Audi A6 (2015) vstoupilo na český trh. Nová Q7 přijde za půl roku

Na český trh bylo oficiálně uvedeno modernizované Audi A6. Automobilka slibuje nižší produkci emisí, vyšší výkony a lepší výbavu.

Model A6 je pro Audi obecně velmi důležitý a dvojnásob to platí, pokud se budeme bavit o působení této automobilky na českém trhu. V České republice jde totiž o nejprodávanější model značky. Letos evidují statistiky prozatím 519 exemplářů. Mimochodem 94 % z nich bylo pořízeno s pohonem quattro a 93 % mělo pod kapotou naftový motor. Aktuálně byla na český trh uvedena modernizovaná verze.

Kombi | Sedany | Premiéry | Audi | Audi A6

Audi A6 dostalo facelift a pružiny z plastu

Tu poznáte podle přepracované přídě, která navazuje na Audi TT nové generace. Hlavní dominantou zde mohou být světla Matrix LED poprvé představené spolu s faceliftem vrcholné A8. Drobné úpravy najdete také vzadu. Standardem pro Audi A6 jsou xenonová světla a sedmnáctipalcová litá kola.

V interiéru se žádná velká revoluce nekonala, ale pořídit si můžete například nový multimediální systém MMI Navigation plus s novým procesorem nabízejícím lepší grafiku a celkově vyšší rychlost. Jako doplněk pak Audi přidalo systém Audi connect, který vám zpřístupní další aplikace.

Testy | Kombi | Fascinace | Audi | Audi A6

Test Audi RS 6 Avant: zatraceně schopné kombi  

Díky faceliftu splňují všechny motory normu Euro 6 a produkce emisí se snížila až o 22 %. Do nabídky se nastěhovaly dvě úsporné verze ultra, kdy ta benzinová používá motor 1.8 TFSI a naftová má pod kapotou čtyřválec 2.0 TDI. V prvním případě činí hodnota produkce emisí 133 gramů CO2, v tom druhém slibují tabulky 109 gramů CO2 na kilometr jízdy. Audi dík těmto hodnotám očekává vyšší zájem ze strany fleetových zákazníků.

Modernizace také přinesla zvýšený výkon vrcholného naftového šestiválce (320 vs. 313 koní), z nabídky zmizela bezstupňová převodovka Multitronic, která byla nahrazena převodovkou S tronic. Osmiválcový čtyřlitr pak dostal systém vypínání válců.

Testy | Kombi | Audi | Audi A6

Test: Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro – spousta muziky…  

Zajímavou novinku skrývá podvozek. Audi začíná používat pružiny vyrobené z kompozitu. V praxi se má tímto ušetřit hmotnost, vlastnosti nové pružiny jsou ale údajně stejné jako u klasické kovové pružiny. Pro začátek tuto věc dostanete pouze v kombinaci s modelem A6 Avant 2.0 TDI ultra. Důvodem je kapacita výroby kompozitních pružin, která není schopna pokrýt celou nabídku.

Cena omlazeného Audi A6 statuje částkou 1 043 900 Kč za sedan osazený osmnáctistovkou TFSI (140 kW / 190 k) a manuální šestistupňovou převodovkou. Kombi ve stejné specifikaci vyjde na 1 110 900 Kč.

SUV | Design | Audi

Bude takto vypadat Audi Q7 nastupující generace?  

Za pozornost ale určitě stojí také další plány automobilky Audi. Hned začátkem příštího roku vstoupí na český trh omlazená A1 a Q3, hlavní novinka ovšem dorazí zhruba v polovině roku. Řeč je samozřejmě o nastupující generaci Audi Q7, která se představí už v lednu v Detroitu. Příští rok pak Audi uzavře další velmi důležitou novinkou. Na český trh dorazí nová generaci Audi A4.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 9 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků