Audi A7 h-tron quattro je čtyřkolka poháněná palivovými články

Seznam kapitol
  1. Audi A7 Sportback h-tron quattro
  2. Audi A7 Sportback h-tron quattro: Fotogalerie

Kromě designové studie Audi Prologue představuje ingolstadtská značka skupiny VW na autosalonu v Los Angeles také prototyp poháněný palivovými články. Audi A7 Sportback h-tron quattro vychází z modernizované verze A7, kterou jsme shodou okolností testovali minulý týden – ovšem s motorem 3.0 TDI biturbo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový vodíkový koncept má podle Audi dojezd přes 500 km

Místo něj schovává A7 h-tron pod karoserií dvojici elektromotorů, která pohání všechna čtyři kola. Audi udává kombinovaný výkon 170 kW a točivý moment 540 Nm, což autu umožňuje zrychlit na 100 km/h za 7,9 s a vyvinou rychlost 180 km/h. Elektřina přitom nepochází z rozvodné sítě (i když tato možnost zde také je), ale ze soustavy více než tří stovek palivových článků. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hnací soustava konceptu A7 h-tron

S palivovými články experimentuje již léta řada automobilek, mimo jiné Honda nebo Hyundai. Svůj vodíkový sedan má i Toyota, která ho začne prodávat už příští rok. Audi deklaruje připravenost zahájit sériovou výrobu A7 h-tron, „jakmile bude připraven trh společně s infrastrukturou“. 

Více se dočtete v přiložené tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi A7 Sportback h-tron quattro
  2. Audi A7 Sportback h-tron quattro: Fotogalerie
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků