Audi A6: nová generace již v první polovině roku 2011 (spy photos)

28 komentářů

Pepa z Depa
29. srpna • 12:08

To kdybych Vám vyprávěl jaký jezdily A6 za války. Torsten Frings je v tomto novém modelu uložen v kufru, tak to píšou na švédském serveru. Hlavní revoluční změnou je výměna rozvodového řemenu, který teď fakčí na váhu vzduchu, setrvačník a spojuje silent bloky převodovky. Motor, rotor, stator a komutátor jsou posunuty oproti diferenciálu o 1.6 MPi. Všechno to navíc pojede na ekologický zelený čaj, takže naprostá bomba. Až se bude prodávat, tak jdu určitě do ní. Díky za pozornost.

jogurt
31. srpna • 21:16

V Bohnicích zavedli internet? Jako by nestačili amatérští redaktoři AR plus učebny IT na učňákách..... No dobrá, bude ještě větší legrace.

Zelí
25. srpna • 11:17

Vypadá to na větší vzhledový facelift.
Zásadní změna bude ale v mechanické konstrukci pohonu 4x4.
Dosavadní konstrukce, která vychází z pohonu předních kol s motorem podélně před přední nápravou, jak se předohraby dělají cca 60 let se změní. Přední náprava se posune směrem dopředu. To už mají nové A4, A5..... To je pro konstrukci audi revoluční mechanická změna !!!! Určitě museli dělat velké investice ve výrobě převodovek......
Posledním starým předohrabem s vývodem dozadu tak zůstává subaru.

Skyline
26. srpna • 13:06

A jak ta "revolucni zmena" vypada v praxi? Ja jen, ze RS5 ma porad motor hodne vpredu a pokud chce Audi delat nejakou revoluci, bylo by dobre posunout motory aspon tam, kde je ma konkurence uz davno. Pokud teda nepovazujes tento krok za tak fantasticky prukopnicky, jako byl prechod na 16V benziny hned 15 let po Japoncich - tomu bych se vzhledem k tomu, jak na tebe funguje koncernovy marketing, ani nedivil:-D

jogurt
26. srpna • 23:15

Já ti nechci brát tvoje všeobecně známé hluchoslepé nadšení pro japan cars, ale ono to bylo trochu jinak. 16V motory evropské automobilky vzaly na milost až tehdy, když se samy naučily je dělat tak, aby se to alespoň rozjelo z místa aniž by bylo potřeba točit 6000+ otáček. A převzaly štafetu, kterou japonci se svými roztočenými 16V vysavači dalších 15 let doháněli. S přímovstřikovými diesely to bylo podobně. První a poslední japonský úspěch na toto téma je Honda. Nikdo jiný z Japonska se to zatím nenaučil a parodie s názvem boxerdiesel je k smíchu úplně všem.

Skyline
27. srpna • 7:48

Aaaa, hluchoslepy koncernysta nemohl diskusi neoplodnit nejakou kvalitni jogurtovinou:-D Takze asi popadesate: tocivy moment i te nejostrejsi 1.6 byl v nizkem pasmu otacek vice-mene shodny s tim, co predvadela podstatne mene silna konkurence i nez to, co predvadely ty uzasne "vocpodu" jedouci osmiventily (napr. 1.6 MPi). Ale chapu, ze clovek, ktery takove auto nikdy neridil a ma pouze svuj hloupy nazor na zaklade iracionalni nenavisti k asijskych vecem si tohle nikdy neprizna. Zase na druhou stranu, aspon je v tech diskusich sranda:-DPokud jde o diesely, tak je zajimave, ze v testech boxeru se objevovala spise chvala a to stejne plati i o toyote. "Uplne vsem" jsou ty motory k smichu asi jen u vas doma, ale to neni moc reprezentativni vzorek (predpokladam, ze zijes sam se svym folcvagnem). Me osobne je to ukradene, chrochtaky nemam rad v jakemkoliv podani.

x12345678
27. srpna • 8:32

Poněkud mícháš dohromady letopočty. 1,6MPi je jiná epocha než 70+ léta, kdy japonci skutečně tlačili do světa čtyřventilové motory. Pojem "vysavače" který tu padl rozhodně není přehnaný, reálně použitelné otáčky pro jízdu začínaly nad 3000 a k životu se to probouzelo až nad 4000. Životnost nebyla žádná sláva, o spotřebě se lamentovalo úplně to samé jako dnes o maloobjemových TSI a byla to pravda. Evropa měla jiné preference a proto skutečně zavedla čtyřventily a hodně později pětiventily až později, se zvládnutým chováním v pásmu pod 3000 ot., a stejně to žádná sláva nebyla do doby startu variabilního sání.
Mimochodem, životnost toho 1,6MPi je zhruba pětinásobná proti 1,6 16V od Hondy.A boxerdiesel? hahaha....... asi jako centrální diferenciál s viskozní uzávěrkou. Mimochodem "viskofršlus" je fakt krásný výraz..:)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
27. srpna • 10:43

Nemicham letopocty, 1.6 MPi je stejna epocha jako zminena ostra 1.6 16V. Pokud se chces bavit o letopoctu jinem, nemam s tim problem, ale chtelo by to byt konkretnejsi - jake auto, kde byly pouzitelne otacky az nad 3000 jsi ridil a s jakym, ktere takove nebylo, to porovnavas?Rad si taky prohlidnu statistiku zivotnosti obou zminenych motoru. Boxerdiesel - jak rikam, ze to pripada smesne par lidem neznamena "vsem", za tebe a jogurta muzu dosadit jine, kteri to budou obhajovat. Nema smysl to dal resit, ja s tim nejel a ani nemam zajem, zvlast, pokud by to melo byt horsi, nez evropske vrazdy, ktere jsem mel moznost zkusit (predevsim PSA a koncern).

jogurt
27. srpna • 18:23

Blábol. Honda Civic a CRX blahé paměti se v 80. letech dožila stěží 100 tis. km bez totálně vydrbaného motoru. Jízda s těmito hračkami i přes plech síly alobalu a tedy nízkou hmotnost (však to taky stálo pár životů...) byla komická, záběr motoru na jednotlivé převody na sebe nenavazoval, zejména mezi I-II a II-III byla neuvěřitelná díra, vyžadovalo to vytočit motor úplně nadoraz. Pro charakteristiku motoru by to tehdy potřebovalo asi tak osmikvalt. 1,6MPi je produktem o více než 15 let mladším a smysl existence byl právě opačný než u vysavačů: nabídnout pro klidnou jízdu rozumný motor srozumnou spotřebou a extrémní životností za rozumné peníze. A přesně to plnil. Komu nevyhovoval, měl samozřejmě možnost si v rámci značky pořídit 1,8T. Já nepopírám, že boxerdiesel budou nadšenci opěvovat. Stejně jako jiní - včetně mě- hliníkový diesel Hondy, další zas pro změnu CDI a jiní třeba V10TDI. Problémem boxerdieselu je a) na dnešní dobu podprůměrný výkon a b) na dnešní dobu nadprůměrná spotřeba. Chápu, že subaru nemá s diesely třicet let zkušeností a proto se drží při zdi, to je v pořádku. Jen je nesmysl to vychvalovat a přikládat mu gloriolu nadřazenosti nad zbytkem světa. V tom je to směšné. Zbytek světa to sice nemá naležato, ale je technicky dál. Včetně vraždy PSA, a to - v tom s tebou souhlasím - opravdu není právě vzor.

Skyline
30. srpna • 11:31

Ano, presne tak, to, cos napsal, je blabol. Honda CRX 1989 blahe pameti mela natoceno pres 200k, nez mi ji ukradli. Jezdila naprosto skvele, nenavaznost vykonu mezi kvalty me slozila a dokazuje, zes s tim nikdy nejel. :-DPokud se bavime o tom, co jsem zminil ja, pak opet blabolis - 1.6 MPi je soucasnikem 1.6 VTi a plati, co jsem napsal. Vykon "dole" srovnatelny, "nahore" neni co srovnavat, protoze tam, kde to "nahore" u VTi zacinalo, melo MPi davno omezovac. Zivotnost nemuzu posoudit, muj motor nezral olej ani se 150k km na tachometru (skutecny stav lze pochopitelne pouze domyslet).

Jan Taraba
31. srpna • 12:50

Pekne. A tu o Snehurce umis taky?

m67
25. srpna • 15:49

ja teda nevim, ale podle me je porad cely motor pred predni napravou, akorat se prohodily diferencial se spojkou...motor je furf podelne, tak nechapu vase zavery...

Zelí
25. srpna • 16:14

Ano motor jde dozadu o 8-10cm.

Zelí
25. srpna • 16:28

Posun je ve skutečnosti 154mm (8-10cm jsem plácnul odhadem).

jogurt
26. srpna • 0:05

Nutné opatření, pokud se i u A6 přejde na nesymetrický torsen. S původně umístěným motorem by to ustřelovalo na kluzku zadek jako to dělá Q7, tanečnice z Lúčnice. Posunutí váhy dozadu to řeší. Plus to zároveň odlehčí přetížený předek, takže samá pozitiva a životní jistoty. Jinak řečeno, přiblíží se to chováním BMW. Ale s torsenem 50-50 byla je a bude jistější jízda. Těším se , jak budou kulit oči bývalí majitelé 100% stabilního touaregu 1. generace, kteří letos obnovili za "dvojku", až s torsenem místo Xmotion poprvé vjedou na sníh a led........Vítězství stylu Nordschleife nad zdravým rozumem v případě auta pro všechny situace.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
26. srpna • 11:06

Tak k bmw se myslím nemají v úmyslu nikdy ani přiblížit. To by byla tragédie. Naopak bmw dělá vše pro to, aby se postupně od své "tančící", nestabilní charakteristiky přesunula ke stabilnímu chování. Aspoň v posledních cca 3 letech je to patrné.

jogurt
26. srpna • 12:56

Po nedávném svezení s new generation 530d mohu bohužel jen potvrdit.
Stejně tak je bohužel pravda, že chlapci a dívky od audi pod tlakem nějaké chiméry, že BMW zatáčí lépe, zkazili nesymetrickým torsenem napřed A4ku, pak A5ku, poté obě Qéčka i A8, kde to ale není zas až tolik znát, a teď se chystají zdevastovat jízdní vlastosti posledního mohykána, A6. A bohužel i Touareg už jim padl za oběť.

RedBaron
26. srpna • 11:03

Tak to vzhledem k tomu, že BMW dělá auta stále nedotáčivější, bude zřejmě za chvíli sportovnější Audi než BMW :o)

Zelí
28. srpna • 21:56

Bmw musí být konstruováno jako auto silně nedotáčivé. K neutrální a dále k přetáčivé charakteristice při průjezdu zatáčkou se dostáváte použitím plynového pedálu !!!!

tecka
25. srpna • 14:02

"Posledním ... předohrabem ... zůstává subaru" Subaru někdy dělalo předohrab? :-D

tecka
25. srpna • 14:08

Tak koukám že v hluboké minulosti dělalo Subaru předohraby ... moje omluva.

Zelí
25. srpna • 14:19

Subaru je konstrukčně předohrab. Motor podélně před přední nápravou, převodovka za nápravou.
Z konce převodovky je vyveden pohon zadní nápravy. Nic světoborného.
Pozn. Řešení motoru boxer u předohrabu, taky není nic nového - viz citroen 2cv, kterých se vyrobily miliony. Subaru je unikátní účinným výplachem mozků u svých obdivovatelů.:-D

jogurt
25. srpna • 23:55

Ty máš něco proti uzávěrce diferenciálu v podobě viskózní spojky? Za jednu,dvě sekundy je to zapnuté a než to vystydne tak to drží.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
26. srpna • 10:58

Tak reakční čas 1-2 sekundy je u auta s maximálkou kolem 200kmh nepřijatelný a je to v rozporu se sloganem trvalý 4x4. Pro aplikace už do lehčího terénu v suv je to koneckonců úplně nepoužitelné.

jogurt
26. srpna • 12:50

budiž na obranu Subaru řečeno, že některé modely a motorizace tuto předpotopní vymoženost nemají a jsou vybaveny poněkud lépe. laická veřejnost žije v bláhové víře, že všechny a pak hltá youtube videa, jak volvo s odpojeným haldexem do kopce nevyjelo zatímco subaru s viskofršlusem ano.

Zelí
28. srpna • 21:45

Tak například legacy ho má. A můžeš si přečíst tisíce obdivných recenzí, kteří nad trvalým 4x4 odstřikují do trenek.....

ekrok
25. srpna • 8:34

Doufam, ze ten vejfuk nechat tak, jak je... Spouste tuneru by to za 10 let usetrilo praci B-]

PV
25. srpna • 10:33

:-D:-D

Doporučujeme

Články odjinud