Audi A6 Allroad: třetí generace představena

Audi představilo své v pořadí už třetí vydání modelu A6 Allroad, které logicky vychází z poslední generace A6 Avant. Novinka měří na délku 4,94 m, široká je 1,9 m a vysoká 1,47 m. Délkou a šířkou se liší od výchozího kombi v řádu několika milimetrů, největším rozdílem je světlá výška, která narostla o 60 mm.

A6 Allroad dostala přepracované nárazníky vylepšené o kovové kryty (uvidíme, jak moc tahle ochrana bude funkční), nechybí plastové lemy blatníků nebo chromové střešní ližiny. Základní výbava obsahuje osmnáctipalcová litá kola, za příplatek lze pořídit také devatenácti nebo dvacetipalcové disky.

Audi | Audi A6

Audi A6: vypolštářovaný kočár 1. třídy

Standardem pro A6 Allroad je aktivní vzduchové odpružení, které ve vysokých rychlostech sníží světlou výšku o 15 milimetrů. Řidič pak může pomocí tlačítka spustit vůz o 35 mm níže nebo naopak při přejíždění větších nerovností přidat dalších deset milimetrů.

Nabídka pro Evropu čítá celkem čtyři motory, přičemž jeden je benzinový a tři jsou naftové. Třílitrový šestiválec TFSI s maximálním výkonem 310 koní a vrcholným točivým momentem 440 Nm zvládne akceleraci z nuly na stovku za 5,9 s, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zájemci o diesel mají k dispozici motor 3.0 V6 TDI naladěný na 204 k, 245 k a nechybí ani nový vrchol nabídky – dvakrát přeplňovaný šestiválec disponující maximem 313 k. Ten je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou a ve zrychlení z nuly na 100 km/h je oproti TFSI lepší o 0,3 s. Maximální rychlost je taktéž omezena na 250 km/h.

Audi A6 Allroad vstoupí nejprve na německý trh, a to už na jaře. Základní 3.0 TDI (204 k) začíná v přepočtu na částce 1,4 milionu Kč. 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků