 litru benzinu. Objem palivové nádrže umožňuje dojezd více než 500 kilometrů.

Stejně jako u vozu se spalovacím motorem netrvá čerpání paliva déle než tři minuty. Dojezd může být prodloužen až o 50 kilometrů akumulátorem s kapacitou 8,8 kWh, který je nabíjen za jízdy rekuperací kinetické energie nebo alternativně z elektrické zásuvky. Díky hybridní koncepci s možností vnějšího nabíjení disponuje A7 Sportback h-tron quattro důležitou rezervou dojezdu pro bezproblémovou mobilitu.

Vůz s palivovými články je schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy a jet nejvyšší rychlostí 180 km/h. Sada palivových článků je složena z více než 300 jednotlivých článků, pracuje s napětím 230 až 360 V a může se pochlubit účinností až 60 procent, tedy téměř dvojnásobkem účinnosti konvenčního spalovacího motoru. Bezproblémové spuštění vozu je zaručeno do teploty až -28 °C.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků