Audi A6 Avant: klasická karoserie, nový naftový motor

Audi představilo očekávanou karosářskou verzi kombi odvozenou od modelu A6. Po stránce designu se revoluce nekoná, zajímavé věci se ovšem udály pod kapotou.

Design Audi A6 Avant se striktně drží současného trendu, který tato automobilka aplikuje u všech svých modelů napříč všemi segmenty. Zezadu tak vypadá nová „á-šestka“ podobně jako její menší sourozenec A4 Avant. Na délku vůz měří 4930 mm a zavazadelník pojme v základním uspořádání 565 litrů. Sklopením zadních opěradel vznikne rovná plocha a prostor o objemu 1680 litrů.

Podobně jako u Volkswagenu Passat, také u Audi A6 Avant najdeme „vychytávku“ v podobě bezdotykového otevírání víka zavazadelníku. Jednoduše strčíte nohu pod zadní nárazník do těch správných míst a víko se samo otevře. Jinak je výbava logicky stejná jako u sedanu. Nechybí vyhřívané sedačky, barevný head-up displej nebo výborný (a také velmi drahý) audiosystém Bang&Olufsen.

Nabídka motorizací obsahuje veskrze známé jednotky. Pro zájemce o benzín jsou připraveny šestiválce 2.8 V6 o výkonu 204 koní a 3.0 TFSI s výkonem 300 koní. Paleta dieselových agregátů začíná na čtyřválci 2.0 TDI (177 k), přičemž ten jako jediný může mít manuální převodovku, a pokračuje šestiválci 3.0 TDI naladěnými na 204 nebo 245 koní.

Žhavou novinkou je vrcholné, dvakrát přeplňované třílitrové TDI s výkonem 313 koní. Stovku s ním zvládne Audi A6 Avant za 5,4 sekund. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Prodej Audi A6 Avant se rozeběhne koncem léta. Přesné ceny zatím známy nejsou. Pouze se ví, že základní verze bude u našich západních sousedů stát necelých 41 000 euro. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 365 000 Kč
Audi A6 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 88 051 km
Cena: 240 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků