Audi A6 quattro: zázrak jménem 3.0 V6 TDI (velký test)

Stará generace Audi A6 se těšila v ČR značné oblibě. Nová by na svého předchůdce jistě ráda navázala. Otázka zní: Prosadí se v tvrdé konkurenci? Odpověď jsme zjišťovali v testu verze s výborným naftovým motorem 3.0 TDI V6 o výkonu 165 kW.
Seznam kapitol
  1. Povedený design, co je nového, příbuzný A8
  2. Přístupnost zavazadelníku, zpracování interiéru, plasty
  3. Palubní deska, rozvržení interiéru, ovládací prvky
  4. Rozhraní MMI, volant, vnitřní prostor, odkládací plochy
  5. Výborný motor, jízdní vlastnosti, brzdy, řízení, převodovka
  6. Všechny pořízené snímky

Ačkoliv oficiální snímky nové Audi A6 ležely bezpečně schovány v tmavém trezoru kdesi v Ingolstadtu, měli všichni zvědavci jednu jistotu: Nová generace úspěšného vozu vyšší střední třídy získá jednodílnou mřížku chladiče, jež přitahuje pozornost a budí respekt zároveň. Tento „revoluční“ designový prvek, s nímž poprvé vyrukovala A8 W12, měl postupně zkrášlit všechny model; naposledy ji dostala faceliftovaná A4.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mohutná přední maska už zdobí A8, A6 a nově i A4

Německé magazíny se mohly doslova „přetrhnout“, aby ulovily v terénu nějakou zajímavou špionážní fotografii. A i když byly ve svém počínání poměrně úspěšné, panovaly ohledně designu nové A6 značné dohady. Těm učinila automobilka konec v únoru letošního roku a jen o několik dní později strhli její představitelé z nové A6 plachtu na autosalonu v Ženevě. Mlsné pohledy manažerů konkurence dávaly tušit, že reakce na design budou více než pozitivní.

Tip: Oficiální obrázky najdete v dřívějším článku.

A také byly. Audi opět dokázalo, že méně znamená někdy více, že nový model může zadupat do země po stránce vzhledu model starý, aniž by vypadal jako vesmírné plavidlo z 24. století. Jinými slovy, designéři v souladu se současným trendem zvýraznili některé staré linky, jiné vypustili a některé nově navrhli. Ve výsledku vznikl zcela nový vůz, který neskrývá příslušnost se starším sourozencem, ale zároveň hrdě vystavuje nový šat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Přední světlomety působí dynamicky, přední maska budí respekt

Co to konkrétně znamená? Vnější tvary jsou ostřejší, změnila se zejména přední část s mohutnou jednodílnou mřížkou chladiče a masivní a vypoulenou přední kapotou mírně překrývající přední světlomety a vytvářející pro Audi typický zamračený dojem. Z boku, zepředu i zezadu vypadá A6 masivnější a robustnější než starší generace.

To je nová A8?

Nafouknutými plechy a úctyhodnými proporcemi se A6 zcela evidentně přiblížila luxusní A8 a mnoho lidí si začalo šestku s osmičkou dokonce plést. Pracovník myčky nevydržel svou zvědavost a v polovině mycího procesu se opatrně zeptal: „To je nová osmička“? „Ne, to je šestka,“ odvětil jsem a přitom tupě zíral na nápis 3.0 TDI. Stejnou otázkou mě počastoval i majitel MB-E na čerpací stanici, než se zastavil zrakem u spojení 3.0 TDI.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zadní část vypadá méně agresivně

„Jé, to máte s tím novým šestiválcem? Jak to jede,“ začal vyzvídat, jakmile odtrhl zrak od štítku na víku kufru. Podobných rozhovorů jsem v průběhu týdne, kdy mi nová A6 dělala společnost, absolvoval několik. Téměř vždy jsem vysvětloval, že A8 je přece jen trochu větší, má rozdílnou zadní i přední část a vůbec vypadá trochu jinak. Také jsem popisoval výhody a nevýhody nového motoru a dokonce i rozhraní MMI. Zasvěcení obdivovali každičký centimetr karoserie a vyzařovala z nich zvláštní úcta velkému vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Vstupní otvor do zavazadlového prostoru není z největších, při
nakládání větších zavazadel můžete mít problémy

Faktem je, že agresivní přední část přitahuje pozornost a nejeden chodec či řidič si mohl vykroutit hlavu, jak se za A6 otáčel. Schopnost přitahovat pozornost je skutečně silná, tedy alespoň do chvíle, kdy se kolem vás neprožene Bentley Continental GT. Jeho řidič se na mě usmíval, jako kdybych řídil embéčko. Na dálnici agresivní mřížka vyklízí ve spojení s xenonovými světlomety levý pruh. Bohužel A6 je natolik zajímavý automobil, že si ho chtěl zblízka prozkoumat i divoký kanec. Jeho nečekaný výpad zanechal stopy na dveřích.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Povedený design, co je nového, příbuzný A8
  2. Přístupnost zavazadelníku, zpracování interiéru, plasty
  3. Palubní deska, rozvržení interiéru, ovládací prvky
  4. Rozhraní MMI, volant, vnitřní prostor, odkládací plochy
  5. Výborný motor, jízdní vlastnosti, brzdy, řízení, převodovka
  6. Všechny pořízené snímky
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2006
Stav: 196 384 km
Cena: 170 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2012
Stav: 147 838 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2011
Stav: 152 250 km
Cena: 310 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků