Audi A6 2.7T quattro: mohutná dimenze (kompaktní test)

Některé automobilky se už po léta řadí mezi výrobce prestižních vozidel. Dobře víme, které to jsou. Určitě mezi výrobce takových dražších automobilů, kteří si nechají zaplatit i značku, patří ta ingolstadtská, jíž charakterizují čtyři kruhy. A do horní poloviny jejího výrobního spektra pak zcela určitě patří typ A6.
Seznam kapitol
  1. Vzhled, interiér, motor
  2. Spotřeba, systém quattro, srovnání s konkurencí

Vozy Audi měly vždycky tendenci zabrousit trochu i do oblasti sportovnějších vozů. A šestka už sem nepatří, alespoň pokud jde o vzhled. Jde vyloženě o velký konzervativní sedan, který si činí nárok na zaujetí pozice mezi automobily, které už vyloženě působí jako prvek vytváření image jejich majitele.

Vše pro prestiž

Samotný vnější vzhled je poněkud zvláštní, zejména zaoblením zadní části. Působí ovšem impozantně, už svou délkou. Do pěti metrů schází A šestce jen 21 cm, takže mezi její konkurenty musíme počítat především další zástupce německého automobilového průmyslu, jakou jsou Mercedes-Benz řady E nebo BMW řady 5.

Je zajímavé, jak bohatou opční výbavu výrobce nabízí. U mnoha vozů této kategorie se nabízí většina výbavy už v základu, ale v tomto případě se marketingoví odborníci vydali jiným směrem. My jsme měli na test k dispozici vůz s motorem 2,7T quattro v prakticky základním provedení. Což ovšem znamená, že obsahuje mnohé detaily, které u jiných vozidle patří už do příplatkové oblasti. Patří sem zejména všechny airbagy, tedy přední, boční i hlavové, systém ESP, elektronicky řízená klimatizace, palubní počítač, částečně elektricky seřizovatelné sedadlo řidiče atd.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Za peníze toho ovšem můžete mít ještě daleko víc. Například samočinnou převodovku s tiptronicem a možností řadit manuálně (pokud se to tak vůbec dá nazvat) tlačítky na volantu, obě přední sedadla s pamětí, navigační systém, střešní okno, rádio s integrovaným zásobníkem na 6 CD (bylo ve výbavě), tempomat a zhruba padesát dalších položek zvláštní výbavy.

Interiér na přání

I v tomto provedení ovšem chybí posádce ke štěstí jen opravdu málo. Sedí na pohodlných sedadlech, ale přesto bychom nejen vzadu ale i vepředu při takové vnější délce předpokládali o něco delší prostor. Do základní výbavy by ovšem zcela určitě měl být zařazen volant s ovládáním alespoň základních funkcí rádia, při vyšších rychlostech je pohyb ruky na klasické ovládání rádia určitým rizikem. Systém rozmístění ovladačů je už po léta u vozů Audi stejný, takže se není třeba nic nového učit. Ale i dosavadní řidiči třeba Škody Octavia leccos poznají, například páčky blinkrů a stíračů, včetně ovládání počítače.

Střední konzola má místo především pro řídicí panel klimatizace. Výrobce říká, že stačí nastavit celoročně jednu teplotu (klimatizace je dvouzónová) a zařízení samo udržuje žádanou teplotu s tím, že bere v úvahu i sluneční záření. To je pravda jen zčásti, pálící slunce teplotu uvnitř výrazně zvyšuje. Zajímavostí je, že při akceleraci na plný plyn kompresor klimatizace i s tak velkým výkonem motoru vypíná. Nad panelem klimatizace může být navigační systém, ovšem v našich podmínkách zatím nemá žádný smysl.
Že sedíme v drahém voze je patrné ze všech detailů. Z kvalitních ušlechtilých materiálů i opravdu účinně odhlučněného interiéru.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zepředu si můžeme A6 splést i s A4, zezadu nikoliv.

Vysoce dimenzovaný agregát

Motor 2,7T je zajímavý především tím, že je přeplňován dvojicí turbodmychadel. To samozřejmě klade vysoké nároky na řídicí elektroniku, ale to vlastně řidiče nemusí vůbec zajímat. Už jen pohled na podél umístěný šestiválec pod kapotou dává jasně najevo, že tady žádný amatérský kutil nic nepořídí. To ostatně platí už dlouhou řadu let.

Stará pravda říká, že objem ničím nenahradíš. V tomto případě došlo ke kombinaci velkého objemu i systému přeplňování. Vezmeme-li v úvahu koeficient přepočítávání přeplňovaných motorů ve sportu, vyjde nám 2671 x 1,7 = 4540. Jde tedy o téměř pětilitrový motor, který v sobě snoubí přednosti právě velkoobjemových agregátů s živostí a velkým točivým momentem turbomotorů. Skutečně tak funguje – točivý moment je k dispozici v obrovském rozsahu otáček, počínaje už hranicí lehce pod 2000. Skutečně také na kterýkoliv z šesti rychlostních stupňů můžeme takto nízko jet a chtít zrychlit. V tomto světle se jeví šestistupňová převodovka téměř zbytečná, pět stupňů by bohatě stačilo a znamenalo by to i snížení výrobních, tudíž i prodejních cen. Takto je třeba o něco častěji řadit.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér hýří množstvím větších i menších odkládacích
prostorů. Vzadu by opravdu mohlo být víc místa.

Odstupňování není co vytknout, vůz plynule akceleruje v celém rozsahu otáček. Podle našeho orientačního měření se dostane z 0 na 100 km/h za 7,1 s. Pro zjištění největší rychlosti bohužel nebyly vhodné podmínky, ale jsme přesvědčeni, že skutečnost se blíží deklarované hodnotě technických parametrů.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vzhled, interiér, motor
  2. Spotřeba, systém quattro, srovnání s konkurencí
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 360 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2009
Stav: 167 576 km
Cena: 285 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 380 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků