Audi A7 Sportback h-tron quattro

Audi A7 Sportback h-tron quattro ujede více než 500 kilometrů na jednu náplň palivové nádrže a jeho výfukové plyny neobsahují nic víc než několik kapek vody. Audi představuje nový prototyp u příležitosti autosalonu v Los Angeles včetně možnosti pro motoristické novináře ujet s tímto vozem prvních několik testovacích kilometrů po veřejných komunikacích.

„A7 Sportback h-tron quattro je ryzí Audi – sportovní a zároveň úsporné. V rámci konceptu e-quattro pohánějí dva elektromotory všechna kola,“ vysvětluje Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva zodpovědný za technický vývoj značky Audi. „Koncept h-tron ukazuje, že jsme zvládli také techniku palivových článků. Jsme schopni zahájit sériovou výrobu, jakmile bude připraven trh společně s infrastrukturou.“

Audi A7 Sportback h-tron quattro používá výkonný, sportovní elektrický pohon, který je napájen palivovými články v kombinaci s hybridním akumulátorem a přídavným elektromotorem vzadu. Audi A7 Sportback h-tron quattro s nulovými emisemi je díky svému uspořádání pohonu čistokrevným „quattrem“, které disponuje výkonem 170 kW a točivým momentem 540 N.m, což je nový milník ve vývoji vozidel s palivovými články. Mezi přední a zadní nápravou není žádné mechanické spojení. V rámci konceptu e-quattro je točivý moment rozdělován elektronickou řídicí jednotkou.

A7 Sportback h-tron quattro o hmotnosti 1950 kg spotřebuje při provozu s palivovými články pouhý jeden kilogram vodíku na 100 kilometrů, což je energetický ekvivalent 3,7 litru benzinu. Objem palivové nádrže umožňuje dojezd více než 500 kilometrů.

Stejně jako u vozu se spalovacím motorem netrvá čerpání paliva déle než tři minuty. Dojezd může být prodloužen až o 50 kilometrů akumulátorem s kapacitou 8,8 kWh, který je nabíjen za jízdy rekuperací kinetické energie nebo alternativně z elektrické zásuvky. Díky hybridní koncepci s možností vnějšího nabíjení disponuje A7 Sportback h-tron quattro důležitou rezervou dojezdu pro bezproblémovou mobilitu.

Vůz s palivovými články je schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy a jet nejvyšší rychlostí 180 km/h. Sada palivových článků je složena z více než 300 jednotlivých článků, pracuje s napětím 230 až 360 V a může se pochlubit účinností až 60 procent, tedy téměř dvojnásobkem účinnosti konvenčního spalovacího motoru. Bezproblémové spuštění vozu je zaručeno do teploty až -28 °C.

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 35 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků