Audi A6 Allroad: třetí generace představena

Audi představilo své v pořadí už třetí vydání modelu A6 Allroad, které logicky vychází z poslední generace A6 Avant. Novinka měří na délku 4,94 m, široká je 1,9 m a vysoká 1,47 m. Délkou a šířkou se liší od výchozího kombi v řádu několika milimetrů, největším rozdílem je světlá výška, která narostla o 60 mm.

A6 Allroad dostala přepracované nárazníky vylepšené o kovové kryty (uvidíme, jak moc tahle ochrana bude funkční), nechybí plastové lemy blatníků nebo chromové střešní ližiny. Základní výbava obsahuje osmnáctipalcová litá kola, za příplatek lze pořídit také devatenácti nebo dvacetipalcové disky.

Audi | Audi A6

Audi A6: vypolštářovaný kočár 1. třídy

Standardem pro A6 Allroad je aktivní vzduchové odpružení, které ve vysokých rychlostech sníží světlou výšku o 15 milimetrů. Řidič pak může pomocí tlačítka spustit vůz o 35 mm níže nebo naopak při přejíždění větších nerovností přidat dalších deset milimetrů.

Nabídka pro Evropu čítá celkem čtyři motory, přičemž jeden je benzinový a tři jsou naftové. Třílitrový šestiválec TFSI s maximálním výkonem 310 koní a vrcholným točivým momentem 440 Nm zvládne akceleraci z nuly na stovku za 5,9 s, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zájemci o diesel mají k dispozici motor 3.0 V6 TDI naladěný na 204 k, 245 k a nechybí ani nový vrchol nabídky – dvakrát přeplňovaný šestiválec disponující maximem 313 k. Ten je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou a ve zrychlení z nuly na 100 km/h je oproti TFSI lepší o 0,3 s. Maximální rychlost je taktéž omezena na 250 km/h.

Audi A6 Allroad vstoupí nejprve na německý trh, a to už na jaře. Základní 3.0 TDI (204 k) začíná v přepočtu na částce 1,4 milionu Kč. 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků