Audi A6: vypolštářovaný kočár 1. třídy

První dojmy s novou A6? Skvělá pro ty, kdo upřednostňují pohodlnou jízdu, na rozvernost s ní však zapomeňte…

Sto padesát kilometrů do Špindlerova Mlýna, sto padesát kilometrů zpět do Prahy – více jsem zatím s novým Audi A6 neujel. Přesto to stačilo k jednomu nekompromisnímu soudu. To auto je skvělé pro dlouhé štreky. Pokud jste však vyznavači sportovní jízdy, nepřemýšlejte o něm.

Plusy

> Audi se podle vyjádření svých představitelů s tímto vozem zaměřilo na „byznysmena středního věku“. Co mu nabízí? Vůz, který je oproti svému předchůdci tišší, lehčí, prostornější, ekonomičtější a vybroušenější.

> Pohodlí a luxus. To jsou dva hlavní znaky nové A6. Dovedu si představit, že bych s ní zdolal štreku z Prahy do Amsterdamu na jeden zátah a mohl bych jít bez viditelné známky únavy jednat.

> Co se týká stylu, je konzervativní, dobře „padnoucí“. Pro lidi, kteří upřednostňují anonymní eleganci, je ideální. 

> Zcela nový příběh napsaly podvozek a karoserie. A6 není vyrobena pouze z oceli, ale má lehkou hliníkovou hybridní konstrukci. (Hliník se na karoserii podílí 20 procenty.) Také se zvětšila šířka vozu a jeho rozvor, uvnitř je nyní více místa.

> To, že je Audi A6 dnes nejlehčí vůz ve svém segmentu, se výrazně projevuje na jeho jízdních vlastnostech a nižší spotřebě. K té přispívá třeba i systém Start-Stop.

> Vůz měl pod kapotou motor 3.0 TDI s výkonem 180 kW. Byl skvěle odhlučněný, což jen umocňovalo dojem z klidné jízdy.

> Zrychloval z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy a dosahoval jsem s ním mimo město (při hodně agresivní jízdě) spotřebu lehce pod osm litrů, což nebylo špatné. (Slabší dieselový třílitr s výkonem 150 kW má podle údajů výrobce kombinovanou spotřebu 5,2 l.)

> Ke komfortnímu stylu jízdy přispívala i sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic. Byla bezchybná a rychlá, rázná při rozjezdech. Bodoval i systém quattro, stálý pohon všech kol.

> Výrazným plusem je i systém Audi drive select, který ovlivňuje především motor, převodovku a řízení. Nabízí pět režimů – Efficiency, Comfort, Dynamic, Auto a režim Individual. Asi nebude překvapením, po tom, co jsem už napsal, že jsem nejvíce používal Comfort. Ten se hodí hlavně k pohodlnému cestování na dlouhé trati, v tomto režimu například docházelo k přeřazování již u nižších otáček.  

> Absolutní  vrchol pak pro mne představoval design interiéru. Tvůrci Audi nezklamali, opět dokázali vykouzlit luxusní prostředí pro „horních deset tisíc“. 

Minusy

> Kdo si zvykl na ostřejší BMW řady 5, tak pravděpodobně v tomto voze nikdy za volantem neskončí. Limuzína se totiž na silnici chová klidně, důstojně, nebojím se říci až velebně. Tak trochu nuda.

> Sice je schopna na jeden jediný zátah projet celou Evropu, a vy si toho ani moc nevšimnete, ale když se ji pokusíte rozpumpovat, jako jsem to zkusil já v zatáčkách v Krkonoších, tak toho brzy necháte. Neříkám, že na to vůz není stavěný, poradí si v pohodě i s okresními silnicemi, ale mnohem více mu svědčí klidná, plynulá, až uspávající jízda. Přitom ta „uspávající“ jízda se samozřejmě odehrává v rychlostech, které by třeba pro majitele Fabie byly mezní.

> Řízení se sice vylepšilo oproti tomu v minulém modelu, ale pořád jako kdyby měli konstruktéři na mysli to, že auto staví hlavně pro dálnice.  

> Z hlediska designu nepředstavuje nová A6 žádný významný zlom, pořád je to stejná designová řeč, která se objevila u Audi před dvěma generacemi. Získala sice novou přední část, ale kupci, kteří do prodejny Audi zavítají poprvé, z tvarů vozu asi u vytržení nebudou. No a ti stávající, loajální, těm to bude jedno.

(Více v připravovaném testu.)

Technické údaje

Audi A6 3.0 TDI quattro

Motor: šestiválcový vidlicový vznětový se systémem vstřikování common-rail a přeplňováním turbodmychadlem
Zdvihový objem: 2967 cm3
Výkon: 180 kW
Převodovka: S tronic
Pohot. hmotnost: 1795 kg
Rozměry: 4915 x 1874 x 1455 mm
Max. rychlost: 250 km/h (omezeno)
Zrychlení 0–100 km/h: 6,1 s
Komb. spotřeba: 6,0 l
Cena: 1 324 400 Kč
První cena vozu: 991 100 Kč (2.0 TDI, 130 kW)

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

Audi A4 Allroad 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 165 371 km
Cena: 315 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 230 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2007
Stav: 193 445 km
Cena: 190 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků