Audi A7 h-tron quattro je čtyřkolka poháněná palivovými články

Seznam kapitol
  1. Audi A7 Sportback h-tron quattro
  2. Audi A7 Sportback h-tron quattro: Fotogalerie

Kromě designové studie Audi Prologue představuje ingolstadtská značka skupiny VW na autosalonu v Los Angeles také prototyp poháněný palivovými články. Audi A7 Sportback h-tron quattro vychází z modernizované verze A7, kterou jsme shodou okolností testovali minulý týden – ovšem s motorem 3.0 TDI biturbo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový vodíkový koncept má podle Audi dojezd přes 500 km

Místo něj schovává A7 h-tron pod karoserií dvojici elektromotorů, která pohání všechna čtyři kola. Audi udává kombinovaný výkon 170 kW a točivý moment 540 Nm, což autu umožňuje zrychlit na 100 km/h za 7,9 s a vyvinou rychlost 180 km/h. Elektřina přitom nepochází z rozvodné sítě (i když tato možnost zde také je), ale ze soustavy více než tří stovek palivových článků. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hnací soustava konceptu A7 h-tron

S palivovými články experimentuje již léta řada automobilek, mimo jiné Honda nebo Hyundai. Svůj vodíkový sedan má i Toyota, která ho začne prodávat už příští rok. Audi deklaruje připravenost zahájit sériovou výrobu A7 h-tron, „jakmile bude připraven trh společně s infrastrukturou“. 

Více se dočtete v přiložené tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi A7 Sportback h-tron quattro
  2. Audi A7 Sportback h-tron quattro: Fotogalerie
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků